Odświeżanie starszych artykułów w celu zwiększenia efektów pozycjonowania

Odświeżanie starszych artykułów w celu zwiększenia efektów pozycjonowania

Specjalnie dla czytelników naszego bloga przygotowaliśmy informację na temat bardzo prostej strategii w Google, która pozwoli skutecznie zwiększyć ruch na Waszych stronach, a także ich widoczność w wyszukiwarce. Dzięki temu możliwa będzie szersza ekspozycja Waszych wpisów na słowa kluczowe, które przecież mają ogromne znaczenie zarówno dla strony, jak i Waszego biznesu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak aktualizować treści na stronie internetowej?
  • Jak odświeżyć stare wpisy na blogu?
  • Jak aktualizować content na stronie, aby wciąż wpływał na pozycję w Google?

Ogromne korzyści – na przykład w postaci ruchu organicznego – przynieść może zarówno aktualizacja treści, która istnieje zarówno na samym blogu jak i na całej stronie. Daje to ogromne możliwości, jeśli chodzi o pozyskanie nowych klientów. Jak się okazuje, poprawienie pozycji w Google wcale nie jest trudne.

Tymczasem pisanie nowych treści może nieraz zabrać naprawdę mnóstwo czasu. W związku z tym warto zabrać się za odświeżenie tych wpisów, które są już nieaktualne. Pozytywnym sygnałem dla robotów indeksujących jest zauważenie przez Google, że stare treści w danym wpisie czy na całej stronie zostały zaktualizowane, czy poprawione. W efekcie będą lepiej pozycjonowane. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów pozwalających odświeżyć stare wpisy po to, aby zająć najlepsze miejsca w wyszukiwarce Google.

Popraw linki, które są nieaktualne

Bardzo denerwującą częścią starych wpisów są niedziałające linki. Nierzadko zdarza się tak, że niegdyś potrzebne i pomocne linki zmieniają adres URL bądź w ogóle przestają istnieć. Wpisy, które pod względem danego słowa kluczowego znajdują się wysoko w wyszukiwarce, najczęściej niosą ze sobą dużą wartość dla użytkownika. Kiedy link, którego zadaniem było uzupełnienie treści, przestał działać, to wartość wpisu również się zmniejsza.

Na szczęście pozbycie się starych linków jest proste. Nie jest do tego potrzebne żadne specjalistyczne oprogramowanie. Świetnie sprawdza się narzędzie, które dostępne jest za darmo – Online Broken Link Checker. Wynajduje on niedziałające linki zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, które dla SEO mają zdecydowanie większe znaczenie.

Jeśli natomiast witryna jest bardzo rozbudowana, a tym samym znajduje się na niej mnóstwo linków, warto postawić na profesjonalne narzędzie. Takim jest na przykład Screaming Frog. UWAGA: jeśli artykuł, który linkowaliśmy, nie istnieje i nie mamy dla niego alternatywy, lepszym rozwiązaniem jest całkowite usunięcie linku niż pozostawienie go.

Zoptymalizuj słowa kluczowe w starych wpisach

Jeśli chodzi o stare wpisy, z pewnością dzisiaj zastanawiasz się nad ich jakością i optymalizacją, które mogą okazać się kwestią sporną. Oczywiście każdy musiał w jakiś sposób zacząć. Warto jednak nie marnować potencjału. Z pewnością już na początku prowadzenia bloga stawiałeś na frazy kluczowe, które mają dla Ciebie największe znaczenie. To, co trzeba zrobić to ich poprawa. Z wiedzą posiadaną aktualnie będzie zdecydowanie łatwiej. Poprawienie wpisu nie będzie trudne. Wszystko dlatego, że wiesz teraz, w jaki sposób należy określać słowa kluczowe. Wystarczające jest delikatne przebudowanie artykułu pod względem SEO, a pozycje zajmowane przez stronę wzrosną.

Popraw współczynnik klikalności (CTR)

To, co pozwala poprawić pozycję w Google, jest także poprawa CTR. Wystarczy wpisać w Google jakąkolwiek frazę, aby przekonać się, że nie wszystkie rezultaty prezentują się tak samo. I wcale nie o treść tu chodzi. Jedne mają wskazane daty publikacji, inne mają oceny. W jeszcze innych znajduje się wyłącznie tytuł, adres URL oraz meta opis.

Przykład: przyjmijmy, że szukasz aktualnie informacji dotyczących najlepszych na ten moment CMS-ów. Który wynik przyciągnie najlepiej Twój wzrok (pomijając oczywiście pozycje)? Dla większości osób najsilniej przyciągające są te z oceną (w formie gwiazdek) i datą publikacji/aktualizacji. Kolejne pytanie brzmi: czy wolałbyś czytać o CMS-ach w artykule, który został opublikowany w tym roku, czy też kilka lat temu? Większość osób oczywiście postawi na najświeższy wpis. Dlatego tak ważne jest, aby sprawdzić, jak wpisy prezentują się w wyszukiwarce. Jeśli niczym się nie wyróżniają, dobrym rozwiązaniem jest dodanie do nich daty, bądź systemu oceniania. Jeśli korzystasz z WordPressa, może to być system „kk Star Ratings”. Jest to sposób na to, aby treści już na poziomie wyszukiwarki były bardziej atrakcyjne dla potencjalnych czytelników.

Jednocześnie trzeba pamiętać, że tym, co przyciąga uwagę, jest nie tylko data i ocena, dlatego koniecznie trzeba postawić na interesujący i chwytliwy nagłówek, a także meta opis. Jeśli chodzi o to ostatnie, to może być różnie dlatego, że nierzadko Google sam tworzy meta opis z treści wpisu, co w efekcie nie zawsze możemy kontrolować. Nie można zapomnieć, że samo zdobycie użytkownika w wyszukiwarce to jedynie połowa sukcesu – trzeba go bowiem jeszcze zatrzymać.

Ponownie udostępnij, a także promuj te treści, które zostały odświeżone

Kiedy wpis został zaktualizowany, należy zająć się jego promowaniem. Trzeba to zrobić tak, jakbyśmy promowali całkiem nowy artykuł. Zaczynamy więc od podstaw. Koniecznie trzeba sprawdzić, czy na blogu nie brakuje przycisków do udostępniania na Facebooku oraz Twitterze, ponieważ są to trzy uniwersalne dla każdego kanału serwisy typu social media. Jednocześnie jest to absolutny „must have”. Jeśli rezygnujemy z przycisków do udostępniania, to świadomie decydujemy się na ograniczenie zasięgu wpisów.

Następnie można przejść do promowania jakiegoś starego wpisu. Warto zacząć od przekazania informacji o aktualizacji do tych osób, które zapisały się na newsletter. Nowym czytelnikom trzeba pokazać, że zależy nam na jakości i w związku z tym nieustannie aktualizujemy stare wpisy.

Trzeba również zająć się szukaniem nowych możliwości pozyskiwania linków zwrotnych. Jeśli Google dostrzeże, że stary wpis zdobywa nowe linki, to dostanie jasną informację o aktualizacji. UWAGA: doskonałym, a jednocześnie bardzo prostym sposobem na pozyskiwanie linków zwrotnych jest tak zwana przynęta na „ego”. To strategia polegająca na odwołaniu się w danym wpisie do kogoś, kto w danej branży ma duże znaczenie. Jednocześnie takiej osoby należy dać sygnał, mówiąc o tym, że na przykład ją zacytowaliśmy. Wiąże się to oczywiście z podbudowaniem ego, co z kolei zwiększa szanse na uzyskanie linków zwrotnych bądź udostępnień.

Aby poprawić pozycję strony w Google, należy jeszcze raz spojrzeć na swoje stare treści i zacząć je modernizować. To bardzo dobry sposób przynoszący zwiększenie ruchu organicznego. Chodzi o podążanie za trendami, a także dostarczanie użytkownikom informacji możliwie jak najbardziej aktualnych. To właśnie tego oczekuje od twórców contentu wyszukiwarka Google.

Oczywiście wskazać można na artykuły uniwersalne, które określa się mianem „evergreen content”. One nie wymagają aktualizacji pod kątem treści. Czasami jednak trzeba je odświeżyć, na przykład poprzez poprawienie tych linków, które nie działają. Pod żadnym pozorem nie wolno również zapomnieć o sile kanałów typu social media. Kiedy wpis został zaktualizowany, należy ponownie go udostępnić, sygnalizując pojawienie się nowej wartości stałym, jak i nowym czytelnikom.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: