Z okazji zbliżającego się sezonu świątecznego, portal Facebook przygotował zestaw porad dotyczących tego, jak przy pomocy reklam można zwiększyć sprzedaż w tym czasie. Przedstawione informacje opierają się na statystykach, zebranych przez portal społecznościowy, dzięki czemu poznać można najważniejsze momenty, kiedy reklama na Facebooku będzie najskuteczniejsza.

 

Pomysł na prezent? Z Facebooka!

Według Facebooka, niemal połowa użytkowników portalu społecznościowego, korzysta z niego inspirując się wyborem prezentu dla bliskich czy znajomych. Duży wpływ mają na to publikowane przez firmy organiczne wpisy z polecanymi produktami lub reklamy.

pomysl-na-prezent-fb

 

Sytuacja taka oznacza, że w okresie świątecznym wszelkie posty lub komunikaty sponsorowane mają o wiele większe oddziaływanie na użytkowników i aby zwiększyć sprzedaż, należy to wykorzystać.

 

Jak zwiększyć sprzedaż w sezonie świątecznym?

Facebook dodatkowo wyszczególnił momenty, w których oddziaływanie na reklamy jest większe. Według przeprowadzonych przez portal społecznościowy badań, już w październiku rośnie czas, który użytkownicy poświęcają na korzystanie z Facebooka – wzrasta on aż do ostatniego dnia roku, kiedy to jest najwyższy. Właśnie w tym momencie powinno się rozpocząć nową kampanię reklamową, lub odświeżyć dotychczasową, tak aby wielokrotnie pojawiła się ona użytkownikom – tym bardziej, że również w październiku wiele osób rozpoczyna poszukiwanie prezentu świątecznego.

W okresie świątecznym obchodzony jest również Czarny Piątek, czyli dzień, w którym wiele sklepów – również tych internetowych – oferuje swoim klientom wyjątkowe promocje. Choć zwyczaj ten wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych (Czarny Piątek to pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia), to jednak od pewnego czasu obchodzi się go również w pozostałych krajach – także w Polsce. Ten czas również warto wykorzystać, reklamując oferty specjalne w sklepach internetowych oraz rozdając kody rabatowe.

Większy budżet na reklamy na Facebooku warto przeznaczyć z kolei już na początku grudnia – to własnie wtedy niemal 62% ankietowanych dokonuje świątecznych zakupów. Portal społecznościowy podpowiada również, aby w przekazach reklamowych wykorzystać fakt, że święta już niedługo – więc to ostatnia chwila na zakupy.

Zwiększenie budżetu na reklamy nie oznacza jednak, że należy go wykorzystać w całości przed świętami – wiele osób (65%) robi zakupy także po Bożym Narodzeniu. W tym czasie również warto emitować reklamy na Facebooku ze wzmożoną częstotliwością.

Okres poświąteczny to także tradycyjny czas wyprzedaży – oprócz reklamowania ofert specjalnych można również przedstawić użytkownikom produkty na nowy sezon. Oprócz wyprzedaży, czas po świętach oznacza również wiele zwrotów nieprzemyślanych zakupów. Zdaniem Facebooka nie jest to powód, by przestać promować swoje produkty, gdyż podczas zwrotów wielu klientów ponownie robi zakupy, tym razem na spokojnie.

 

Zakupy mobilne

W roku 2016, w okresie świątecznym, więcej niż połowa (53%) wszystkich konwersji w sklepach internetowych miała miejsce na telefonach komórkowych. Urządzenia mobilne pomagają też klientom dokonywać o wiele bardziej przemyślanych zakupów – twierdzi tak 40% ankietowanych.

W tym miejscu Facebook radzi, aby sprawdzić, czy reklama poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych – jej podgląd można zobaczyć na etapie kreowania przekazu reklamowego. Portal społecznościowy zaleca również dodanie do reklamy przycisku CTA (wezwanie do działania), np. kup teraz, co dodatkowo pomoże podjąć użytkownikom decyzję o zakupie.

 

Reklama na Facebooku – lista kontrolna

Na stronie ze wskazówkami portal społecznościowy zamieścił również poradnik, dzięki któremu przekonać się można, jak od podstaw stworzyć efektywną kampanie reklamową w okresie świątecznym. Poczynając od określenia celu biznesowego, wybrania grupy docelowej, właściwych i atrakcyjnych treści (haseł i grafik), po mierzenie skuteczności (np. korzystając z Facebook Pixel).

reklama-facebook-cel

 

Całą listę kontrolną można znaleźć na stronie Facebook Business.

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *