Narzędzie Google Moja Firma zyskało właśnie kolejną, niezwykle ciekawą funkcję. Dzięki niej możliwe jest dodawanie wpisów – widocznych zarówno dla użytkowników wyszukiwarki jaki i osób korzystających z Map Google. Jak wpisy w Google Moja Firma mogą pomóc w promocji biznesu?

 

Google Moja Firma – wizytówka dla biznesu

Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarki internetowej w celu znalezienia informacji o firmie, sklepie, restauracji czy innym miejscu oferującym swoje usługi. Dlatego tak istotne jest, aby firma wyróżniała się w sieci.

Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma – cały proces jej kreowania opisaliśmy w osobnym artykule. Wizytówka to dodatkowy obszar, który wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania i zawiera on najważniejsze informacje na temat firmy.

Udostępnione kilka dni temu wpisy w Google Moja Firma pozwalają jeszcze bardziej skutecznie przyciągać nowych klientów i budować relację z tymi obecnymi.

 

Jak działają wpisy w Google Moja Firma?

Wpisy to krótkie wiadomości, które wyświetlane są w wizytówce Google. Dzięki nim można na przykład:

  • poinformować klientów o promocji;
  • zapowiedzieć wydarzenie odbywające się w danym miejscu;
  • przedstawić nowe produkty w sklepie;
  • zachęcić do zapisania się na newsletter.

 

Aby rozpocząć tworzenie wpisu, wystarczy zalogować się na swoje konto Google Moja Firma i w menu znajdującego się po lewej stronie kliknąć opcję „Wpisy” – pojawi się wtedy osobne okno:

google-moja-firma-wpis-min

 

Google umożliwia dodanie wpisów, które zawierają:

  • zdjęcie;
  • nazwę wydarzenia wraz z datami;
  • opis (do 300 wyrazów);

 

Oprócz tego możliwe jest także dodanie przycisku CTA (wezwanie do działania), który skłoni odbiorców do wykonania określonej czynności, np.:

  • uzyskanie szczegółowych informacji (odnośnik do strony);
  • rezerwacja;
  • zarejestrowanie się;
  • zakup towaru (link do sklepu);
  • zapytanie o ofertę;

 

Zapisany wpis będzie widoczny w wizytówce – w wyszukiwarce oraz w mapach – również na urządzeniach mobilnych.

Oto przykładowa wiadomość widoczna w wizytówce firmy w przeglądarce:

wpis-google-min

 

17 odpowiedzi

  1. Testujemy „wpisy” od wczoraj. Z pierwszych obserwacji wynika, że chociaż tekst może mieć nawet 300 wyrazów, to i tak jest obcinany, zatem najważniejsze jest to co napiszemy na samym początku.
    Drugie spostrzeżenie jest takie, że na komputerze zdjęcia załadowane do wpisów tracą mocno na jakości. Wynika to prawdopodobnie ze słabo realizowanego przeskalowania.
    A trzecia obserwacja jest taka, że posty najprawdopodobniej się nie indeksują, zetem ich treść nie będzie miała wpływu na pojawianie się wizytówki w wynikach wyszukiwania.

      1. Uzupełnienie: dodanie drugiego wpisu rozwiązało problem skalowania zdjęcia. Występuje tylko, gdy istnieje jeden wpis.

    1. Potwierdzam dwa pierwsze spostrzeżenia. Właśnie dodałam swój pierwszy wpis i:
      – zdjęcie uzyskało słabo jakość,
      – tekstu widoczne są tylko 3 linijki (całość po kliknięciu we wpis).

      Co do trzeciego spostrzeżenia, to jestem ciekawa, czy rzeczywiście wpisy nie będą wpływać w żaden sposób na pozycje. W końcu Google lubi, gdy publikujemy treści, jesteśmy aktywni i korzystamy przy tym z ich własnych narzędzi. Zatem wydaje mi się, że wpisy powinny mieć choćby minimalny wpływ na uzyskiwane pozycje 🙂 To tylko takie moje domysły. Czy ktoś może to potwierdzić?

  2. Co jaki czas wpisy pojawiają się w wizytówce? Dodałem dwa 30 minut temu i ich nie widać. Ciekawe, po jakim czasie się pojawią? Mamy takie informacje? Przydałby się wpisy natychmiastowe

  3. Zauważyłem to ostatnio w jednej z nadmorskich restauracji. Myślałem, że Google sam tworzy takie coś a tu taka mola niespodzianka. Dzięki.

  4. Dziwna rzecz: dodałem jeden „wpis” około 25 czerwca. Wyświetlał się od razu przy wizytówce w wyszukiwarce Google. Natomiast po tygodniu wpis znikł (!?). Jak może być tego przyczyna?

  5. U mnie to samo po tygodniu jeden z wpisów nie jest już widoczny w wizytówce a wcześniej przesuwał się jak slajd w poziomie po pierwszym wpisie.

  6. Rozwiązanie ciekawe ale mało praktyczne skoro jest tymczasowe. Podobnie jest z opiniami Google – część też znika. Wiszą tygodniami, potem znikają by znów po kilku tygodniach się pojawić. Piszę oczywiście o naturalnych opiniach od realnych klientów.

  7. Wpisy znikają po ok tygodniu. Pojawiają się aktualnie na żywo – zaraz po ich napisaniu. Można śledzić ich widoczność oraz ile razy zostały kliknięte. Stan na 16 lutego 2018r. Fajna sprawa 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *