Dlaczego reklamy Google Ads nie wyświetlają się w wyszukiwarce Google? [Wideo]

Dlaczego nie widać reklam Google Ads? Blob

Uruchomiłeś właśnie swoją pierwszą kampanię reklamową w Google Ads ale w wyszukiwarce nie widać Twoich reklam? Co może być tego przyczyną i jak to sprawdzić – tego dowiesz się w artykule i dołączonym wideo.

Jeżeli uruchomiłeś właśnie swoją pierwszą kampanię na słowa kluczowe w Google Ads lub zleciłeś jej uruchomienie agencji, bardzo frustrujące może się okazać, że Twojej reklamy nie widać w wynikach Google.

Wpisujesz kolejne słowa kluczowe z listy, wysyłasz je znajomym aby sprawdzili czy wyświetla im się Twoja reklama w Google. Okazuje się, że reklama się nie wyświetla, albo pojawia się tylko czasem. Co to oznacza?

Powody przez które nie widać reklamy w Google

Powodów przez które reklamy Google Ads mogą być dla Ciebie niewidoczne może być kilka. Podzieliłbym je na dwie grupy: reklamy nie są widoczne z powodu ich ustawień lub błędów oraz reklamy Google Ads nie są widoczne z powodu samego działania systemu Google Ads.

W takiej sytuacji nie ma co się denerwować, trzeba sprawdzić w czym problem.

Ustawienia i błędy w kampanii Google Ads

Pierwsza rzecz do sprawdzenia – czy na koncie reklamowym Google Ads są w ogóle środki pieniężne, czy do konta podłączona jest karta płatnicza. Mówiłem o tym w odcinku o płatnościach w Google Ads.

Jeżeli z kasą wszystko się zgadza, sprawdź czy Twoja przeglądarka nie ma jakiejś wtyczki typu Adblock i czy widzisz reklamy innych firm w wynikach Google.

Następnym krokiem będzie skorzystanie z narzędzia “Podgląd i diagnostyka reklam” w panelu Google Ads. W tym narzędziu wpisujesz interesujące Cię słowo kluczowe, zaznaczasz lokalizację i typ urządzenia i sprawdzasz. Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam pokaże czy z kampanią jest wszystko ok, a jeżeli nie to dlaczego reklama się nie wyświetla. Czasem jednak komunikaty z tego narzędzia nie są jasne, dlatego trzeba zajrzeć głębiej.

Pierwsza rzecz – czy kampania reklamowa jest włączona? Czy są włączone w niej grupy reklam i słowa kluczowe. Czy reklamy są dodane i zatwierdzone? Jeżeli wszystkie reklamy w kampanii są z jakiegoś powodu odrzucone, nie będą się wyświetlać.

Kolejna sprawa to sprawdzenie lokalizacji jaka jest ustawiona w kampanii. Być może kampania jest lokalna, a Ty fizycznie znajdujesz się gdzieś indziej i dlatego reklama się nie wyświetla. Podobnie sprawa ma się z harmonogramem – czy sprawdzasz działanie reklam w dni i godziny kiedy kampania ma być aktywna?

Istotne jest także aby sprawdzając w Google wpisać dokładnie takie słowa jakie mamy w kampanii. Zależnie od tego jak mamy je ustawione, reklama może się nie wyświetlać na inne powiązane słowa. W kampanii mogą być także wykluczenia, które blokują wyświetlanie reklam na określone zapytania.

Idąc dalej tropem słów kluczowych, należy sprawdzić ich status czy są zatwierdzone. Jeżeli słowo ma status “ograniczone przez małą liczbę wyszukiwań” to znaczy, że jest to bardzo rzadko wyszukiwane słowo i nie będzie się wyświetlała na nie reklama.

Kolejną rzeczą związaną ze słowami kluczowymi mogą być ich stawki za kliknięcie to jest CPC. Jeżeli nasze stawki za zbyt niskie, niższe od zalecanych przez Google i narzuconych przez konkurencję – nasza reklama może się nie wyświetlać lub pokazywać sporadycznie.

Podobnie w drugą stronę – jeżeli nasze stawki za kliknięcie są zbliżone do budżetu dziennego, widoczność naszej reklamy będzie znikoma. Mam tu na myśli sytuację w której działamy w konkurencyjnej branży gdzie przykładowo średnie kliknięcie kosztuje 5 zł, a nasz budżet dzienny to też 5 zł – taka kampania nie ma sensu.

Jeszcze jedną rzeczą jaka może blokować wyświetlanie naszych reklam może być wykluczenie odbiorców w kampanii, np. wykluczenie osób z remarketingu. Jeżeli więc z jakichś względów wykluczasz odbiorców w kampanii, a kwalifikujesz się do którejś z wykluczonych grup odbiorców, to oczywiście Tobie reklama się nie wyświetli.

Powyższe to typowe powody dlaczego nie widzisz swoich reklam Google Ads, wynikające z samych ustawień kampanii. Powodów może być jednak więcej i tutaj wchodzimy także w sposób działania systemu Google Ads.

Działanie systemu Google Ads

Bardzo częstym powodem dla którego nie widzisz swoich reklam, może być to, że budżet Twojej kampanii jest ograniczony, to znaczy zbyt niski. Widocznie Twoja branża jest konkurencyjna, Twoje słowa kluczowe są często wyszukiwane i klikane i po prostu nie starcza budżetu aby pokazać reklamę każdemu.

W takiej sytuacji, Google bierze budżet dzienny i dysponuje nim tak, aby reklama mogła się wyświetlać przez całą dobę. Ponieważ jednak budżetu jest za mało, to system części użytkowników w ogóle nie pokazuje reklamy. Tak więc część internautów zobaczy Twoją reklamę, część nie.

Jaka jest skala tego zjawiska można sprawdzić na koncie Google Ads sprawdzając jaki jest nasz udział w wyświetleniach w Google. Jeżeli udział wyświetleń naszej kampanii stanowi np. 30%, to znaczy, że statystycznie 3 osoby na 10 widzą naszą reklamę, a pozostałe 7 nie.

Więcej o udziale w wyświetleniach przeczytasz w artykule na naszym blogu – link w opisie, a o ograniczonym budżecie i sposobach jak sobie z nim radzić będzie niedługo odcinek, dlatego pamiętaj o subskrypcji 🙂

W przypadku ograniczonego budżetu należy zrobić jedną z dwóch rzeczy: podnieść budżet, lub ograniczyć wielkość kampanii.

Smart Bidding, czyli inteligentne określanie stawek

Ostatnim powodem przez który możesz nie widzieć swoich reklam Google Ads jaki chciałbym dziś przybliżyć jest tak zwany smart bidding. Smart bidding to strategie zarządzania stawkami w kampaniach Google Ads i zaliczają się do niego ustawienia stawek takie jak: maksymalizuj liczbę konwersji, maksymalizuj wartość konwersji, docelowy koszt konwersji, docelowy zwrot z reklamy ROAS.

Smart bidding na podstawie wielu czynników dynamicznie sam dostosowuje stawki za kliknięcie każdemu użytkownikowi osobno. Algorytm kieruje się tutaj prawdopodobieństwem osiągnięcia założonej konwersji. Jeżeli odwiedzasz swoją stronę, nie robisz zakupów we własnym sklepie internetowym itp., algorytmy smart bidding mogą uznać Cię za mało prawdopodobnego do konwersji. Z tego powodu przez smart bidding Google może Ci nie pokazać Twojej reklamy, bo uzna, że i tak nie doprowadzisz do konwersji.

Innym powodem dla którego smart bidding może spowodować, że nie zobaczymy swoich reklam, jest to, że może być on nieprawidłowo ustawiony lub opiera się o złe dane konwersji i odbiorców. Ale to są już po prostu błędy w kampaniach.

Podsumowując – jeżeli właśnie uruchomiłeś swoją kampanię, a nie widzisz własnej reklamy w Google, nie denerwuj się. Jest sporo czynników, które na to wpływają i po prostu należy spokojnie sprawdzić je kolejno i w razie potrzeby poprawić. Istotne jest także zrozumienie, że przy ograniczonych środkach na reklamę, jej zasięg także będzie mniejszy.

Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis Cię zainteresował i przybliżyłem Ci dlaczego Twoje reklamy mogą się nie wyświetlać w wyszukiwarce Google. Jeżeli masz pytania w temacie Google Ads – śmiało napisz w komentarzu, a postaram się pomóc.

Chciałbyś wykorzystać reklamę w Google Ads do promowania swojego sklepu internetowego lub firmy napisz do nas. Zespół Redseo pomoże w uruchomieniu i optymalizacji kampanii Google Ads.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: