Spis treści

Reklama w wersji Insta(nt)

Codziennie na Instagramie miliony użytkowników publikują zdjęcia i filmy. Tematyka? Dowolna. To już 9 lat, odkąd serwis pojawił się na rynku i powiedzieć dziś, że daje radę to jak nie powiedzieć nic. Instagram został wchłonięty przez Facebooka, który wywęszył w nim niebotyczny potencjał, a ten wykorzystują obecnie nie tylko zwykli użytkownicy sieci, blogerzy i vlogerzy, ale również przedsiębiorstwa – zarówno mikro, jak i makro. To platforma, która za pomocą odpowiednio skonstruowanej i stargetowanej reklamy czyni biznesowe cuda, generując olbrzymie zyski dla lokalnych i międzynarodowych marek.

Do zalet Instagrama należy bezsprzecznie szybkość publikacji. Zdjęcia lub video można w prosty sposób zmodyfikować za pomocą dostępnych w aplikacji filtrów, a zasięg zwiększyć dzięki oryginalnemu contentowi i hashtagom.

Jeśli statystyki, które krzyczą, że zaangażowanie Instagramerów jest 120 razy wyższe niż na Twitterze oraz 58 razy wyższe niż na Facebooku nie przekonują Cię, nie ma dla Ciebie ratunku. 1/3 populacji na świecie korzysta z Instagrama – chcesz się wyłamać? Robisz to na własną i swojej firmy odpowiedzialność.

Niech mnie śledzą, czyli 6 kroków do zdobycia followersówe

W czasach, których już nikt nie pamięta, czyli w okolicach startu funkcjonowania Instagrama, większość traktowała serwis raczej półżartem niż całkiem serio. Bo oto ludziom zesłano aplikację, za pośrednictwem której będą mogli chwalić się setkami kadrów mrożonego latte ze Starbucksa czy kolejnym gadżetem spod szyldu nadgryzionego jabłka. Dziś prawdopodobnie wszyscy prześmiewcy biją się w piersi i zwracają honor, bo okazało się, że Instagram to nie tylko platforma społecznościowa, ale także maszynka do zarabiania pieniędzy i doskonałe narzędzie do promowania usług i produktów.

Żeby zwiększyć liczbę followersów i dać się zauważyć internautom, na początku dobrze jest, abyś:

1.

  • Uzupełnił swój instaprofil
  • Zdecyduj, czy chcesz publikować prywatnie, czy utożsamiać konto z firmą. Jeśli postanowisz publikować jako firma, połącz profil z Facebookiem. Pozwoli Ci to na wybranie branży, wypełnienie danych kontaktowych, otrzymasz dostęp do statystyk, będziesz mieć możliwość sponsorowania swoich treści. W opisie profilu koniecznie wrzuć link do swojej strony internetowej. Zwróć uwagę na nazwę swojego profilu – jeżeli zależy Ci na identyfikowaniu konta z Twoją marką, postaw na nazwę firmy, ale pamiętaj, że możesz obejść ten temat bardziej kreatywnie, nieszablonowo nawiązując do branży, w której działasz. W ten sposób wzbudzisz zainteresowanie wśród internautów. Następnie wrzuć na tablicę kilka/kilkanaście zdjęć, aby odbiorca na starcie miał na czym zawiesić oko – pojedyncze zdjęcie nie robi na nikim wrażenia.

    2.

  • Promuj profil
  • Nie tylko za dolary, ale korzystaj także z organicznych opcji. Udostępnij swój instaprofil w innych kanałach social media, dodaj przekierowanie na Instagrama do swojej strony www, wyślij newsletter. Działaj.

    3.

  • Strategia komunikacji is a must
  • Nie publikuj kompulsywnie, tylko planuj. Usiądź i stwórz skuteczną strategię komunikacji oraz publikacji wszystkich materiałów na Instagramie, ponieważ dzięki konsekwencji szybciej zrealizujesz zamierzony cel.

    • publikuj zdjęcia i/lub video: korzystaj ze wszystkich możliwości platformy. Nagrywaj Insta Stories, załóż kanał IGTV, publikuj karuzele zdjęć.
    • korzystaj z filtrów: jeśli nie masz dostępu do profesjonalnego sprzętu fotograficznego, Instagram wychodzi Ci naprzeciw i podaje rękę, a w niej – mnóstwo filtrów, dzięki którym uatrakcyjnisz publikowane w serwisie materiały.
    • publikuj w weekendy: pamiętaj, że social media działają 24/7, to nie jest biuro czynne od 8.00-16.00. Planuj publikacje również w weekendy, wtedy użytkownicy mają więcej czasu, żeby korzystać z Instagrama i potencjalnie dotrzeć do... Ciebie.
    • używaj hashtagów: im więcej hashtagów, tym lepiej, ale bez przesady. 20-25 to optymalna liczba, która pomoże Ci znacznie zwiększyć zasięg Twoich postów.

    4.

  • Udzielaj się na innych profilach
  • Zostawiaj ślady w postaci lajków i komentarzy pod zdjęciami na innych kontach. Statystyki nie przestają krzyczeć i w tym obszarze, ponieważ aktywnie komentując materiał innych, zyskujesz szansę na kolejnego followersa.

    5.

  • Taguj
  • Oznaczanie innych użytkowników zwiększa szansę na zyskanie nowych followersów, ale rób to z głową. Wspominaj ich w materiałach, które mogą ich zainteresować.

    6.

  • Oznaczaj lokalizację
  • Czyli używaj geo-tagów. Użytkownicy często szukają inspiracji/informacji, wpisując konkretną lokalizację. Daj się zauważyć!

    instagram



    Nie działaj na skróty, czyli jakich błędów nie popełniać

    Nie od razu Kraków... Tak, tak. Profilu na Instagramie też nie. Dlatego wystrzegaj się:

    • kupowania followersów – masz za dużo pieniędzy, żeby inwestować w fake konta?
    • nieregularności i niekonsekwencji – publikuj według harmonogramu, weź bądź sumienny.
    • bycia ignorantem – reaguj na zapytania swoich followersów i wchodź z nimi w interakcje. Szacunek ludzi Internetu!
    • spamu – nie bądź nachalny w swojej komunikacji i rozsądnie stosuj hashtagi.
    • słabej jakości – pod żadnym pozorem nie rób zdjęć żelazkiem. Publikuj zacny content.

    A jeśli wciąż Ci mało, zobacz, jak zbudować markę i zasięg na Instagramie w wersji maxi.

    Go Insta!