Jak pozyskać nowych klientów wykorzystując firmowego bloga?

Jak pozyskać nowych klientów wykorzystując firmowego bloga?

Internet daje wiele możliwości, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Jednym ze sposobów na dotarcie do szerokiego grona odbiorców jest blogowanie. Każdy artykuł na blogu jest nową podstroną w obrębie serwisu. Ma ona własną treść i nowe słowa kluczowe, po których internauci trafiają na stronę. Z pomocą treści blogowych można pisać rozmaite materiały, ale także podkręcić SEO. Dlatego blogowanie ma mnóstwo zalet, co oczywiście sprawia, że na blogowanie stawia coraz więcej firm. Zobaczmy w związku z tym, w jaki sposób można pozyskać klientów z bloga, stawiając na tworzoną treść, a także jak zachęcić ich do tego, aby podejmowali dalszą interakcję ze stroną.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć ilość wejść do strony wykorzystując content marketing?
  • Jak dotrzeć do nowych klientów za pomocą wpisów na blogu?
  • W jaki sposób przygotować wpis, który zainteresuje Twoich klientów?

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Blogowanie jest doskonałą szansą na to, aby nastąpił wzrost liczby odwiedzin z wyszukiwarki. Jest to najcenniejsze źródło odwiedzin. Aby jednak tak się stało, tworzony materiał musi być zoptymalizowany pod kątem SEO. Dzięki temu wzrasta jego skuteczność, a także szansa na zdobycie wyższej pozycji w rankingu.

Pojawia się jednak pytanie jak należy to zrobić. Najrozsądniej jest zacząć od dobrania właściwego słowa kluczowego. Powinno być trafne, popularne, a jednocześnie często wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce. Jeśli nie wiesz, jak wybrać słowo kluczowe, zachęcamy do lektury naszego tekstu poświęconego właśnie dobieraniu słów kluczowych. Mówimy w nim o wielu narzędziach, które bez wątpienia okażą się pomocne.

Trzeba również zatroszczyć się o elementy tworzone pod kątem SEO. Zalicza się do nich między innymi meta tytuł, meta opis, adres URL, zagęszczenie słów kluczowych. I tym razem odsyłamy do naszego innego wpisu, w którym wyjaśniliśmy te zagadnienia bardziej precyzyjnie.

Przykuj uwagę zarówno obrazem, jak i tytułem

Koniecznie trzeba zwiększyć szanse na to, aby potencjalny klient był w ogóle zainteresowany lekturą danego wpisu na blogu. Zanim go przeczyta, musi go coś zainteresować. Tym czymś jest na ogół tytuł, a także obrazek, który powiązany jest z daną treścią. Trzeba być świadomym tego, że to właśnie na te elementy użytkownik zwraca uwagę na samym początku, kiedy patrzy na listę wpisów na blogu czy mediach społecznościowych. Jeśli chodzi o tytuł, to dobrą strategią jest podanie jakiejś obietnicy, na przykład „jak zwiększyć sprzedaż” czy „jak zmniejszyć wydatki”. Takie tytuły dają Internaucie obietnicę, że po przeczytaniu artykułu dowie się czegoś przydatnego bądź dostanie podpowiedzi, jak rozwiązać określony problem. Tym, co się sprawdza, jest podawanie w tytule liczb, na przykład „osiem sposobów na”. Natomiast jeśli chodzi o obraz, to powinien on być żywy i przykuwający uwagę.

Treść, która zachęca do przeczytania

Pozyskiwanie klientów z bloga będzie możliwe wówczas, gdy materiał będzie zaprezentowany w sposób atrakcyjny. Co ważne, nie może on pod żadnym względem odstraszać potencjalnych czytelników. Co kryje się pod słowem atrakcyjny? Odpowiednio urozmaicony. Tym, co nie zachęca do czytania, jest ciąg długiego tekstu. Jednocześnie tak skonstruowany tekst jest po prostu nudny. Należy o tym pamiętać, tworząc treści, które mają wspomóc pozyskiwanie klientów. Samą treść trzeba przekazać w sposób bardziej interesujący.

Warto pamiętać o:

  • tworzeniu krótkich akapitów – dłuższe fragmenty warto dzielić na mniejsze. Taką sformatowany tekst czyta się zdecydowanie wygodniej. Jednocześnie użytkownik nie męczy się tak szybko i może dłużej w pełni skoncentrować się na treści;
  • dziel treść nagłówkami – jest to dobry sposób na to, aby podzielić treść i ułatwić jej odbiór;
  • stosuj wypunktowania;
  • pogrubiaj zwroty, które uważasz za istotne;
  • wstawiać obrazy, dzięki którym czytelnik, chociaż na chwilę będzie mógł odpocząć od czytanej treści, zobrazują one również lepiej treść, która poruszana jest w tekście.

Zastosowanie się do tych wskazówek zwiększy istotnie szanse, na dłuższe pozostanie Internauty na stronie. To z kolei przekłada się na większe szanse na podjęcie interakcji z witryną.

Stosuj przyciski wzywające do działania

Jeśli zależy nam na pozyskiwaniu klientów z bloga, koniecznie trzeba stawiać na przyciski CTA. To dzięki nim użytkownik przenoszony jest w inne wartościowe miejsca na stronie. Z pomocą przycisków CTA odsyłamy użytkownika tam, gdzie chcemy, by się znalazł. Chodzi o to, że każdy artykuł powinien mieć określony cel. Można go zrealizować właśnie z pomocą przycisków CTA. Może to być – w zależności od tego, jaka jest tematyka wpisu – na przykład pobranie udostępnianych za darmo materiałów, nawiązanie kontaktu bądź odesłanie do oferty sklepu internetowego. Dlatego tak ważne jest, aby treść miała związek z celem.

Wykorzystuj wyskakujące okienka

Tym, co może wzmocnić realizację, celu są – obok przycisków CTA – wyskakujące okienka. Obecnie wybierać można między wieloma sposobami na ich pojawienie się. I tak można zdecydować się na tradycyjne okienko, które pojawia się na środku. Rozwiązaniem jest także okienko mające formę paska, który przyklejony jest albo do dolnej, albo do górnej krawędzi ekranu. Można także postawić na okienko, które pojawia się wówczas, gdy Internauta podejmuje próbę opuszczenia strony.

Decydując się na wyskakujące okienka, należy pamiętać, że taka forma może być bardzo inwazyjna. W związku z tym niezbędne jest zachowanie umiaru i zdrowego rozsądku. Jeśli bowiem okienka będą pojawiały się co chwila, mogą skutecznie zniechęcać. Dlatego tak ważne jest, aby ich stosowanie przemyśleć. Tym, co stosuje wielu blogerów jest tak zwane sidebar. Pod nazwą tą kryje się boczny pasek na stronie. Coraz częściej mówi się o tym, aby jednak go nie stosować. Może on bowiem odwracać uwagę od treści. Czasami jednak sprawdza się jako sposób na przekierowanie użytkownika.

Właściwy rodzaj treści

Jeśli chcemy zamienić czytelników w klientów, powinniśmy zatroszczyć się także o właściwą tematykę treści. Blogowanie to pojęcie bardzo ogólne. Okazuje się więc, że nie każdy potrafi stosować skuteczną konwersję. Jeśli postawimy na wpis dotyczący przemyśleń życiowych czy tego, co robiliśmy w danym dniu, raczej nie mamy co liczyć na wygenerowanie klientów. Najlepiej sprawdzają się treści eksperckie oraz poradnikowe. Powinny one być wartościowe, a w danej branży po prostu przydatne. Blogi, na których dzielimy się własną wiedzą, postrzegane są z czasem jako eksperckie w danej dziedzinie. To z kolei przekłada się na większe zaufanie.

Docieranie do nowych klientów

Blogowanie to nowe perspektywy, jeśli chodzi o możliwości dotarcia do klientów. Nowe treści mogą być promowane w mediach społecznościowych oraz innych agregatorach treści skupiających materiały ze stron zaliczanych do danej dziedziny. To kolejna szansa na to, aby pozyskać klientów i przekonać ich do skorzystania z naszych usług bądź zakupu produktów, jakie oferujemy w swoim sklepie.

Mamy nadzieję, że przedstawione wskazówki pokazują, co robić, aby pozyskiwać klientów z bloga. Trzeba zawsze pamiętać, że nowy wpis jest doskonałą szansą na to, aby pojawili się nowi klienci. Każdy kolejny tekst może mieć jednak zupełnie inny cel. Jednocześnie może on zachęcać do tego, aby przejść w różne inne części danej witryny.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: