Jak poprawić komunikację firmy z klientami? – 10 wskazówek

Jak poprawić komunikację firmy z klientami?

Strona internetowa dla wielu przedsiębiorstw jest podstawową furtką, dzięki której potencjalni klienci mogą zapoznać się z tym, co dana firma może im zaoferować.

W związku z tym – co podkreślamy na naszym blogu wielokrotnie – powinna być stworzona właśnie pod klientów. Pod ich wymogi, oczekiwania, gust.

Stopień zadowolenia klientów z danej strony internetowej świadczy o tym, czy spełnia ona swoją funkcję. Warto zatem niekiedy odkładać na bok swoje własne preferencje i niektóre elementy tworzyć tak, aby podobały się odbiorcom.

Jak więc prowadzić komunikację firmy z klientami za pośrednictwem witryny internetowej, aby obie strony odniosły z tego korzyści?

Poniżej znajdziesz dziesięć porad na ten temat.

W jaki sposób poprawić komunikację firmy z klientami za pomocą strony www? – 10 porad

1. Korzystaj z tzw. języka korzyści.

Zadaniem języka korzyści jest pewne odwrócenie ról. Narracja tego typu zakazuje mówienia o sobie, chwalenia się i stawiania wszystkiego na „ja”.

Nikogo z nas nie interesuje to, czy dana firma istnieje 5, czy też może 10 lat. Mało istotne jest też to, czy pracuje w niej 10, czy też 20 osób.

Potencjalni klienci chcą wiedzieć, jakie korzyści odniosą ze współpracy właśnie z tą firmą, a nie jakąś inną. Chcą widzieć wartość dodaną – coś, co sprawi, że zrealizowane zostaną wszelkie cele i założenia, które sobie postawili.

Jeśli chcesz dowiedzieć się zdecydowanie więcej na ten temat, zachęcam Cię do zapoznania się z moim tekstem o języku korzyści. Znajdziesz w nim dużo cennych informacji wraz z gotowymi przykładami.

2. Nałóż odnośniki na numery kontaktowe.

Aby poprawić komunikację firmy z klientami, czasem naprawdę nie trzeba robić wiele.

Nałożenie linka na numer telefonu sprawi, że na urządzeniach mobilnych taki numer będzie „dotykalny” i bezpośrednio „wybieralny”. Użytkownik nie będzie musiał kopiować go do okienka wybierania numeru lub – co gorsza – spisywać go gdzieś z boku.

Uczyń więc wszelkie numery kontaktowe aktywnymi, aby wszyscy mogli z nich wygodnie korzystać.

3. Regularnie dodawaj nowe wpisy blogowe.

Blog to bardzo ciekawa forma komunikacji. Pozwala na dużą dowolność, umożliwia także zaprezentowanie różnych cech, jakie nie są do wychwycenia na pierwszy rzut oka.

Styl pisania danej osoby dużo mówi o tym, jaka ona jest. Dla niektórych klientów to ważne, gdyż chcą wiedzieć, z kim konkretnie być może będą współpracować.

Zmierzam jednak do tego, że blog doskonale polepsza komunikację firmy z klientami. Regularne dodawanie nowych artykułów, które są bogate w różnego rodzaju wskazówki, pozwala zaprezentować swoje umiejętności i wiedzę.

Przydatne teksty są w dodatku często udostępniane w sieci, zatem mogą znacznie przyczyniać się do popularyzacji danej strony internetowej.

4. Zastanów się nad wprowadzeniem czatu na stronę internetową.

Czat to bez wątpienia wygodna forma komunikacji z potencjalnymi klientami.

Jest doskonałą alternatywą dla maila, formularza kontaktowego, Messengera, czy też rozmowy telefonicznej. Umożliwia szybką wymianę kilku / kilkunastu zdań, aby uzyskać niezbędne informacje w krótkim czasie.

Pamiętaj tylko o tym, że czat wymaga niemal natychmiastowej reakcji. Jeśli ktoś chce z niego skorzystać, to oczekuje pomocy w miarę szybko.

Jeśli nie wiesz, czy czat w Twoim przypadku byłby dobrą opcją, podrzucam Ci tekst Bartłomieja Kiljana na ten temat: czy warto korzystać z live chatu na stronie internetowej?

5. Posługuj się językiem swojej grupy docelowej.

Zdaję sobie sprawę z tego, że w niektórych firmach obecny jest pewien żargon, czyli zestaw zwrotów rozumianych przez pracowników tejże firmy lub po prostu całą branżę.

Sęk w tym, że inni nie muszą znać tych zwrotów. Mam tu na myśli przede wszystkim potencjalnych klientów.

Staraj się zatem wykorzystywać branżowy język jedynie w firmowych kuluarach, z użytkownikami komunikując się ich językiem. Unikaj wszelkich zbyt trudnych i skomplikowanych zwrotów. Frustrowanie odbiorców przesadnie profesjonalnym językiem nigdy nie przyniosło niczego dobrego.

6. Zadbaj o design nakierowujący na istotne elementy strony.

Jak już wcześniej wspomniałem, firmowa strona internetowa powinna służyć tym, którzy ją odwiedzają.

Użytkownicy najpewniej czegoś na niej szukają. A skoro tak jest, to utrudnianie im tego zadania nie ma najmniejszego sensu.

Wygląd strony internetowej oraz rozmieszczenie wszelkich elementów muszą być więc przeprowadzone z głową. Tu nie ma miejsca na przypadek.

Spraw zatem, aby cała struktura Twojej witryny była spójna, logiczna i po prostu sensowna.

7. Wydobądź tzw. USP.

Aby poprawić komunikację firmy z klientami, warto jest zaakcentować na stronie internetowej coś, co z angielska określa się skrótem USP.

Mowa o unique selling proposition, czyli unikalnej propozycji sprzedaży.

Bez zbędnej filozofii – chodzi o to, aby znaleźć istotną dla klientów cechę charakteryzującą Twoje usługi, podczas gdy Twoja konkurencja tej cechy nie ma (lub też jest ona po prostu gorsza).

Obecność tej wartości dodanej właśnie u Ciebie może dla wielu osób stanowić o tym, że wybiorą właśnie Twoją firmę.

Ponownie, dla szerszego zgłębienia tematu, mogę polecić Ci jeden z naszych tekstów: USP, czyli unikalna propozycja sprzedaży – przykłady i zastosowanie.

8. Zastąp ogólne, stockowe zdjęcia fotografiami Twojej ekipy.

Zdjęcia ze stocków mają w sobie to „coś”. Coś, co sprawia, że na kilometr czujemy, iż są one stockowe.

Nie jest to zbyt dobra sytuacja.

Fotografia ma zawierać pewien przekaz, lecz nie powinna w danym miejscu znajdować się tylko i wyłącznie dla zasady. Istotne jest na niej wszystko: od kolorów, poprzez ubiór, na gestach i otoczeniu kończąc.

Staraj się zatem stawiać na zdjęcia swojego własnego zespołu, wnętrz, biura firmowy, różnych narzędzi. Takie fotografie są po prostu autentyczne i prawdziwe. Uwierz mi – inwestycja w porządną sesję zdjęciową, na której będą przedstawione różne obiekty (lub osoby) bezpośrednio powiązane z Twoją działalnością naprawdę wyjdzie Ci na dobre.

9. Bądź aktywny w social media.

Media społecznościowe to kolejny kanał komunikacji, poprzez który mogą trafiać do Ciebie potencjalni klienci.

Nie ignoruj zatem aktywności w social media. Jeśli ktoś do Ciebie napisze, odpowiedz możliwie najszybciej i przede wszystkim rzeczowo. Jeżeli ktoś doda komentarz, ustosunkuj się do niego.

Profile w social media dla wielu firm przestają się liczyć tuż po ich założeniu. Jeśli tak jest, to po co w ogóle je zakładać? Oddeleguj kogoś ze swojej firmy, aby aktywnie działał w mediach społecznościowych, a Twoje przedsiębiorstwo na tym skorzysta.

10. Analizuj ruch, by wiedzieć więcej.

Google Analytics, Hotjar – są to podstawowe usługi, dzięki którym możesz poznać mnóstwo informacji na temat tego, jak użytkownicy odnajdują się na Twojej stronie internetowej.

Średni czas przebywania na danej podstronie, lista podstron, z których najczęściej użytkownicy opuszczają witrynę, klikalność poszczególnych elementów – to jedynie drobny ułamek tego, czego możesz się dowiedzieć.

Owszem, usprawnienie strony internetowej może być przeprowadzane „na czuja” i bazując na własnym doświadczeniu, lecz nic nie dostarczy Ci lepszych wniosków, niż suche fakty.

Dlaczego warto usprawniać komunikację firmy z klientami za pomocą strony internetowej?

Strona internetowa to doskonały sposób na to, aby zaprezentować usługi oferowane przez własną firmę.

Jej zadaniem jest po prostu bycie atrakcyjną i przykuwającą uwagę, jednocześnie dostarczając wartościowe informacje.

Reasumując, im lepsza strona, tym większa szansa na to, że Twoja firma będzie otrzymywać więcej zapytań ofertowych. Dlatego też warto możliwie najlepiej prowadzić komunikację firmy z klientami za pomocą własnej witryny.

Spodobał Ci się ten tekst?

Jeśli sądzisz, że moglibyśmy Tobie pomóc, odezwij się do nas. Wypełnij bardzo prosty formularz szybkiej wyceny. Gwarantujemy szybką odpowiedź.

Bądź pierwszą osobą, która skomentuje ten artykuł! 😉

Oświadczam, że akceptuję postanowienia zawarte w polityce prywatności. *

Michał Ziółkowski

Co-founder agencji interaktywnej MobileTry z Olsztyna, świadczącej kompleksowe usługi przede wszystkim małym firmom. Specjalizacją agencji jest tworzenie stron internetowych i sklepów internetowych. Ponadto MobileTry prowadzi kampanie reklamowe w internecie oraz oferuje usługi z zakresu pozycjonowania.

Mało czytania? Nie ma problemu!

Sprawdź inne teksty powiązane z tym artykułem

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Zarabianie przez blogowanie – 8 sprawdzonych porad

Na czym polega zarabianie przez blogowanie? Jak podejść do tego tematu, od czego zacząć i na co szczególnie zwrócić uwagę? Poznaj nasze sprawdzone porady.

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Brak konwersji w sklepie internetowym – 10 typowych przyczyn

Brak konwersji w sklepie internetowym to niewątpliwie ogromny problem dla właścicieli stron e-commerce. Jakie są najczęstsze przyczyny tego stanu rzeczy?

Michał Ziółkowski

5 lat temu

Proces tworzenia strony internetowej – na czym polega?

Z jakich kroków składa się proces tworzenia strony internetowej? Jakie jego aspekty są istotne, a które mniej? Zobacz, jak proces ten powinien przebiegać.

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Aktualizacja strony internetowej – kiedy najlepiej ją przeprowadzić?

W którym momencie aktualizacja strony internetowej powinna być przeprowadzona? Po czym poznać, że najwyższy czas na zmiany? Poznaj nasz poradnik.

Bartłomiej Kiljan

5 lat temu

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez Facebooka? – 8 sposobów

Przekonaj się, w jaki sposób można zwiększyć sprzedaż poprzez Facebooka? Sprawdź, co można wykonać pod kątem sprzedaży w sklepie w tym medium społecznościowym.

Jakub Ozorowski

5 lat temu

Tworzenie własnego portfolio – co warto mieć na uwadze?

Tworzenie własnego portfolio to proces, który musi być solidnie przemyślany. Sprawdź więc, w jaki sposób można stworzyć własną, skuteczną teczkę z pracami.