Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Google Zakupy – co to jest?

Google Zakupy – co to jest? - zdjęcie nr 1

Google Zakupy – co to jest? - zdjęcie nr 2

Google Zakupy – co to i dlaczego warto.

Porównywarka Google Zakupy to dostępna z poziomu wyszukiwarki wygodna forma reklamy dostępna dla użytkowników systemu reklamowego AdWords. To właśnie w niej wyświetlają się tzw. Reklamy z Listą Produktów (zwane również Kampaniami Produktowymi lub PLA). Jak działa porównywarka zarówno od strony użytkownika wyszukiwarki (potencjalnego klienta) jak i reklamodawcy? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

1. Użytkowanie Porównywarki Google Zakupy

Po wpisaniu dowolnej frazy związanej z produktami do wyszukiwarki Google, naszym oczom zazwyczaj pojawią się dwa typy reklam – znane wszystkim reklamy tekstowe, jak i reklamy produktowe.

zakupy google

Reklamy produktowe ukazują się użytkownikowi wyszukiwarki w formie wygodnej karuzeli, którą można przewijać. Karuzelę wypełniają sloty reklamowe zawierające produkty różnych sklepów internetowych. W ten właśnie sposób klienci trafiają do konkretnego sprzedawcy, który posiada dany produkt w swoim asortymencie.

Każde zapytanie do wyszukiwarki dopasowywane jest do asortymentu znajdującego się na stronach różnych sprzedawców na podstawie tzw. pliku produktowego. Pisaliśmy o tym w jednym z poprzednich artykułów. W wielkim skrócie – każdy sklep internetowy może przesłać systemowi Google AdWords informacje o swojej ofercie tak, by następnie to algorytm Google decydował o tym, czy dany produkt wyświetli się w odpowiedzi na konkretne zapytanie. Takie rozwiązanie powoduje, że Google Zakupy to jedno z najbardziej precyzyjnych narzędzi reklamowych, które jednocześnie charakteryzuje duży zasięg.

2. Jak wykorzystać Google Zakupy jako reklamodawca

W celu rozpoczęcia emisji reklam w Porównywarce Zakupów Google należy w pierwszej kolejności założyć i skonfigurować konto Google Merchant Center. Gdy konfiguracja przebiegnie pomyślnie, należy w tym samym narzędziu przesłać plik produktowy, który zawiera informacje o sprzedawanych w sklepie internetowym produktach. Większość platform sklepowych wygeneruje taki plik automatycznie na podstawie informacji, które wcześniej przesłaliśmy uzupełniając asortyment sklepu internetowego.

Po udanej konfiguracji pliku produktowego należy rozpocząć konfigurację kampanii zakupowej. 

3. Wymagania Google Zakupy

W pliku produktowym przechowywane są informacje o produktach, które reklamodawca chce wykorzystać podczas emisji reklam produktowych. W związku z tym wymagane jest przesłanie podstawowych informacji o produkcie, takich jak:

id [identyfikator]
title [tytuł]
description [opis]
link [link]
image_​​link [link_​do_​zdjęcia]
availability [dostępność]
price [cena]
google_​​product_​​category [kategoria_​produktów_​Google]
brand [marka]
gtin [gtin]
mpn [mpn]
condition [stan]

Są to podstawowe wartości, które możemy przypisać w pliku produktowym. Ponadto w pliku przechowywany jest szereg opcjonalnych i dodatkowych elementów (np. kolor, waga, rozmiar), których uzupełnienie może być wymagane w przypadku niektórych produktów.

W większości przypadków atrybuty zostaną uzupełnione dzięki informacjom, które właściciel sklepu internetowego przesłał już do swojej platformy sklepowej – jeśli atrybuty zostały prawidłowo określone, zostaną przesłane do pliku produktowego.

4. Zalety korzystania z Reklam Produktowych

Reklamy produktowe to bardzo dobre źródło precyzyjnego i opłacalnego ruchu. Dzięki możliwości zaprezentowania produktu w formie wizualnej (zdjęcie) oraz prezentacji ceny, asortyment sklepu wyświetla się w sposób, który bezpośrednio może prowadzić do konwersji.

Algorytm wyświetlania reklam jest również odmienny od tego, który znamy z reklam tekstowych. Nie posiadamy tu słów kluczowych, a plik produktowy, na podstawie którego dopasowywane są produkty do konkretnych zapytań użytkowników. Takie dopasowanie wyników wyszukiwania do wpisywanej przez użytkownika frazy generuje bardzo duży i jednocześnie precyzyjny zasięg, a to jest oczywiście bardzo korzystne dla reklamodawców.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany