Jak konkurencja reklamuje się na Facebooku?

Chciałbyś podpatrzyć jak inni (w tym Twoja konkurencja) reklamują się na Facebooku? Dzięki Bibliotece reklam możesz wyszukać konkretny fanpage i zobaczyć wszystkie jego reklamy aktywne na Facebooku czy Instagramie.

Biblioteka reklam to baza danych, która ma zapewnić większą transparentność reklam emitowanych w aplikacjach i usługach Facebooka. Możesz z niej korzystać nawet bez zarejestrowanego konta w serwisie (jednak nie zobaczysz wtedy wyników z reklamami skierowanymi do odbiorców pełnoletnich).  By podejrzeć aktualne promocje fanpage’a, wystarczy, że wpiszesz jego nazwę w polu wyszukiwarki TUTAJ.

Możliwość podejrzenia reklam danej strony firmowej istnieje już od dłuższego czasu. Wystarczy wejść na fanpage i odszukać zakładkę „Informacje i reklamy”. Dlaczego więc warto korzystać z Biblioteki Reklam?

Powodów jest kilka:

  • krótszy czas wyszukiwania i porównywania kreacji między różnymi stronami,
  • wyniki prezentowane w bardziej przejrzystej formie niż na osi czasu fanpage’a,
  • dodatkowe informacje, takie jak liczba fanów, data utworzenia strony, zmiany jej nazwy, lokalizacje osób nią zarządzających,
  • bardziej zaawansowane wyszukiwanie reklam związanych z polityką i istotnymi zagadnieniami dotyczącymi Unii Europejskiej.
    Polityka to obszar, który Facebook bierze pod lupę, bo jak przyznaje „zależy nam na zapobieganiu obcej ingerencji w przebieg wyborów”. W przypadku kreacji reklamowych powiązanych z polityką, możesz skorzystać z wyszukiwania po słowach kluczowych, na przykład nazwiskach polityków. Poza samymi reklamami, otrzymasz szereg dodatkowych informacji, np. o wydatkach, zasięgu czy podmiotach finansujących daną kampanię. Co więcej, możesz filtrować wyniki według kraju, nazwy strony, reklam aktywnych i nieaktywnych (Facebook zamierza przechowywać reklamy związane z polityką i ważnymi zagadnieniami dotyczącymi Unii Europejskiej wyświetlane od marca tego roku przez 7 lat). Niestety te opcje są obecnie dostępne tylko w wybranych krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych czy na Ukrainie.

    Więcej opcji wyszukiwania przy reklamach związanych z polityką.

    Transparentność to priorytet – tako rzecze Facebook.
  • nadzieja, że opcja wyszukiwania po słowach kluczowych obejmie WSZYSTKIE (nie tylko polityczne) kampanie reklamowe i będzie dostępna w każdym kraju, co da możliwość łatwego i wygodnego podglądania i inspirowania się nie tyle konkurencją, co całą branżą.

Mimo jeszcze dość ograniczonych możliwości, Biblioteka reklam na Facebooku może się okazać całkiem przydatnym, bezpłatnym narzędziem, wspierającym analizę działań konkurencji czy źródłem inspiracji. Z drugiej strony to na pewno dodatkowy motywator, by do swoich własnych kreacji reklamowych przykładać się jeszcze mocniej ?.

Znalazłeś coś ciekawego? Podeślij 🙂
Chciałbyś uruchomić efektywną kampanię reklamową na Facebooku? Napisz!

Oceń
Content & Social Media Manager, wykładowca, socjolog, politolog. Od 9 lat realizuje kampanie reklamowe, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Zauroczona greckimi wyspami i japońską motoryzacją. Właścicielka Dakara - takiego psa, instacelebryty.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami