Czy blog firmowy to konieczność?

Czy blog firmowy to konieczność?

Coraz częściej słyszy się stwierdzenie, że dzisiaj trudno wyobrazić sobie stronę internetową firmy, bez jej firmowego bloga. Pojawia się jednak pytanie: czy takie podejście sprawdza się w każdym rodzaju biznesu? Zobacz, jakie jest nasze zdanie na ten temat. W artykule przedstawiamy zalety, ale również wady blogowania na stronach firmowych.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy warto posiadać bloga na swojej stronie firmowej?
  • Jakie są zalety posiadania bloga firmowego?
  • Jak wykorzystać bloga w swojej firmie?

Bardzo często trafiają do nas pytania dotyczące tego, czy prowadzenie bloga firmowego jest koniecznością. Oczywiście nie ma w tym nic dziwnego. Posiadanie bloga firmowego to trend, który na rynku obecny jest już kilka lat. I nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało to się zmienić. To właśnie dlatego coraz więcej firm podejmuje decyzję o blogowaniu. Jedne przykładają się do tego bardzo, inne traktują to zadanie jako przykry obowiązek.

Funkcja bloga bardzo łatwa w implementacji

Aby móc w ogóle rozpocząć blogowanie, musimy mieć:

  • nową podstronę – to na niej będą widoczne publikowane artykuły;
  • wygodny z obsłudze panel administracyjny – to dzięki niemu można dodawać na bloga kolejne teksty.

Wiele zyskamy, wdrażając na swojej witrynie system zarządzania treścią. Jeśli strona oparta została o jakiś CMS, nie będziemy mieli żadnego problemu z dodaniem bloga do strony. Niektórzy zapytają w tym miejscu „czy CMS jest czymś naprawdę potrzebnym?” – oczywiście, że nie, bo bez niego również można sobie z tym poradzić – nowe wpisy zawsze można dodawać ręcznie, ale jest to jednak strategia na krótki okres.

Z jakiego powodu? Prędzej czy później trzeba będzie edytować dany artykuł. Chodzi o nie tylko o sam tekst, ale również obrazy, meta tagi czy linki wewnętrzne. Co więcej, wraz z tym, jak blog będzie się rozwijał i rozrastał, takich sytuacji będzie coraz więcej, dlatego zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest wyposażenie się w system CMS. Dzięki niemu wykonanie wielu czynności jest po prostu dużo prostsze.

Blog to idealne miejsce na opis produktów i korzyści z ich użycia

Strona produktu w sklepie internetowym to najczęściej opis oraz obrazy, dzięki którym internauci mogą bliżej poznać dany produkt, jakim się zainteresowali. Pojawia się pytanie: czy strona produktowa może przekazać więcej informacji? Oczywiście, że tak. Trzeba jednak pamiętać, że bardzo rozbudowana treść nie zawsze jest w tym miejscu czymś pożądanym, dlatego, jeśli chcemy przedstawić produkt dokładniej, czy wyjaśnić pewne istotne kwestie z nim związane, warto postawić na blog.

Przykład: sklep prowadzący sprzedaż obuwia dla sportowców może postawić na artykuł, który zostanie poświęcony doborowi właściwego obuwia, do różnych pór roku. To samo odnosi się też do nawierzchni – zupełnie inne buty biegowe poleca się na nawierzchnię asfaltową, a inne wówczas, gdy planujemy biegać w terenie. Teksty blogowe to świetny wybór, jeśli chcemy wesprzeć promowanie produktu w sklepie internetowym!

Blog pozwala zwiększyć świadomość naszej marki w oczach klientów

Śmiało możemy przyznać, że prowadzenie bloga firmowego jest koniecznością, jeśli firma chce obecnie zaistnieć na rynku przesyconym konkurencją. Celem jest w takim przypadku zwiększenie rozpoznawalności wśród danej grupy docelowej. Trzeba pamiętać, że nowa firma nie jest znana, więc w związku z tym trzeba zatroszczyć się o to, aby jak najszybciej trafić go grona klientów, którzy znają naszą konkurencję.

Blogowanie jest doskonałą receptą na brak wejść pochodzących z ruchu organicznego, co na ogół ma miejsce na samym początku istnienia sklepu. Regularne publikowanie wpisów, które są odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, dopasowanymi do danej branży sprawia, że zwiększa się widoczność danej strony na coraz większą liczbę fraz.

Dzięki temu dana witryna internetowa zyskuje coraz większą widoczność w internecie na różne hasła. Dotyczy się to przede wszystkim tak zwanego długiego ogona (z ang. lont tail). Chodzi w tym miejscu o te frazy, które zbudowane są z większej liczby słów. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku tych firm, których szanse „w starciu” z gigantami promującymi się na silne, ale ogólne słowa są niewielkie.

Łatwe dzielenie się treściami z innymi

Teksty blogowe zalicza się do treści, które są łatwe do udostępnienia. Bazę stanowi oczywiście merytoryczny artykuł, który jest przydatny dla użytkowników, ponieważ pomaga rozwiązywać im istotne problemy. Rozmaite przyciski mediów społecznościowych, które znajdują się na większości blogów, sprawiają, że udostępnianie treści jest zdecydowanie łatwiejsze (tzw. social sharing). Trudno dzisiaj znaleźć taką stronę internetową, na której nie ma możliwości udostępniania. Warto w tym miejscu wspomnieć o darmowej wtyczce do WordPressa – Yoast SEO – dzięki której zarządzanie sposobami wyświetlania linków w social media jest banalnie proste.

Dlaczego blogowanie nie sprawdzi się w każdym przypadku?

1. Chroniczny brak czasu
Przyjmijmy, że blog firmowy to dzisiaj konieczność. Co jednak ma powiedzieć osoba, która prowadzi firmę samodzielnie i nie ma czasu tworzyć kolejnych wpisów? Aby blogowanie przynosiło oczekiwane korzyści, musi odbywać się to cyklicznie. Nowe teksty trzeba publikować co jakiś czas, ubogacając daną witrynę, a jednocześnie zwiększając jej wartość. Trzeba pamiętać, że znaczenie ma także długość wpisów. Treści bogatsze są lepiej oceniane nie tylko przez internautów, ale również przez roboty wyszukiwarek. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zlecenie prowadzenia bloga „na zewnątrz”, np. przez outsourcing.

2. Prowadzenie bloga można powierzyć odpowiedniej osobie bądź grupie osób
Jeśli nie mamy czasu na samodzielne prowadzenie bloga, możemy to zlecić innej osobie, np. copywriterowi. Trzeba jednak pamiętać, że właściciel firmy jest osobą odpowiedzialną za dobór pracowników mogących zająć się redagowaniem wpisów. Teksty, które pojawiają się na blogu, muszą bowiem mieć jakąś wartość. W związku z tym osoba, która tworzy nowe artykuły, musi się być specjalistą w danej branży.

3. Efekty nie pojawią się natychmiast
Jeśli ktoś uważa, że blog przyniesie efekty niemalże natychmiast, to niestety mocno się myli. Oczywiście można postawić na tak zwane „dopalanie artykułów” poprzez płatną ich promocję w mediach społecznościowych, co przyniesie ruch niemalże natychmiast. W dłuższej perspektywie czasowej taka strategia jest jednak zupełnie nieopłacalna. Wraz z tym, jak zmniejszać będzie się budżet, zmniejszać będą się także efekty.

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku wpisów blogowych, które są następnymi podstronami budującymi witrynę. Będą one walczyły o pozycję z innymi serwisami nie tylko przez tygodnie, ale również miesiące. Jeśli wszystko pójdzie idealnie, w wynikach wyszukiwania będą piąć się do góry. Oczywiście nie można zapomnieć, że muszą one być właściwie zoptymalizowane pod kątem SEO, a jednocześnie dla czytelników muszą mieć jakąś wartość.

Trzeba jasno powiedzieć, że blog firmowy nie jest koniecznością. Jednocześnie nie można zapominać, że dobrze prowadzony blog może przynieść szereg korzyści. Pojawienie się kolejnych wpisów na blogu zwiększa szanse na to, że ktoś trafi na naszą stronę z wyszukiwarki Google.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: