Zaawansowane kierowanie demograficzne w AdWords

Google wdrożył nową bardziej szczegółową wersję dotyczącą danych demograficznych (chwilowo tylko na wybranych kontach i w wersji beta w nowym panelu AdWords). Szczegółowe dane demograficzne są rozszerzeniem aktualnych grup demograficznych, oferując reklamodawcom więcej punktów danych, które mogą być wykorzystane do kierowania.

Co obejmują nowe szczegółowe dane demograficzne?

W nowych danych demograficznych mamy dostęp do danych takich jak: stan cywilny, wykształcenie, bardziej rozbudowany status rodzicielski (podział na niemowlęta, małe dzieci, dzieci w wieku przedszkolnym, dzieci chodzące do szkoły podstawowej, nastolatkowie), oraz określić status właściciela domu (podział na właściciela domu oraz najemcę).

Jak to wpłynie na pracę specjalistów PPC?

Z pewnością zaawansowane funkcje kierowania demograficznego wpłyną na większą kontrolę nad tym, do kogo będą kierowane reklamy. Daje to również możliwość udoskonalenia obecnych odbiorców oraz poszukania zupełnie nowych.

Obecnie specjaliści PPC mają do swojej dyspozycji tylko cztery zmienne: wiek, płeć, status rodzicielski oraz dochód gospodarstwa domowego.

Dzięki rozbudowaniu kierowania demograficznego o nowe funkcję, marketerzy będą mieli okazję dotrzeć ze swoją reklamą do konkretnej grupy odbiorców, uzyskując dzięki temu jeszcze lepsze wyniki, poprzez identyfikację najskuteczniejszych odbiorców. Na przykład w przypadku firmy sprzedającej produkty przeznaczone dla małych dzieci, na podstawie statusu rodzicielskiego, będzie można wybrać tylko rodziców niemowląt.

Aby uzyskać dostęp do nowego podziału kierowania demograficznego należy wykonać 4 proste kroki:

1. Zalogować się do nowej wersji AdWords,
2. Wybrać kampanię w sieci wyszukiwania,
3. Odnaleźć Odbiorców – dane demograficzne. Wybrać niebieski przycisk edycji.
4. Wybrać nowe szczegółowe dane demograficzne.

Szczegółowe kierowanie demograficzne, będzie najbardziej zaawansowanym kierowaniem dostępnym w kampaniach Search i Google Merchant Center. Dodanie nowych możliwości kierowania da odpowiedź, które grupy demograficzne angażują się i kupują wasze marki najchętniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *