Z czego składa się profesjonalny sklep internetowy?

Z czego składa się profesjonalny sklep internetowy?

Wpis ten adresujemy do wszystkich, którzy nie wiedzą, co powinien zawierać efektywny sklep internetowy. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi wskazówkami. Zastosowanie się do nich sprawi, że sklep internetowy będzie generował zdecydowanie większą konwersję, co z kolei przełoży się na osiągane zyski. Zobacz, jakie elementy powinny znaleźć się na stronie, a jakich lepiej się wystrzegać.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Co powinien zawierać profesjonalny sklep internetowy?
  • Z czego składa się profesjonalny sklep internetowy?
  • Jak ulepszyć sklep internetowy?

Mnóstwo osób jest przekonanych, że już samo założenie, a następnie rozreklamowanie sklepu internetowego prowadzi do osiągnięcia sukcesu. Oczywiście wygenerowanie ruchu nie jest dzisiaj żadnym problemem. Wystarczy postawić na Facebook Ads oraz Google Ads. Pytanie jednak, czy zwiększenie liczby odwiedzin jest tożsame z większą konwersją? Okazuje się, że nie. Dochodzimy w tym miejscu do istotnego problemu, z jakim muszą zmierzyć się początkujący właściciele sklepów internetowych. Chodzi o ruch, który nie zawsze oznacza większą sprzedaż. Zobacz w związku z tym, co musi zawierać sklep internetowy, jeśli ma on być efektywny. Poniżej przedstawiamy listę porad, których warto się trzymać, jeśli chcemy podnieść poziom sprzedaży.

Jasne informacje o kosztach

Trzeba pamiętać, że odwlekanie w czasie momentu, w którym internauta dowiaduje się o kosztach, jakie musi ponieść, w związku ze zrobieniem zakupów nie jest dobrym pomysłem. Jakiś czasu temu trafiliśmy nawet na sklep, w którym dopiero przed dokonaniem płatności klient dowiadywał się, że widoczne dotychczas ceny były cenami netto. Takie praktyki prowadzą do tak zwanego efektu ściany. Użytkownik zostaje zaskoczony w najbardziej kluczowym momencie. To, co się sprawdza, to szczerość oraz klarowność. Wszystkie informacje odnoszące się do cen oraz kosztów muszą być podawane w sposób jasny i to na każdym etapie dokonywania zakupów przez użytkownika.

Elementy, które budują zaufanie

Na pytanie dotyczące tego, co powinien zawierać sklep internetowy w kontekście zaufania, odpowiedź jest tylko jedna: certyfikat SSL. Co więcej, roboty wyszukiwarki Google po prostu go wymagają. Wpływa on korzystnie również na wizerunek sklepu. Z pewnością żaden właściciel sklepu internetowego nie chce, aby na stronie pojawiała się informacja o tym, że połączenie nie jest bezpieczne. Mało kto zdecyduje się na zakup produktu w sklepie, który nie jest objęty określonymi środkami bezpieczeństwa.

Zapobieganie porzucaniu koszyka

Zdarza się, że ktoś zdecyduje się na dodanie produktów do koszyka, ale ostatecznie nie podejmie decyzji o zakupie. Przyczyn takiego zachowania potencjalnych klientów jest wiele.

Zalicza się do nich między innymi:

  • za dużo etapów, przez które klient musi przejść na ścieżce zakupowej;
  • elementy, które odwracają uwagę;
  • zbyt wolna prędkość wczytywania się strony internetowej.

Jest to problem, z którym zmaga się wielu właścicieli sklepów internetowych. Muszą oni zmierzyć się ze zdiagnozowaniem problemu, co oznacza konieczność przyjrzenia się dokładnie wszystkim etapom dokonywania zakupów.

Opisy produktów, które mówią o korzyściach

Stworzenie naprawdę dobrego opisu produktu wymaga poznania jego czysto technicznego opisu. Okazuje się jednak, że to nie wszystko. Ogromne znaczenie ma również język korzyści. Osoby prowadzące sklep internetowy, powinny stawiać na ten typ narracji. To prosty sposób na podniesienie sprzedaży.

Czym jest język korzyści? Przede wszystkim nie polega on na chwaleniu produktu ani koncentracji na suchych faktach. Obejmuje natomiast argumenty, których zadaniem jest wytłumaczenie potencjalnemu klientowi, dlaczego dany produkt wpisuje się w jego potrzeby i oczekiwania. To, co trzeba zrobić, to spróbować przemówić do jego potrzeb.

Możliwość recenzowania produktów

To, co zawiera efektywny sklep internetowy to również sekcja obejmująca tak zwane social proof (dowody społeczne). Chodzi o recenzje oraz opinie o oferowanych produktach. Dzisiaj mało kto bazuje na opinii tylko jednej osoby, bądź decyduje się na zakup produktów „w ciemno”. Chętnie podpieramy się zdaniem innych i sprawdzamy wszelkie recenzje. Pozwala to podjąć decyzję dotyczącą zakupu danego produktu. Dlatego tak ważne jest, aby klienci mieli możliwość wystawienia recenzji wszystkim zakupionym produktom. To najlepszy sposób na to, aby użytkownicy nawzajem informowali siebie o tym, jakie wady i zalety mają wybrane produkty. Jest to również cenna informacja dla właściciela sklepu, która pozwala podnieść jakość sprzedawanego asortymentu.

Dopasowanie do urządzeń mobilnych

Najwięksi gracze w branży nie mają tego problemu, ale niektóre e–sklepy, które są mniej znane, na urządzeniach mobilnych prezentują się po prostu tragicznie. Sama responsywność nie jest wystarczająca. Schematyczna zmiana położenia elementów w urządzeniach mobilnych to jeszcze zbyt mało, aby sklep był przyjazny odbiorcom.

Duże znaczenie ma:

  • umiejscowienie elementów aktywnych, a także położenie odstępów między innymi;
  • wielkość czcionki;
  • szybkość działania;
  • intuicyjność obsługi;
  • łatwa nawigacja;
  • krótki proces zakupowy;
  • wykorzystywanie pasków postępu;
  • przedstawianie obrazów tak, aby w pionie nie zajmowały one zbyt wiele miejsca.

Warto dokładnie przejrzeć wersję mobilną strony swojego sklepu. Najlepiej bowiem na własnej skórze sprawdzić, czy sprawdza się ona w mobilnych przeglądarkach internetowych.

Czytelny, czysty wygląd

Trendem, który obecnie obserwuje się w przypadku stron internetowych, jest uszczuplanie ich o te elementy, które są mało przydatne. Polityka zagospodarowania wolnymi przestrzeniami jest również zdecydowanie lepsza. Chodzi oczywiście o to, aby potencjalni klienci mogli skoncentrować się na tym, co ma dla nich największe znaczenie. Wyeliminowanie elementów przeszkadzających sprawia, że użytkownicy mogą zdecydowanie szybciej osiągnąć cele, jakim są zakupy w naszym sklepie internetowym.

Wzbudzająca zaufanie strona „O nas”

Z pewnością każdy, kto zastanawia się nad efektywnym sklepem internetowym, zdaje sobie sprawę z tego, że na takiej stronie powinna znaleźć się informacja o jego właścicielu. Dobrą praktyką jest przedstawienie klientom danych, które uwiarygodnią sklep w ich oczach.

Zalicza się do nich:

  • pełną nazwę firmy;
  • lokalizację siedziby;
  • dane kontaktowe – powinny być przedstawione na kilka sposobów.

Nie można zapominać również o informacjach dotyczących wysyłki i zwrotów. Istotny jest również regulamin sklepu. Warto również stworzyć podstronę „O nas”, na której w przyjazny sposób powiemy coś więcej na temat naszego sklepu. Może to być na przykład pomysł, który doprowadził do stworzenia sklepu, jego cel, misja, a także informacje na temat pracowników. Wszystko to przyczynia się do budowania zaufania, czyli kluczowej cechy istotnej w momencie podejmowania decyzji o zakupie.

Zdjęcia wysokiej jakości, które przedstawiają produkty

Nie bez powodu mówi się, że „jemy oczami”. Dlatego w efektywnym sklepie internetowym nie może zabraknąć zdjęć, które będą przykuwały uwagę naszych klientów.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: