Jak (za)płacisz za reklamę Google Ads?

Karta płatnicza Blob

Jeżeli zamierzasz reklamować swoją firmę w Internecie za pomocą reklam Google Ads (dawniej AdWords), staniesz przed wyborem, w jaki sposób rozliczać się za kampanie. Obojętnie czy przy prowadzeniu kampanii korzystasz z usług agencji marketingowej, czy sam chcesz się sprawdzić w e-marketingu.

Konfiguracja Płatności

Pierwszym krokiem, który pozwoli Tobie opłacać reklamy jest konfiguracja konta płatności. W celu ustawienia wszystkich potrzebnych danych do płatności, wybierz z menu na koncie Google Ads narzędzia i przejdź do zakładki rozliczenia i płatności w konfiguracjach.

Konfiguracja profilu płatnika w Google Ads

Konfiguracja profilu płatnika w Google Ads

Po przejściu do zakładki zostaniesz poproszony przez Google o uzupełnienie profilu płatności. Wystarczy, że klikniesz ikonkę ołówka i podasz nazwę firmy, imię i nazwisko właściciela lub właścicieli, adres siedziby oraz nip. Po podaniu wszystkich potrzebnych danych do opłat będziesz mógł przejść do wyboru formy i sposobu płatności za usługi Google Ads.

Profil płatności

Profil płatności

Formy Płatności

Po uzupełnieniu wszystkich danych będziesz musiał zdecydować, w jaki sposób chcesz płacić za reklamy w internecie. Google w Polsce daje do dyspozycji trzy możliwości rozliczania się za swoje usługi:

  • przelew z konta bankowego;
  • płatność kartą kredytową lub debetową;
  • fakturowanie miesięczne.

Przelew Bankowy

Google do każdego utworzonego konta reklamowego Google Ads przypisuje indywidualny numer rachunku bankowego, na które będziesz mógł bezpiecznie przelewać pieniądze na  zaplanowane działania marketingowe on-line. Posiadasz pewnie dostęp internetowy do swojego konta bankowego i często zlecasz przelewy. Numer bankowy zostanie Tobie podany po zakończeniu procesu wyboru formy i rodzaju płatności.

Informacja o numerze konta przypisanym do konta Google Ads

Informacja o numerze konta przypisanym do konta Google Ads

Karta Debetowa/ Kredytowa

Kolejną dostępną formą zapłaty za usługi Googla jest płatność kartą kredytową lub debetową. W stosunku do przelewu na konto bankowe jest to rzadziej wybierana forma płatności. Do wyboru tej metody płatności będziesz potrzebował nr karty płatniczej.Minimalna wartość jednorazowej płatności  za usługi wyznaczona przez Google to 40 zł.

Pamięta przy wyborze formy płatności zaakceptować warunki korzystania z usług Google AdsPamięta przy wyborze formy płatności zaakceptować warunki korzystania z usług Google Ads

Fakturowanie miesięczne

Inną formą płatności dostępną dla firm, z której korzystają np. agencje marketingowe, jest fakturowanie miesięczne. Przy spełnieniu odpowiednich warunków Google przyzna Tobie limit kredytowy na kampanie reklamowe Google Ads. Następnie Google będzie generował, co miesiąc fakturę, którą w określonym przez Google terminie będziesz musiał uregulować.

Jeśli chciałbyś skorzystać z tej formy płatności, a nie spełniasz wymogów Google możesz zwrócić się do agencji marketingowej. Wówczas to agencja jest płatnikiem i rozlicza się z Google, a Ty możesz rozliczać się z agencją za pomocą proformy, czy faktury VAT.

Płatność Ręczna i Automatyczna

Musisz zdecydować również, czy chcesz sam uzupełniać środki na koncie reklamowym Google Ads, czy skorzystać z zautomatyzowanej płatności oferowanej przez Google.

Wybór płatności

Wybór płatności

Wybierając płatność automatyczną w Google Ads nie będziesz musiał się martwić, że Twoje reklamy przestaną się wyświetlać. Płatność będzie pobierana bezpośrednio z Twojego konta lub karty kredytowej/debetowej. Opłata będzie pobierana w momencie osiągnięcia ustalonego przez Ciebie limitu płatności (tzw. próg) albo po 30 dniach. W zależności, który wariant nastąpi pierwszy. Google może podnieść Twój próg płatności jeśli limit zostanie przekroczony przed upłynięciem 30 dni.

Zdarzają się jednak przypadki odrzucenia płatności przez banki z powodu braku środków na koncie, przekroczenia limitu na karcie kredytowej lub z powodów technicznych.

Wybierając płatność ręczną będziesz sam decydował kiedy zasilisz konto Google Ads. Musisz uwzględnić przy tym czas realizacji płatności przez systemy bankowe. Usługa jest realizowana na zasadzie przedpłaty na konto Google.

Środki przelane na konto Google są następnie pomniejszane o koszt wyświetleń reklam. Po wykorzystaniu całej sumy reklamy przestaną się wyświetlać. Z pomocą w rozwiązaniu tego problemu pospieszy nam oczywiście Google. Możesz ustawić powiadomienia e-mail na koncie Google Ads, które będą informowały ciebie o niskim stanie środków lub gdy się skończą.

Podsumowanie

Gigant z Doliny Krzemowej umożliwia polskim użytkownikom korzystającym z jego usług rozliczanie się za reklamy Google Ads na kilka sposobów. Masz wybór czy sam będziesz wpłacał środki na konto reklamowe, czy pozostawisz to automatowi Google. Wybierz według swoich preferencji formę płatności, która będzie najlepsza dla Ciebie.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: