Badanie 79% marketingowców wykorzystuje SEO w swoich strategiach

Badanie: 79% marketingowców wykorzystuje SEO w swoich strategiach

Jak wygląda wykorzystanie różnych kanałów marketingu internetowego? Jakie są główne cele przedsiębiorców odnośnie do ich kampanii? Co powstrzymuje marketingowców przed wykorzystaniem video w swoich działaniach?

Na te i inne pytania odpowiada opublikowane niedawno badanie przez WordStream.

Jak powstało badanie?

Badanie zostało przeprowadzone na klientach firmy WordStream. Dotyczyło ono struktury ich firm oraz funkcjonowania działu marketingu, strategii, jak i wyzwań, z jakimi codziennie muszą sobie radzić.

W raporcie zadano m.in. takie pytania, jak:

  • Jaka jest największa przeszkoda na drodze w rozwoju twojego biznesu?
  • Na jakie kanały przeznaczasz największą część swojego budżetu marketingowego?
  • Jakie typy kampanii wykorzystujesz na Facebooku?
  • Jakie formaty reklam wykorzystujesz na Facebooku?
  • Jaka jest twoja największa przeszkoda odnośnie do optymalizacji na urządzeniach mobilnych?
  • Czy wykorzystujesz video w swoich strategiach reklamowych?

Przeciętny uczestnik badania to mała lub średnia firma. 67% z nich zatrudnia do 50 pracowników. 6% to osoby samozatrudnione.

Najciekawsze informacje z badania

Jakie kanały marketingowe są wykorzystywane przez ankietowanych?

  • SEO79%
  • E-mail marketing – 66%
  • Content marketing60%
  • Marketing szeptany – 47%
  • Maile bezpośrednie – 32%
  • Event marketing – 26%
  • Marketing partyzancki (guerrilla marketing) – 9%
  • Marketing afiliacyjny (affinity marketing) – 6%
  • Telemarketing – 4%
  • Inne – 1%

Jakie są najważniejsze cele marketingowe uczestników badania?

  1. Zwiększenie ROI/ROAS.
  2. Optymalizacja współczynnika konwersji.
  3. Zwiększenie liczby konwersji.
  4. Śledzenie konwersji.
  5. Ruch na stronie.
  6. Świadomość marki.
  7. Modelowanie atrybucji.
  8. Optymalizacja na mobile.

Co jest największą przeszkodą utrudniającą wykorzystanie video marketingu?

  • Nie wiem jak – 28%
  • Jest to za drogie – 17%
  • Nie mam czasu – 39%
  • Nie uważam, aby było to konieczne – 13%
  • Inne – 4%

Kilka innych ciekawych wniosków podsumowujących badanie:

  • Ograniczenia czasowe to główny problem dla większości marketingowców.
  • Niemal połowa reklamodawców zwiększa swoją inwestycję w Google Ads.
  • Ćwierć reklamodawców nie korzysta z reklam displayowych.
  • Niemal jedna trzecia ankietowanych zwiększa inwestycję w reklamę na Instagramie.
  • Połowa reklamodawców wykonuje wszystkie swoje zadania wewnętrznie.
  • Wielu uczestników badania eksperymentuje z LinkedIn-em.
  • Osoby wykorzystujące Facebook wykonują jednocześnie kilka celów podczas kampanii jako część większej strategii.
  • Zwrot z inwestycji to zdecydowanie najważniejszy cel dla większości reklamodawców.

Podsumowanie

Badanie daje duży wgląd w to, jak wyglądają wyzwania i cele marketingowców. Czy niektóre z nich są podobne także i w Twoim przypadku?

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

2 wypowiedzi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *