Obecność firmy w mediach społecznościowych to obecnie niemal konieczność. Wiele portali oferuje przedsiębiorcom stworzenie osobnego profilu marki, który posiada dodatkowe – niedostępne dla użytkowników prywatnych – funkcje. Dla osób, które zastanawiają się nad tym, jak stworzyć profil firmowy na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowy, przygotowaliśmy poradnik na temat tego, jak założyć fanpage na Facebooku.

 

Po co firmie fanpage?

Fanpage, albo inaczej strona firmowa, to witryna na Facebooku, która powiązana jest z kontem prywatnym, jednak stanowi jednocześnie osobne miejsce, w którym zaprezentować się może firma. Zastosowanie fanpage’a nie ogranicza się wyłącznie do firm, ponieważ mogą one dotyczyć także miejsc, organizacji, poszczególnych produktów, osób publicznych (artystów, zespołów, polityków, dziennikarzy itp.) lub inicjatyw i społeczności.

Dodatkowo fanpage pozwala na wiele więcej, niż standardowe konto na Facebooku – można między innymi:

  • analizować statystyki strony firmowej;
  • tworzyć reklamy;
  • planować wpisy;
  • dodawać przycisk wzywający do działania (CTA).

 

Jak założyć fanpage?

Aby móc skorzystać z możliwości stworzenia fanpage’a, w pierwszej kolejności wymagane jest posiadanie konta prywatnego na Facebooku. Dzięki temu strona firmowa będzie przypisana do konkretnej osoby i będzie można skorzystać ze wszystkich możliwości.

Po zalogowaniu się na swoje konto, istnieją dwa sposoby na stworzenie fanpage’a:

  • z lewej strony, w sekcji „Eksploruj” klikamy „Strony”, a następnie „Utwórz stronę”;
  • na górnej belce, z prawej strony, klikamy strzałkę w dół, która znajduje się tuż obok znaku zapytania – z rozwijanego menu wystarczy wybrać odpowiednią opcję.

 

Niezależnie od tego, który sposób stworzenia strony zostanie wybrany, użytkownik zostanie przeniesiony do kolejnej sekcji, gdzie można wybrać rodzaj fanpage’a. Jak już wspominaliśmy – jest ich kilka i niektóre z nich oferują różne funkcje.

utworz-strone1plus-min

 

Po wybraniu danego rodzaju, możliwe jest jeszcze ustawienie dodatkowych szczegółów, takich jak np. kategoria (branża), typ produktu oraz oczywiście wpisać nazwę.

typ-strony-wybory-min

 

Kliknięcie „Rozpocznij” utworzy fanpage, który ukaże się oczom użytkownika.

fanpage-poczatek-min

 

Obecnie jest on pusty i mało interesujący, zatem warto zapełnić go wartościowymi treściami! Poleca to również sam Facebook, wyświetlając wskazówki – pierwsze z nich dotyczą dodania zdjęcia profilowego oraz obrazu w tle.

fanpage-wskazowki-min

 

Dobrze przy okazji przypomnieć sobie optymalne wymiary zdjęć na Facebooku:

  • zdjęcie profilowe fanpage’a wyświetlane jest w formie kwadratu o wymiarach 170 x 170 pikseli na komputerach oraz na smartfonach w rozmiarze 128 x 128 pikseli;
  • zdjęcie w tle na fanpage’u to natomiast obraz w rozmiarze 820 x 312 pikseli, który na urządzeniach mobilnych jest kadrowany do wymiaru 640 x 360 pikseli.

Warto wspomnieć, że strona od razu jest widoczna dla wszystkich, więc pierwszą rzeczą, którą należy uczynić, jest jej ukrycie – można tego dokonać w ustawieniach fanpage’a:

widocznosc-fanpage-min

 

Dzięki temu zyskujemy dodatkowy czas na uzupełnienie strony w treści.

Facebook umożliwia także dodanie do fanpage’a przycisku CTA, który wyświetlany będzie pod zdjęciem w tle. Może on przybierać różne formy, np.

  • być zachętą do nawiązania kontaktu;
  • odesłać użytkowników do formularza zapisu na newsletter;
  • skłonić do dokonania zakupu (link do strony sklepu);
  • zachęcić do pobrania aplikacji.

Wszystkie dostępne rodzaje przycisku dostępne są po wybraniu odpowiedniej opcji „Dodaj przycisk”:

fanpage-przycisk-min

 

Wybór konkretnego przycisku umożliwia również jego dalsze skonfigurowanie – wprowadzenie odnośnika lub wpisanie numeru telefonu.

fanpage-przycisk-kontakt-min

fanpage-przycisk-kontakt-szczegoly-min

 

Oprócz tego na fanpage’u można ustawić unikalną nazwę (wyświetlaną w adresie www) czy skonfigurować Messengera – autoodpowiedzi, wiadomości powitalne i inne. Więcej o tych opcjach można przeczytać w naszym artykule na temat optymalizacji fanpage’a, który znajduje się w tym miejscu.

Warto też zastosować się do pozostałych wskazówek, które są wyświetlane na fanpage’u – czyli np. dodać opis strony, wprowadzić dodatkowe informacje kontaktowe i inne. W miarę korzystania ze strony firmowej będą pojawiać się też inne przydatne porady.

Dobrze też wrócić do ustawień fanpage’a i dostosować niektóre z obecnych tam opcji – np.:

  • dodać skrót do fanpage’a wyświetlany na stronie głównej (przez co będziemy mieli do niego szybszy dostęp);
  • zmienić ustawienia dotyczące publikowania przez odwiedzających (posty gości);
  • aktywować lub wyłączyć możliwość kontaktu z firmą za pomocą Messnegera;
  • możliwość ograniczenia widoczności strony (np. marki produktów dla dorosłych mogą zablokować dostęp do fanpage’a dla osób nieletnich);

 

Możliwe jest także ustawienie ról na stronie, czyli osób, które w naszym imieniu mogą zamieszczać treści lub reklamy na fanpage’u.

role-fanpage-min

 

W sekcji „Edytuj stronę” można natomiast zmienić domyślny szablon fanpage’a, czyli najbardziej optymalny układ zakładek oraz przycisków, w zależności od prowadzonej działalności.

fanpage-szablony-min

 

Kolejność zakładek jest także możliwa do edycji – wystarczy przenieść je w wybrane miejsce.

fanpage-zakladki-min

 

Kiedy przejrzymy wszystkie dostępne opcje i jesteśmy zadowoleni z wyglądu fanpage, wystarczy zmienić widoczność strony na publiczną i… gotowe! Strona firmowa jest widoczna dla wszystkich użytkowników i czas zacząć ją promować.

Pamiętajmy o tym, że również po publikacji fanpage’a można go dowolnie edytować, dopasowując stronę do swoich potrzeb.

Jedna odpowiedź

  1. Witam, Posiadam kil;ka funpagy (stron) na swoim koncie prywatnym (profilu). Chciałabym pisać posty, komentarze czy dołączać do różnych grup jako konkretny funpage, z widoczną nazwą i zdjęciem profilowym. Za każdym jednak razem robię to jako prywatna osoba. W jaki sposób to zmienić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *