Prezentacja: Wpływ content marketingu na branżę e-Commerce

Prezentacja: Wpływ content marketingu na branżę e-Commerce

W ramach realizowanych usług z zakresu kampanii pozycjonujących (SEO), kampanii reklamowych (SEM) oraz kampanii w serwisach social media cyklicznie szkolimy naszych klientów z zakresu przeprowadzanych czynności. Prowadzone przez nas szkolenia dotyczą czynników wpływających na odpowiednią realizację danej usługi.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy klienci szukają firmy takiej jak nasza?
  • Dlaczego powinniśmy publikować artykuły na swojej stronie internetowej i jakie to powinny być treści?
  • Jak sprawdzić czego szukają nasi klienci?

Content marketing – jego realizacja jest wymogiem każdej firmy, która chce odnieść sukces w branży e-Commerce – w zakresie sprzedaży swoich usług lub produktów. Podczas tej prezentacji poinformowaliśmy naszych klientów o tym, że sami mogą zwiększyć ilość wejść do swojej strony, dzięki publikacjom specjalistycznych artykułów na temat ich działalności.

Link do pobrania prezentacji znajduje się na końcu artykułu.

Czego szukają nasi klienci?

1. Rozwiązań problemów
2. Instrukcji użycia lub obsługi
3. Danych kontaktowych firm
4. Cen produktów lub usług
5. Inspiracji i pomysłów

Jaki wpływ na naszą stronę ma content marketing?

1. Edukujemy i rozwiązujemy problemy naszych klientów
2. Budujemy wizerunek profesjonalnej firmy
3. Uświadamiamy klientom, że jesteśmy specjalistami
4. Zwiększamy ilość fraz w TOP 10 w Google, dzięki zaindeksowanym wpisom
5. Przyciągamy nowych użytkowników z wyszukiwarki Google, którzy mogą stać się naszymi klientami

Gdzie szukają nasi klienci?

1. Wyszukiwarka Google
2. Portal YouTube
3. Serwisy internetowe branżowe (tematyczne)
4. Kanały social media, np. Twitter, LinkedIn, Facebook (grupy tematyczne, fanpage)
5. Fora dyskusyjne (tematyczne)

Jakie treści publikować?

1. Tematyczne – twórzmy treści, które są stricte związane z tematyką naszych produktów czy usług
2. Rozwiązujące problemy – najczęściej do wyszukiwarki wpisywane są konkretne pytania, w celu odnalezienia na nie odpowiedzi
3. Interesujące – piszmy pod użytkownika, a nie pod robota indeksującego wyszukiwarki

Gdzie szukać tematów na treści do artykułów?

Wróćmy do trzeciego punktu i postawmy się w roli naszych użytkowników.

W tym celu użyjmy takich samych narzędzi:
1. Wyszukiwarka Google
2. Portal YouTube
3. Serwisy internetowe branżowe (tematyczne)
4. Kanały social media, np. Twitter, LinkedIn, Facebook (grupy tematyczne, fanpage)
5. Fora dyskusyjne (tematyczne)

Możemy użyć również specjalistycznych narzędzi ułatwiających wyszukiwanie fraz i pytań, które stawiają użytkownicy.

W tym celu możemy użyć takich narzędzi jak:

  • Google Planner;
  • AnswerThePublic;
  • Google Trends;
  • Keyword Tool.

Nie jestem copywriterem! I co teraz?!

W internecie jest wiele dostępnych serwisów, które udostępniają możliwość zlecenia napisania artykułu dostępnym w nich copywriterom.

Przykłady serwisów:

  • https://writers.pl
  • https://goodcontent.pl
  • https://textbookers.com

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria: ,

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: