Elastyczne reklamy w wyszukiwarce

0 napisany przez Natalia Cygnar, 07 grudnia 2021

Postęp automatyzacji w marketingu dzieje się na naszych oczach. Nic dziwnego, że Google również korzysta z tego typu rozwiązań. W ramach usługi Google Ads, Google oferuje elastyczne reklamy w wyszukiwarce, które zastąpią 30 czerwca 2022 roku rozszerzone reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania. W dzisiejszym artykule przedstawię ten typ reklamy, który pomoże Ci kierować trafniejsze komunikaty do potencjalnych klientów oraz oszczędzi Twój czas pracy.

elastyczne reklamy w wyszukiwarce

Czym są elastyczne reklamy w wyszukiwarce?

Reklamy elastyczne w Google Ads wyróżniają się swoją skutecznością. Testowane przeze mnie od wielu miesięcy zdały egzamin na 6+. Na czym jednak polega ich rzekoma elastyczność?

1. Automatycznie dopasowują się do wielkości ekranu urządzenia klienta.

2. Pozwalają zaoszczędzić czas poprzez podanie wielu nagłówków i tekstów, z których Google Ads tworzy dopasowane reklamy.

3. Dopasowują nagłówki i teksty reklam do fizycznej lokalizacji, standardowej lub do miejsc, którymi interesuje się klient.

4. Pozwalają dotrzeć do szerszego grona klientów dzięki wielu nagłówkom i tekstom, które sprawiają, że reklamy będą brały udział w większej ilości aukcji i pasowały do większej liczby zapytań.

3. Dzięki udziałowi w większej liczbie aukcji zyskujemy dodatkowe kliknięcia i konwersje, co zwiększa skuteczność grupy reklam.

Najprościej mówiąc, reklamy elastyczne to trafniejsze komunikaty reklamowe dopasowane do haseł wyszukiwanych przez potencjalnych klientów, które są wyświetlane na podstawie rotacji nagłówków oraz opisów. Za tę rotację odpowiada zaawansowany algorytm oparty na metodach uczenia maszynowego.

Jak działają reklamy elastyczne w wyszukiwarce?

Komunikat reklamowy składa się z 3 nagłówków oraz 2 opisów reklamowych. Każdy z nagłówków może mieć max. 30 zzs (znaków ze spacjami), a opisy po 90 zzs. Do stworzenia reklamy elastycznej możemy użyć maksymalnie 15 nagłówków oraz dodać 4 opisy.

Google rekomenduje użycie minimum 5 unikalnych nagłówków, aby rotacja mogła przebiegać pomyślnie. Jest to szczególnie istotne, ponieważ w przeciwnym wypadku system nie utworzy kombinacji nagłówków.

Tworzenie skutecznych reklam w wyszukiwarce

1. Stwórz dobry, chwytliwy i oryginalny tekst reklamy.
a) Stwórz tekst, który skupia się na potrzebach potencjalnego klienta.
b) Zawieraj słowa kluczowe w nagłówkach i tekście reklamy.
c) Używaj konkretnych wezwań do działania.
d) Pamiętaj o sprawdzeniu skuteczności reklam i analizuj raporty o kampaniach.

2. Kreuj przekaz, który odzwierciedla charakter Twojej marki.
a) Pamiętaj, aby tworzyć reklamy, które przyciągną uwagę użytkowników korzystających z różnych urządzeń.
b) Dbaj o nagłówki – to pierwszy element, który użytkownik widzi.
c) Pamiętaj o limitach znaków – zbyt duża ilość może negatywnie wpłynąć na odbiór reklamy.

3. Poprawnie konfiguruj reklamy.
a) Twórz niepowtarzalne nagłówki i treści.
b) Wprowadź przynajmniej 4 rozszerzenia reklam.
c) Przy dużej ilości reklam pamiętaj o zastosowaniu modułów dostosowań reklam i funkcji wstawiania słowa kluczowego.
d) Wykorzystaj inteligentne dostosowanie stawek, tak aby algorytm mógł sam zarządzać wysokością stawki i wyświetlał reklamy do naszych potencjalnych odbiorców.
e) Wprowadź słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym lub do wyrażenia, tak aby algorytm gromadził jak najwięcej danych.

4. Testuj i optymalizuj.
a) używaj wielu wariantów reklam do testowania i optymalizacji treści.
b) dobieraj odpowiednie dane.
c) używaj zoptymalizowanej rotacji reklam, tak aby w emisji były te skuteczniejsze.

Tworzenie elastycznych reklam w wyszukiwarce

Po wyborze kampanii oraz grupy reklam, w której chcesz uruchomić elastyczną reklamę w wyszukiwarce, przejdź do jej tworzenia.

Następnie przejdź do kreatora reklam elastycznych

1. Dodaj końcowy adres URL, do którego będziesz prowadzić reklamę.

2. Uzupełnij dodatkowe pola w “Wyświetlany URL” po /.

3. Stwórz nagłówki:
– jeżeli nie będziesz wykorzystywać pinezek (o których powiem poniżej) pamiętaj, aby nagłówki się nie powtarzały ani nie zawierały podobnych do siebie sformułowań;
– jeżeli zdecydujesz się na wykorzystanie pinezek, to w obrębie jednej pinezki możesz użyć podobnych sformułowań.

4. Stwórz opisy według wytycznych, o których wspomniałam wyżej.

Jeśli zależy Ci, aby nagłówek lub opis znajdował się w każdym komunikacie na tej samej pozycji, to skorzystaj z możliwości “przypięcia” go do niej. Służy do tego widoczna na grafice pinezka. Przykładowo, jeśli chcesz, aby fraza Marketing dla ludzi znajdowała się zawsze w pozycji numer 1.

Przypięcie pinezki nr 1 spowoduje jej wyświetlenie tylko w tej pozycji. Do każdej pozycji (czyli nagłówek 1, nagłówek 2, nagłówek 3, opis 1, opis 2) można przypiąć wprowadzone nagłówki albo teksty. Google jednak rekomenduje, aby tego nie robić. Dlaczego? Wszelkie ograniczenia w przypadku algorytmu mogą utrudnić mu uczenie się i przeprowadzanie testów komunikatów reklamowych. Wybór więc należy do Ciebie.

Wymagania dotyczące reklam elastycznych

Co powoduje ich najczęstsze odrzucenia? Reklamy elastyczne odrzucane są ze względu na nieprzestrzeganie zasad Google. Dlatego pamiętaj, żeby podczas ich tworzenia:

– zwracać uwagę czy tekst w przypadku obrazów nie zajmuje ponad 20% jego powierzchni;

– używać obrazów odpowiedniej jakości i zgodnych z wymaganiami Google;

– nie korzystać ze znaków towarowych bez zgody ich właściciela;

– nie stosować gifów, ponieważ animowane obrazy są odrzucane;

– dbać o to, by treść reklamy była zapisana zgodnie z zasadami prawidłowej pisowni;

– unikać treści, które wprowadzają w błąd;

– uważać na treści erotyczne, ponieważ są blokowane w określonych przypadkach.

Informacje zawarte w reklamie muszą być związane z tym co reklamujesz i opisywać dokładnie to, co reklamujesz.

Czy warto uruchamiać elastyczne reklamy w wyszukiwarce?

Oczywiście, że tak. Dla reklamodawców, którzy poszukują oszczędności czasu, wprowadzona funkcjonalność zda egzamin na 6+. Rozwiązanie sprawdzi się również wśród użytkowników, którzy chcą dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów dzięki udziałom reklamy w większej liczbie aukcji (dających większą skuteczność grupy reklam) oraz dopasowaniu obszerniejszej liczby zapytań użytkownika do komunikatu reklamowego.

Jak sama nazwa wskazuje, zaletą elastycznych reklam w wyszukiwarce jest elastyczność oraz transparentność, które zapewnią reklamie responsywność na różnych urządzeniach oraz więcej miejsc do wyświetlania reklamy użytkownikom Internetu.

Ponadto zastosowanie reklam elastycznych może pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji lub śr. CPC, i nie tylko. W dodatku 30 czerwca 2022 roku zastąpią rozszerzone reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce – raport

Aktualnie dostępny raport elastycznych reklam w wyszukiwarce opiera się na liczbie wyświetleń kombinacji podanych przez nas nagłówków i opisów w wybranym zakresie czasu. Poniżej zamieszczam przykład:

Podsumowanie

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce sprawdzą się w przypadku osób poszukujących nowych rozwiązań na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów oraz sposobów na zwiększenie efektywności. Dodatkowo reklamy są dopasowane do szerokości różnych urządzeń, zapewniając więcej miejsca do wyświetlania komunikatu reklamowego. Wyświetlane kombinacje komunikatów reklamowych wskażą, który z nich najlepiej zadziałał, a sam algorytm uczący będzie częściej wyświetlał właśnie tę reklamę potencjalnemu klientowi.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

To obiecujące ułatwienie sprawi, że zaoszczędzony czas pracy można przeznaczyć na podjęcie szerszych działań w innych obszarach, jak np. przygotowanie strategii, optymalizację oraz analizę danych, wyników kampanii, źródeł ruchu, przychodu, zapytań ofertowych, kreacji reklamowych, strony WWW czy zachowań użytkowników na stronie.

5/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Natalia Cygnar

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!