Pomysły na newsletter, czyli o czym pisać? – 6 podpowiedzi

Pomysły na newsletter, czyli o czym pisać?

O zaciekawieniu newsletterem decyduje zawartość, czyli treść. Jeśli będzie ona atrakcyjna, inna lub ciekawa, to otrzymywane wiadomości będą chętnie otwierane.

Zobacz więc, jakie rodzaje treści mogą przybliżyć Cię do sukcesu, aby baza mailingowa nie tylko rosła, ale również była chętnie przeglądana, a rozsyłane wiadomości nie lądowały od razu w koszu.

W dodatku świetnym uzupełnieniem poniższego zestawienia jest nasz inny artykuł, w którym pokazujemy, jak zwiększyć CTR newslettera. Warto ten temat również zgłębić, ponieważ aby subskrybenci przeczytali wiadomość, najpierw ją muszą otworzyć. W przeciwnym wypadku trud pójdzie na marne.

Przejdźmy zatem do poniższej listy inspiracji i zobaczmy proponowane pomysły. Są one podzielone na swego rodzaju kategorie, w których znajdziesz kilka pomniejszych składowych.

Pomysły na newsletter – 6 inspirujących rodzajów treści

1. Informacje wokół marki.

Największą zaletą e-mail marketingu jest to, że można utrzymywać z odbiorcą stały kontakt, przez co rośnie zaangażowanie. Przez taki kontakt można edukować odbiorców o wielu informacjach wokół samej marki. Zobacz więc nasze pomysły na newsletter, które pozwolą przedstawić markę w pozytywnym świetle:

  • Informowanie o nowościach – warto podzielić się z odbiorcami tym, co nowego chcemy im zaproponować. Zmiany, nowe produkty czy wszelkie nowe rzeczy mogą skutecznie zaciekawić.
  • Informowanie o zdobytych nowych certyfikatach, wyróżnieniach, osiągnięciach czy nagrodach. Owszem, jest to chwalenie się, lecz wtedy użytkownicy widzą, że firma się rozwija i coś osiąga, co wpływa na odbiór oraz z pewnością może mieć przełożenie na rosnące zaufanie.

2. Informacje odnoszące się do produktu.

Kolejne pomysły na newsletter zahaczają o kwestie edukacji i uświadamiania odbiorców. Tworzenie chociażby treści poradnikowej buduje wokół marki autorytet, któremu odbiorcy ufają. Z czasem taki obraz przekształca się w rolę eksperta.

Warto więc informować oraz edukować użytkowników. Jak?

  • Poradnik wokół produktu / usługi – tworzenie takiej treści przekłada się na większe zainteresowanie produktem, ponieważ użytkownicy coraz więcej o nim „wiedzą” i są bardziej świadomi. Krótkie wideo lub obrazy przedstawiające produkt w użyciu świetnie się sprawdzą.
  • Wskazówki odnośnie do użytkowania – porady dotyczące usprawniania czegoś mogą okazać się bardzo pomocne. W dodatku przesyłanie takich wskazówek tylko dla subskrybentów dodatkowo podkreśli wyjątkowość tych treści w oczach odbiorców.
  • Pokazywanie różnic w usłudze – dzięki temu możemy zaprezentować, jak się wyróżniamy na tle konkurencji. Pokazać cechy lub rozwiązania, których inne firmy nie mają. To ważne, ponieważ w internecie wybór jakiejkolwiek oferty opierany jest na zasadzie porównania. Korzystne jest więc zaprezentowanie, że posiada się coś unikalnego.

3. Inspiracje z bloga.

Newslettery często opierane są o treści, które tworzone są każdego dnia, np. właśnie na potrzeby bloga. Jednak skoro są na blogu, to po co „powtarzać” tę treść jeszcze raz w newsletterze?

Otóż oferowanych stron do przeglądania w internecie jest bez końca. Więc w natłoku codziennych spraw nie sposób codziennie „odświeżać” każdą stronę w celu sprawdzenia, co nowego się pojawiło.

Także w celu przypomnienia się odbiorcom, takie prezentowanie materiałów jest korzystne.

Spójrz, jakie mogą to być pomysły:

  • Informowanie o wszelkich nowych treściach, jakie pojawiły się na blogu.
  • Prezentowanie wpisów gościnnych.
  • Informowanie o „życiu bloga” – np. o statystykach odwiedzin, o zarobkach z jego tytułu, o tym, co użytkownicy najczęściej czytają itd.

Pamiętaj tylko, aby trafnie zatytułować tego typu materiał. Warto wyróżnić, że publikujemy akurat np. infografikę czy podcast, ponieważ jest to pomocne dla użytkowników, którzy preferują różne formy treści.

W dodatku szerokie pole do popisu odnośnie do pomysłów na newsletter mogą dostarczyć zestawienia dotychczas opublikowanych wpisów. Mogą to być najlepsze treści z danego okresu czy wpisy pogrupowane wokół jakiegoś zagadnienia.

4. Wzmianki pokazujące ludzkie podejście.

Następne pomysły na newsletter skupiają się wokół pokazania ludzkiej twarzy marki. Jest to ważne właśnie w internecie, gdzie wszystko jest wirtualne, a sklepy czy firmy mogą pozwolić sobie na obsługę klientów bez „fizycznego” kontaktu. Pokazanie więc siebie czy zespołu przybliża odbiorców do marki i wprowadza coś takiego jak „ludzki” czynnik.

Z kolei tego typu materiały poprawiają zaufanie oraz lojalność, ponieważ umacnia się więź klienta z daną marką.

Oto pomysły z personalnym zacięciem:

  • Wywiady – najlepiej z ekspertami lub autorytetami w danej branży, których odbiorcy chętnie posłuchają.
  • Zaprezentowanie zespołu – można opublikować materiał, w którym pokazany zostanie zespół, który stoi np. za sukcesem danej firmy lub produktem, który sprzedajesz. Inny pomysł to pokazanie zespołu, który np. na co dzień zajmuje się rozwiązywaniem problemów klientów. Taki newsletter będzie świetną odskocznią od bardziej oczywistych treści.
  • Informacja o wydarzeniach, w których będą brali udział członkowie zespołu.
  • Opinie klientów – lecz takie, które się wyróżniają i warto je pokazać większej liczbie osób. Np. takie, które odbiegają od schematu typu „firma godna polecenia, wszystko w jak najlepszym porządku”.

5. Treści rozwiązujące problemy.

Kolejne treści, jakie można tworzyć w newsletterze, to treści, które okażą się pomocne dla użytkowników. W niektórych branżach potrzebny jest tzw. helpdesk, który rozwiązuje problemy klientów.

Wystartowanie z kampanią informującą o pewnych stałych pytaniach może przełożyć się na mniejszą liczbę tego typu zapytań. Więc może się to okazać dobrym krokiem w kierunku optymalizacji danych procesów.

Z pewnością pomocne będą porady na zasadzie pytań, czyli FAQ.

Ponadto można pokusić się o pokazanie pozytywnej historii jednego z klientów na zasadzie przed i po skorzystaniu z usługi lub produktu. W ten sposób pokażemy nie tylko, co oferuje produkt, ale również będzie to zaprezentowane w konkretnej sytuacji. Prawdziwej sytuacji. Coś jak case study.

6. Treści wokół różnych cyklicznych wydarzeń.

Następna porcja propozycji zawiera pomysły na newsletter w kontekście danego wydarzenia.

W ciągu całego roku takich okazji jest cała masa. W dodatku towarzyszy temu często wzmożona aktywność dotycząca zakupów, zatem połączenie takich sytuacji wraz z jakąś promocją może przełożyć się na naprawdę skuteczną kampanię.

Przykładami takich wydarzeń mogą być święta – Nowy Rok, Walentynki, Dzień Babci / Dziadka / Dziecka itd. Przy tego typu wydarzeniach świetnie sprawdzają się różne zestawienia na zasadzie „X pomysłów na prezent na Y”.

Mogą to być również specjalne okazje, czyli chociażby majówka, początek wiosny czy wakacje. Tutaj z kolei korzystniejsze są treści związane z polecaniem miejsc czy sposobów na spędzenie właśnie tych chwil. Można to świetnie połączyć z ofertą, wplatając ją w treść.

Pomysły na newsletter – podsumowanie informacji

Jak widać, newsletter jest bardzo uniwersalnym medium. Dzięki niemu można „sprzedać” bardzo wiele różnego rodzaju treści, co pozwala na szerokie pole do popisu pod kątem różnorodności.

Wiadomo, że najczęściej spotkać można treści typowo sprzedażowe lub pokazujące promocje, lecz warto wiedzieć, że jest dość sporo innych propozycji odnośnie do treści. Być może warto pokazać coś nowego, aby tchnąć powiew świeżości wśród odbiorców oraz przede wszystkim nie zniechęcić ich do działania ciągłymi promocjami.

Spodobał Ci się ten tekst?

Jeśli sądzisz, że moglibyśmy Tobie pomóc, odezwij się do nas. Wypełnij bardzo prosty formularz szybkiej wyceny. Gwarantujemy szybką odpowiedź.

Bądź pierwszą osobą, która skomentuje ten artykuł! 😉

Oświadczam, że akceptuję postanowienia zawarte w polityce prywatności. *

Bartłomiej Kiljan

Co-founder agencji interaktywnej MobileTry z Olsztyna, świadczącej kompleksowe usługi przede wszystkim małym firmom. Specjalizacją agencji jest tworzenie stron internetowych i sklepów internetowych. Ponadto MobileTry prowadzi kampanie reklamowe w internecie oraz oferuje usługi z zakresu pozycjonowania.

Mało czytania? Nie ma problemu!

Sprawdź inne teksty powiązane z tym artykułem

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Z jakich źródeł pozyskiwać odwiedzających bloga? – 13 propozycji

Nie wiesz, z jakich źródeł pozyskiwać odwiedzających bloga? Przeczytaj nasz wpis na ten temat, dzięki któremu będziesz mieć znacznie szersze pole manewru.

Bartłomiej Kiljan

5 lat temu

Spotykane błędy w e-mail marketingu – 8 przykładów

Sprawdź, jakie błędy w e-mail marketingu można popełnić i na co zwrócić uwagę, aby prowadzone działania przyniosły oczekiwane, pozytywne rezultaty.

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Jak nakłonić klienta do kolejnych zakupów? – 16 sposobów

Prezentujemy sposoby na to, by nakłonić klienta do kolejnych zakupów. Zapoznaj się z nimi i spraw, aby Twój sklep internetowy generował większe zyski.

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Co warto zamieścić w newsletterze? – 11 pomysłów

Jeśli nie wiesz, co warto zamieścić w newsletterze, przychodzimy z pomocą. Dzięki tym wskazówkom dowiesz się, jakie informacje dobrze jest w nim zawierać.

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Narzędzia pomocne w rozwoju strony internetowej – 11 propozycji

Jakie narzędzia pomocne w rozwoju strony internetowej mogą zmienić oblicze Twojej witryny? W tym wpisie przedstawiamy kilka z nich. Zapoznaj się z nimi.

Michał Ziółkowski

6 lat temu

Newsletter w e-commerce – 11 porad na zwiększenie jego skuteczności

Czym charakteryzuje się skuteczny newsletter w e-commerce? Poznaj nasze wskazówki, dzięki którym Twoi odbiorcy będą zachwyceni kolejnymi mailami od Ciebie.