Jak zoptymalizować sklep internetowy pod pozycjonowanie?

Jak zoptymalizować sklep internetowy pod pozycjonowanie?

Mnóstwo osób sądzi, że już samo założenie sklepu internetowego jest krokiem zapewniającym właściwą widoczność sklepu w sieci. Jak się jednak okazuje, założenie takie jest błędne. Sklep nie jest bowiem sklepowi równy. Aby dana strona stała się dostatecznie widoczna wśród wyników wyszukiwania, należy wykonać naprawdę bardzo ciężką pracę. Dlatego tak ważne są wszystkie zagadnienia dotyczące tego, w jaki sposób dbać o SEO w sklepie internetowym. Poniżej przedstawiamy porady odnoszące się do różnych aspektów optymalizacji sklepów internetowych pod kątem SEO.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak dostosować sklep internetowy pod pozycjonowanie?
  • Jak wygląda optymalizacja sklepu pod SEO?
  • Jakie elementy wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Zadbaj o to, aby adresy URL były przyjazne

Bardzo często już sam adres URL mówi nam o tym, jakiej treści można oczekiwać na danej podstronie. Warto pamiętać, że o wiele bardziej przyjazna dla użytkowników jest konstrukcja adresu typu:

https://przyklad.pl/obuwie-meskie/buty-biegowe-adidas/

niż typu:

https://przyklad.pl/index.php?product=123

Systemy CMS mają szereg rozmaitych dodatków, dzięki którym można ingerować w to, w jaki sposób odnośniki wyświetlane są wewnątrz witryny. Warto, aby były one możliwie jak najkrótsze i najprostsze. Zauważą to nie tylko sami użytkownicy, ale również roboty wyszukiwarek internetowych.

Wprowadź tak zwane okruszki

Okruszki, czyli tzw. breadcrumbs to termin odnoszący się do ścieżki logicznej. Pokazuje on lokalizację użytkownika na witrynie. Okruszki pełnią jednak nie tylko rolę informacyjną. Dzięki temu, że dochodzi do nałożenia odnośników na wszystkie szczeble, pozwalają na cofnięcie do etapów, które były wcześniejsze. Okruszki w sklepach internetowych odgrywają ogromną rolę i nie należy ich lekceważyć. Ich wdrożenie to strzał w dziesiątkę, jeśli chcemy zoptymalizować sklep internetowy pod kątem SEO.

Nie sięgaj po opisy produktów skopiowane ze stron producentów

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na kopiowanie opisów produktów ze stron producentów. Często uważają oni, że jest to rozwiązanie idealne. Jeśli brakuje treści, wystarczy tylko skopiować niezbędne teksty. Niestety, takie praktyki niekorzystnie wpływają na SEO.

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że takie opisy są często bardzo sztuczne. Jednocześnie nie wnoszą niczego, co sprawiłoby, że sklep wyróżniłby się na tle konkurencji. Jednocześnie trzeba pamiętać, że takie praktyki zawsze narażają nas na problemy prawne. Jest to bowiem nic innego, jak przywłaszczenie sobie cudzej pracy. I wreszcie: kopiowanie opisów ze strony producenta to po prostu powielenie treści. A wszystko to, co pojawia się na naszej stronie, powinno mieć unikalny charakter.

Zadbaj o optymalizację meta tagów

Dobry widok strony w wynikach wyszukiwania zawiera widoczną cenę, a także opis produktów. Co więcej, sam tytuł strony, a także jej opis powinny zawierać w swojej treści nazwę strony wraz z rozmaitymi jej parametrami. Dzięki temu użytkownik będzie wiedział, co znajduje się na danej podstronie jeszcze zanim zdecyduje się kliknąć odnośnik. Użycie w Google komendy site:twojadomena.pl pozwoli na wyświetlenie wszystkich podstron tworzących sklep. Dzięki temu sprawdzić można, jak prezentują się one w wynikach wyszukiwania. Niezbędne jest ich zoptymalizowanie tak, aby były jak najbardziej przyjazne dla użytkowników.

Przedstaw tak zwane dowody społeczne

Social proof, czyli dowody społeczne mają legitymizować nie tylko dany produkt, ale również cały sklep. Ich forma może być bardzo różna. Najbardziej podstawową są recenzje produktów dodawane przez internautów. Zostawiają oni opinie, które innym potencjalnym klientomułatwiają podjęcie decyzji.

Na ogół jest to okraszone gwiazdkami czy innymi elementami graficznymi, które sprawiają, że przekaz ten jest dużo prostszy w odbiorze. Inny sposób wykorzystywania social proof to publikowanie opinii jakiejś znanej osoby. To doskonały sposób, aby wpłynąć na innych. Wiele osób pomyśli bowiem, że skoro taka osoba poleca dany produkt czy sklep, to nie wzięło się to znikąd. Do dowodów społecznych zalicza się także wszystkie liczby, których pokazanie ma zachęcać do tego, aby coś kupić. Mogą one mówić o liczbie kupionych produktów. Jeśli jest ona duża, jej znaczenie jest ogromne.

Sprawdź, jaka jest prędkość Twojego sklepu internetowego

Nikt nie lubi, kiedy strona internetowa ładuje się długo. Większość klientów zwraca na to uwagę zwłaszcza na stronach związanych z e-commerce, czyli tych, które prowadzą nas do wydawania pieniędzy. Oczywiste jest, że chcemy to robić tylko w tych miejscach, które wzbudzają nasze zaufanie, dlatego należy zrobić wszystko, aby sklep internetowy działał możliwie jak najszybciej. Ma to ogromne znaczenie, jeśli chodzi o optymalizację sklepu internetowego pod kątem SEO.

Uwzględniaj istotę rzadkości w e-commerce

Zasada rzadkości mówi odwiedzającym o tym, że właśnie natknęli się na specjalną okazję, czyli coś, co za chwilę może już nie być dostępne. Może bowiem zdarzyć się tak, że skorzystają z niej użytkownicy, którzy reagują zdecydowanie szybciej niż inni.

Do elementów wzbudzających potrzebę pilności skorzystania z oferty zaliczamy:

  • przekreślenie starej ceny;
  • uwydatnienie nowej ceny;
  • informacja o wielkości zniżki (w procentach);
  • uwydatnienie czasu, jaki pozostał do końca akcji promocyjnej.

Warto wykorzystać takie rozwiązania również w swoim sklepie.

Pamiętaj o certyfikacie SSL

Wykupienie certyfikatu SSL to jedna z czynności niezbędnych, jakie trzeba wykonać, jeśli zależy nam na optymalizacji sklepu internetowego pod kątem SEO. W przeciwnym razie, Internauci odwiedzający sklep, mogą zobaczyć komunikat mówiący o tym, że dana witryna nie jest bezpieczna. W sklepie określanym jako niezabezpieczony raczej nikt nie będzie chciał robić zakupów. Obecnie za podstawowy i charakteryzujący się dość dobrą jakością certyfikat SSL trzeba zapłacić około kilkudziesięciu złotych rocznie. Dostępna jest także darmowa alternatywa zwana „Let’s encrypt”.

Zastanów się nad wykorzystaniem czatu na stronie internetowej

Live chat to świetne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w przypadku sklepów oferujących sprzedaż internetową. Jeśli więc masz odpowiednią osobę, która mogłaby zająć się odpowiadaniem na pytania użytkowników, zadbaj o wdrożenie live chatu na swojej stronie. To niezwykle wygodna funkcja, która sprawia, że szanse na zrobienie zakupów przez klienta znacząco rosną.

Zoptymalizuj obrazy

Jeśli chodzi o poprawne obchodzenie się z grafikami, to należy pamiętać o:

  • stosowaniu prostego i jasnego nazewnictwa;
  • uzupełnianiu wartości atrybutów ALT;
  • skalowaniu obrazów do właściwych rozmiarów;
  • kompresowaniu wagi grafiki;
  • doborze formatu odpowiedniego dla danego przeznaczenia.

Dzięki temu szansie na obecność obrazów w wyszukiwarce grafiki Google znacząco się zwiększają. Dodatkowo roboty wyszukiwarek otrzymują realną wartość. Jest to także korzyść dla użytkowników sklepu internetowego.

Książka SEO

 
KUP KSIĄŻKĘ

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: