Hubert Jezierski

25 nowości z Messengera

Nowości z reklamy na Messengerze za okres kwiecień–sierpień 2020

1. Messenger Rooms

W związku z nagłym wzrostem zapotrzebowania na wideokonferencje, zdalne nauczanie i wydarzenia online, Facebook postanowił wprowadzić swoje własne rozwiązanie w tym zakresie. Messenger Rooms to poważny konkurent dla Zooma i podobnych mu softów. Pozwala na połączenie do 50 osób, które mogą dołączyć za pomocą specjalnego linku (nie muszą posiadać konta na Facebooku ani na Messengerze). Połączenie nie ma limitu czasowego. Dodatkowym atutem jest łatwa integracja z grupami, wydarzeniami czy newsfeedem, dzięki czemu można w łatwy sposób udostępnić utworzony pokój. Testowana jest także dedykowana naklejka do Instagram Stories.

2. Kontynuacja integracji Messengera z Instagramem

Tym razem w aplikacji pojawił się przycisk „Get Messenger on Instagram”, który pozwoli na pisanie ze znajomymi z tejże aplikacji przez DM-y na Insta. Instagram potwierdził, że prowadzone są testy; jednocześnie zaznaczył, że proces łączenia aplikacji jest na bardzo wczesnym poziomie i wprowadzenie go dla wszystkich użytkowników zajmie jeszcze dużo czasu.

integracja messengera z instagramem

3. Ochrona przed oszustami

Messenger w trosce o bezpieczeństwo swoich użytkowników stale wprowadza nowe rozwiązania. Od teraz osoby korzystające z aplikacji na urządzeniach z systemem iOS będą ostrzegane, gdy ktoś wyśle do nich wiadomość, która może być potencjalnym oszustwem. Dodatkowo Messenger ostrzeże Cię także wtedy, gdy ktoś będzie próbował podszyć się pod osobę z grona Twoich znajomych.

4. Aplikacja na desktop

Facebook, po zapowiedzi podczas konferencji F8 w 2019 roku, oddał w końcu w ręce użytkowników desktopową wersję Messengera. Jest ona dostępna zarówno na systemie operacyjnym macOS, jak i Windows.

5. Zmiany w polityce Messengera

4 marca weszły w życie istotne zmiany w polityce Messengera. W dużym skrócie: od teraz można wysyłać wiadomości tylko do użytkowników, którzy skontaktowali się ze stroną w ciągu ostatnich 24 godzin. Messenger dopuszcza kontakt po tym oknie czasowym, lecz wówczas wiadomość musi być opatrzona jednym z 4 tagów:

  • „Potwierdzona zmiana wydarzenia”,
  • „Informacja pozakupowa”,
  • „Aktualizacja konta”,
  • „Kontakt z konsultantem” (zamknięta beta).

Niesprzedażowe pushe z informacjami do całych baz użytkowników mogą wysyłać tylko zweryfikowane strony newsowe.

Nowości z reklamy na Messengerze za okres październik–grudzień 2019

1. Reklamy na Stories prowadzące do Messengera

Od października możliwe jest tworzenie reklam na Stories w obrębie Facebooka, Instagrama oraz Messengera, które przeniosą użytkownika bezpośrednio do konwersacji ze Stroną na Messengerze.

Osoba, której wyświetli się reklama i która zdecyduje się rozpocząć rozmowę, może przeciągnąć palcem z dołu do góry ekranu, co automatycznie otworzy jej odpowiednią konwersację.

reklamy na stories prowadzące do messengera

2. Łatwy dostęp do najczęściej zadawanych pytań

Messenger wprowadził nowość w swoim API. Funkcja „Icebreakers” pozwala Stronom utworzyć listę najczęściej zadawanych pytań. Po kliknięciu w jedno z nich, użytkownik od razu zobaczy wcześniej przygotowaną odpowiedź, a także – w razie potrzeby – będzie mógł zadać dodatkowe pytania.

dostęp do najczęściej zadawanych pytań

3. Reakcje oraz odpowiadanie na konkretne wiadomości

Strony otrzymały dostęp do funkcji, które niedawno zostały wprowadzone w konwersacjach pomiędzy prywatnymi kontami, czyli do możliwości reagowania i odpowiadania na konkretne wiadomości. Pomaga to zachować płynność rozmowy.

reakcje na messengerze

odpowiadanie na wiadomość messenger

4. Messenger testuje udostępnianie ekranu

Facebook pracuje właśnie nad możliwością udostępniania ekranu swojego telefonu w czasie rzeczywistym podczas wideorozmowy. Jeśli funkcja ta zostanie wprowadzona dla Stron biznesowych, firmy bardzo wiele zyskają, ponieważ będą mogły sprawniej pomagać klientom, którzy mają jakiś problem w obrębie aplikacji czy strony internetowej.

udostępnianie ekranu w messengerze

Nowości z reklamy na Messengerze za okres lipiec–wrzesień 2019

1. Brak zakładki „Odkrywaj”

Redesign Messengera przed rokiem przyniósł między innymi nową zakładkę „Odkrywaj”. Po kliknięciu w nią można było w łatwy sposób poznać nowe boty, napisać do fanpage’ów, z którymi wcześniej nie wchodziliśmy w interakcję czy pograć w gry. Facebook zapowiedział, że zakładka ta zniknie w najbliższym czasie. W zamian jednak chce skupić się na kierowaniu do Messengera ruchu z głównej aplikacji Facebooka czy z zewnętrznych stron. Pomóc w tym mają linki pozwalające od razu uruchomić odpowiednią ścieżkę dialogową w Messengerze, wtyczki zintegrowane z komunikatorem oraz ułatwione pozyskiwanie leadów z wykorzystaniem Messengera.

2. Udostępnianie ekranu telefonu

Dzięki inżynierii wstecznej odkryto, że Messenger pracuje nad funkcją udostępniania ekranu telefonu w trakcie wideorozmowy. Funkcja ta przyda się na pewno firmom, które podczas rozmowy z klientem będą mogły pomóc mu skorzystać z ich aplikacji lub stron internetowych w czasie rzeczywistym.

3. Od 15 stycznia 2020 r. wysyłanie newslettera przez Messengera będzie znacznie utrudnione

W sierpniu na swojej stronie dla developerów Facebook opublikował informację, która mocno poruszyła wszystkich, którzy korzystają z możliwości wysyłania newsletterów przez Messengera. Możliwość ta zostanie wyłączona 15 stycznia 2020 r., nawet dla osób, które wcześniej wysłały formularz z prośbą do Facebooka o zgodę na taką formę komunikacji z użytkownikami. To bardzo duży cios dla osób korzystających z tej możliwości – newsletter messengerowy był (i na razie jeszcze jest ;)) świetną opcją obejścia tego, że wszystkie komunikaty przesyłane przez firmy na Facebooku muszą być płatne. Wystarczyło nakłonić swoich fanów, by zgodzili się na przesyłanie treści taką drogą, i już mogłeś prowadzić dalej komunikację, nie płacąc za wysyłane w ten sposób wiadomości. Niestety, skończy się to w styczniu 2020 r. Furtką może być status „zweryfikowanej organizacji informacyjnej”. Każda strona będzie mogła o niego wystąpić, ale nie ma jeszcze precyzyjnych danych, co będzie decydowało o tym, która firma go uzyska.

4. Zmiany w wysyłaniu treści do wielu osób naraz

Messenger wprowadza zmiany w wysyłaniu wiadomości do osób, które wcześniej kontaktowały się z danym fanpagem. Do tej pory zewnętrzne serwisy, takie jak Chatfuel czy Incredbots, pozwalały na masową wysyłkę wiadomości do klientów w sposób podobny do wysyłania newsletterów e-mailem. Jednak, według Facebooka, funkcja ta była często wykorzystywana w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem, dlatego dostęp do niej będą miały tylko zweryfikowane fanpage’e informacyjne.

Jeśli będziesz chciał skorzystać z masowej wysyłki przez Messengera, możesz to zrobić, korzystając ze sponsorowanej wiadomości, za którą oczywiście trzeba będzie Facebookowi zapłacić.

Nowości z reklamy na Messengerze za okres kwiecień–czerwiec 2019

1. Ciemny motyw

Drobna, lecz długo wyczekiwana funkcja na Messengerze. Od niedawna każdy użytkownik ma możliwość włączenia ciemnego interfejsu, dzięki czemu ekran telefonu nie oślepia nas w ciemnym pomieszczeniu.

nowości z Messengera

2. Rezerwacja

Twórcy Messengera tworzą dedykowaną opcję, dzięki której klienci bezpośrednio w konwersacji z fanpage’em będą w stanie przejrzeć kalendarz i ustawić sobie przypomnienie o czymś związanym z usługą świadczoną przez daną markę.

nowości z Messengera

3. Pozyskiwanie leadów

Messenger stawia na płynną rozmowę zarówno z botem, jak i z człowiekiem. Aby to ułatwić, niedługo pozwoli na wyodrębnienie leadów za pomocą prostych, krótkich odpowiedzi na zaplanowane wcześniej pytania, pozwalając płynnie włączyć się w konwersację żywej osobie, będącej w stanie lepiej zadbać o potrzeby klienta niż bot.

4. Autoryzacja

Personalizowana autoryzacja to coś, z czym nieczęsto się spotykamy. Messenger niedługo udostępni możliwość generowania linków, po których kliknięciu klient przy pomocy Messengera będzie mógł od razu zweryfikować się w zewnętrznej aplikacji oraz weźmie udział w konwersacji.nowości z Messengera

Nowości z reklamy na Messengerze za okres styczeń–marzec 2019

1. Messenger, Instagram i WhatsApp już niedługo połączone

Zgodnie z ostatnią zapowiedzią Zuckerberga, jego zespół pracuje nad połączeniem Messengera, WhatsAppa i wiadomości prywatnych z Instagrama w jeden zsynchronizowany system – taki sam z poziomu każdej z aplikacji. Dzięki temu rozmowy ze znajomymi i klientami będą znacznie bardziej płynne i dużo łatwiejsze w obsłudze. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż rozmowy mają być szyfrowane, tak aby nikt nie miał do nich dostępu. Niestety na razie data premiery nowego systemu do wymiany wiadomości nie jest znana.

2. Nowy wygląd Messengera

W końcu doczekaliśmy się zapowiadanego od kwietnia redesignu Messengera. Głównym celem tej zmiany było „odchudzenie” i uporządkowanie aplikacji. Obecnie całość podzielona jest na trzy zakładki: „czat”, „ludzie” i „odkrywanie”. Dla marketerów szczególnie ciekawa jest ostatnia z nich, bo to właśnie w niej użytkownicy mogą znaleźć boty fanpage’y, nawet jeśli wcześniej ich nie polubili. Jest to dodatkowe miejsce, w którym możemy pozyskać klientów.

3. Nowy format reklam na Messengerze

Messenger eksperymentuje z nowym, mniej nachalnym wyglądem reklam. W nowej wersji reklamy są tej samej wielkości co konwersacje ze znajomymi, a jedyne co je wyróżnia, to niewielka grafika, która powiększa się dopiero po kliknięciu w nią.

Nowości z reklamy na Messengerze za okres październik–grudzień 2018

1. Gry AR na Messengerze

Facebook konsekwentnie implementuje do swojego ekosystemu rozwiązania znane ze Snapchata. Tym razem dzięki nowym nakładkom wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość możemy rywalizować ze znajomymi w prostych konkurencjach za pomocą ruchu czy mimiki.

2. Aktualizacja Messenger Kids

Messenger Kids – wersja Messengera przygotowana dla najmłodszych doczekała się drobnej aktualizacji. Od teraz dzieci muszą zaakceptować zasady, według których będą dla innych miłe oraz będą dbały o własne bezpieczeństwo. Mogą też korzystać z nowych zestawów naklejek zachęcających do pomagania innym. W planach jest też utworzenie osobnej sekcji, w której dzieci będą mogły nauczyć się jak m.in. używać czatu wideo.

3. Reklamy wideo odtwarzają się automatycznie

Od niedawna reklamy wideo osadzone w Messengerze odtwarzają się automatycznie. Użytkownik nie musi uruchamiać ich ręcznie, dzięki czemu kreacje na pewno bardziej przykuwają wzrok.

4. Głosowa obsługa Messengera

Facebook zapowiedział, że już niedługo możliwa będzie głosowa obsługa komunikatora. Informacja ta jest wyjątkowo ciekawa, jeśli pomyślimy jak łatwo jest tworzyć boty w Messengerze, które już niedługo będą mogły być uruchamiane bez użycia rąk. Czy jest to zapowiedź swego rodzaju konkurencji dla stworzonej przez Amazona Alexy?

5. Cofanie wysłanych wiadomości

Messenger zamierza wprowadzić funkcję, która uratuje użytkowników przed sytuacją wysłania wiadomości do niewłaściwej osoby – pojawi się bowiem możliwość usuwania wysłanych już wiadomości. Funkcja w anglojęzycznej wersji aplikacji nazywa się „unsend” i usuwa wiadomość zarówno w podglądzie nadawcy, jak i odbiorcy.

czytaj także

Grupy na LinkedIn – dowiedz się, jak wyprzedzić swoją konkurencję!

Hubert Jezierski

O autorze

Hubert Jezierski

Social media & e-commerce manager w Willisch, właściciel sklepu internetowego Druga Ręka, instruktor ZHP, student handlu i marketingu na Uniwer...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz