Justyna Mudło

98 nowości z reklamy na Instagramie

Nowości z reklamy na Instagramie za okres wrzesień-grudzień 2020

1. Rozwój DM po integracji Instagrama z Messengerem

Wieści te ucieszą każdego, kto na co dzień korzysta z instagramowego czatu, który do tej pory nie był zbytnio rozbudowany. Już wkrótce dostępne będą tam funkcje, które doskonale znasz z Messengera – między innymi bezpośrednie odpowiedzi na konkretną wiadomość na czacie, zmiana koloru dymków czy też nadanie rozmówcom pseudonimów. Zyskasz również dostęp do trybu znikających wiadomości oraz wspólnego oglądania IGTV, a wkrótce też Reels podczas rozmowy wideo. Czekamy, oj, czekamy!

DM instagram

2. Nowe sposoby walki z hejtem

Twórcy aplikacji zdają sobie sprawę z problemu, jakim jest wysyp hejterskich komentarzy pod wieloma treściami. Dlatego też wprowadzają coraz to nowe rozwiązania, mające na celu większą kontrolę nad szkodliwymi wypowiedziami użytkowników.

Pierwszym z takich rozwiązań jest automatyczne ukrywanie komentarzy podobnych do wcześniej zgłoszonych przez autora posta bądź inną osobę. Drugie natomiast to wysyłanie ostrzeżenia do użytkowników często publikujących obraźliwe komentarze – Instagram ma zagrozić możliwością usunięcia ich kont z platformy.

instagram

3. Możliwość dostosowania minimalnego wieku odbiorcy konkretnej reklamy

Instagram, chcąc chronić zarówno najmłodszych użytkowników aplikacji, jak i marki, wprowadza dostosowanie minimalnego wieku odbiorcy pod konkretny materiał reklamowy. Takie ograniczenie to tak naprawdę tylko dopełnienie wcześniejszych zakazów w związku z wiekiem. Do tej pory użytkownicy poniżej 18. roku życia nie mogli oglądać reklam związanych z alkoholem, lekami dostępnymi bez recepty czy chociażby poradami finansowymi.

4. Threads nie tylko dla bliskich znajomych

Halo, halo, czy jest tu ktoś, kto regularnie korzystał z apki Threads? Jeśli tak – mamy nowość. Można będzie jej używać do kontaktu ze wszystkimi kontaktami z Insta, a nie tylko z bliskimi znajomymi! Wiadomo jednak, że wciąż będą oni traktowani priorytetowo, a ustawiony przez Ciebie status będzie widoczny tylko dla nich. Cóż, być może jeśli do tej pory nie przekonałeś się do tej aplikacji, teraz nastąpi pewien przełom?

instagram Threads

5. IGTV z opcją automatycznych napisów do filmów

Twórcy platform społecznościowych doskonale wiedzą, że zdecydowana większość użytkowników konsumuje treści z wyciszonym dźwiękiem, więc proponują coraz to nowe opcje mające pomóc twórcom i markom dotrzeć do jak najszerszego grona widzów. Trzeba przyznać, że automatyczne napisy są dobrym posunięciem, zwłaszcza przy dłuższych materiałach w IGTV.

igtv

6. Urodzinowe prezenty na 10-lecie Instagrama

Być może trudno Ci w to uwierzyć, ale Instagram jest już dziesięciolatkiem! Z tej okazji twórcy aplikacji prezentują kilka bajerów, wśród których wyróżnić można Mapę Stories, pokazującą, w jakich miejscach wrzucałeś relacje w ciągu ostatnich 3 lat – oczywiście wtedy, kiedy używałeś naklejki z lokalizacją.

mapa stories instagram

Oprócz tego możesz skorzystać z innej ikony Instagrama, wyświetlanej na Twoim ekranie w telefonie. Wśród nich jest między innymi klasyczna wersja sprzed lat, którą wielu użytkowników pokochało i za którą tęskni. Trzeba przyznać, że twórcy platformy doskonale znają sentymenty użytkowników i wiedzą, jak ocieplić ich instaserduszka. PS Nowych ikon szukaj w ustawieniach aplikacji!

instagram

7. Sekcja Sklep zawsze pod ręką

Na dolnej belce aplikacji widać zmiany – zamiast szybkiego sprawdzenia najnowszych serduszek czy komentarzy, możesz teraz wejść bezpośrednio do sklepu i przeglądać oferty ulubionych marek. Sekcja ta jest w pełni spersonalizowana i dobrana do naszych preferencji, umożliwia łatwe odkrywanie nowych sklepów, przeglądanie kolekcji oraz dodawanie przedmiotów do listy życzeń. Jest to z pewnością jeszcze większa zachęta dla e-commerców, aby zawojować Instagram skuteczną promocją swoich produktów! Jeśli natomiast chodzi o serduszka, to nigdzie nie uciekły – znajdziesz je teraz obok ikony DM.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres kwiecień-sierpień 2020

1. Najwyższy czas na… nowe fonty w Stories!

Na tę wiadomość czekali z pewnością wszyscy miłośnicy relacji na Instagramie. Aplikacja testuje nowe fonty. Na razie oczywiście na małym procencie użytkowników, ale wszystko przyjdzie z czasem. Poniżej mała zajawka tego, co ma się wydarzyć.

2. Transmisje na żywo jednocześnie na Instagramie i na Facebooku

Trzeba przyznać, że klimat #zostańwdomu mocno wpłynął na rozwój treści wideo oraz transmisji live. Najprawdopodobniej właśnie ta okoliczność spowodowała, że Instagram zaczął mocno testować możliwość streamowania transmisji również na Facebooku. Ma być ona dostępna za pomocą jednego suwaka (zobacz screen). Ciekawi jesteśmy, jak przełoży się to na zasięgi i połączenie ze sobą chociażby sekcji komentarzy z obu platform.

3. Kolejna inspiracja TikTokiem – naklejka „Challenge”

Jako dociekliwy marketer z pewnością interesowałeś się mechanizmami rządzącymi TikTokiem – aplikacją, która święci obecnie (zwłaszcza w czasie izolacji domowej) triumfy. Jednym z takich mechanizmów, a właściwie sił napędowych, są wyzwania, np. Duety, w których użytkownicy mogą odpowiadać na filmy innych za pomocą własnych filmowych treści. Instagram postanowił spróbować swoich sił w tym obszarze i zaprezentował naklejkę „Challenge”, która ma zachęcać do brania udziału w rozmaitych wyzwaniach i nominowania do nich innych. Czekamy na ciekawe case study z tego zakresu!

naklejka challenge na instagramie

4. Wsparcie lokalnych restauracji

Instagram udostępnił naklejkę, za pomocą której można zamówić jedzenie z dowozem z ulubionej restauracji poprzez Insta Stories. Jest to miły gest w stronę rynku gastronomicznego, który nie ma lekko w czasach pandemii. Po kliknięciu w naklejkę zostajesz przeniesiony na stronę podpiętego pod nią partnera, np. Uber Eats. Spotkałeś się już przykładami wykorzystania tego w Polsce?

5. Wspieraj szczytne cele w trakcie live’a

Zostając przy temacie transmisji na żywo – Instagram wprowadza opcję wspierania określonego celu podczas trwającego live’a. Jak widać, aplikacja dostrzega bieżące problemy oraz wyzwania szybko zmieniającego się świata i natychmiast na nie reaguje. Siła social mediów jest coraz bardziej widoczna, również w formacie pomocowym.

6. W stronę rozwoju Direct Message

Od jakiegoś czasu obserwujemy wzrost znaczenia wiadomości prywatnych w komunikacji między marką a odbiorcą. Instagram nie pozostaje w tyle i pracuje nad nową naklejką, jeszcze bardziej ułatwiającą ów kontakt – „DM me”. Będzie można do niej dopisać dowolny komunikat i w ten sposób ułatwić użytkownikom rozpoczęcie konwersacji w Direct Message. Zapowiada się bardzo ciekawa opcja!

DM me ins

7. Zmiany w IGTV

Mimo braku spektakularnego sukcesu instagramowej telewizji aplikacja jest wciąż wspierana i rozwijana. Najnowsza aktualizacja zakłada między innymi nowe prevki filmów, które udostępniać można w Stories. Użytkownik, który trafi na taką relację i kliknie w zaciągnięty filmik, będzie mógł zobaczyć bezpośredni odnośnik do dalszego oglądania w IGTV. Zasada działania jest taka sama, jak przy oznaczaniu produktów w Stories czy feedzie.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres styczeń-marzec 2020

1. Direct Messages w końcu na desktopie

Trwają testy desktopowej wersji DM-ów, dzięki której użytkownicy Instagrama będą mogli odczytać nową wiadomość, wyświetlić całą skrzynkę odbiorczą, rozpocząć nową wiadomość do znajomego lub grupy znajomych, wysyłać zdjęcia (bez tworzenia nowych), lajkować wiadomości (podwójne kliknięcie = <3) czy też udostępniać tam posty z feedu.

instagram direct desktop

2. Walka z hejtem

Instagram stara się zapanować nad obraźliwymi treściami, które mogą pojawiać się w serwisie i proponuje pop-upy z ostrzeżeniami, aby jeszcze raz przemyśleć to, co chcesz napisać. Nie jest to całkowita blokada uniemożliwiająca publikację takiego komentarza czy opisu posta, ale może pomóc zmniejszyć częstotliwość pojawiania się krzywdzących treści na Instagramie.

bullying filtr instagram

3. Ukrycie zmodyfikowanych graficznie zdjęć

Serwis wypowiedział wojnę fake newsom i chce jak najskuteczniej ograniczyć ich dystrybucję. Okazuje się jednak, że restrykcje te mogą objąć całkiem normalne i niewinne fotografie poddane obróbce np. w Photoshopie. Instagram tłumaczy to potrzebą minimalizowania treści mogących wprowadzać dezinformację, np. takich, które są mocno przekoloryzowane (przykład poniżej), jednak użytkownicy twierdzą, że niektóre interwencje mogą być przesadzone. A Ty jak uważasz?

instagram fake

4. Boomerang 2.0

Efekty „SlowMo”, „Echo” blurring oraz „Duo” to trzy nowe opcje w klasycznym Boomerangu, które już wkrótce dostępne będą dla wszystkich użytkowników Instagrama – trzeba przyznać, że trochę tu brakowało takich nowinek! Widać jednak, że TikTok depcze Instagramowi po piętach, nic więc dziwnego, że platforma ostro główkuje nad update’ami.

boomerang instagram

5. Nowe obostrzenia wiekowe dla kont firmowych oraz twórców

Administratorzy kont biznesowych na Instagramie będą mogli nałożyć restrykcje wieku potencjalnych followersów swoich profili. Ograniczenia będzie można modyfikować w zależności od kraju. Jest to bardzo ważna opcja dla brandów, które reklamują treści, mogące szkodliwie wpływać na młodszych użytkowników serwisu.

instagram age limit

6. Nowa podróżnicza naklejka na Instagram Stories

Instagram pracuje nad nową naklejką związaną z naszą aktualną lokalizacją – będzie ona pokazywała mapę świata wraz ze znacznikiem, gdzie się znajdujesz. Oczywiście nie będzie można jej za bardzo przybliżyć (ustawienia prywatności), jednak to kolejna gratka dla osób kochających podróże i chętnie dzielących się ciekawymi miejscami z innymi.

naklejka mapa instagram

Nowości z reklamy na Instagramie za okres październik-grudzień 2019

1. Threads = safety first

Nowa aplikacja powiązana z Instagramem nie jest po prostu kolejnym komunikatorem – ma być przede wszystkim miejscem do udostępniania bliskim znajomym bardziej wrażliwych danych.

Instagram gwarantuje pełne bezpieczeństwo przesyłanych informacji. Jeśli chcesz sprawdzić, jak to działa, nie pozostaje Ci nic innego, jak zainstalować Threads!

aplikacja threads

2. Instagramowa inspiracja TikTokiem

Nowość na Instagramie o nazwie Reels, która obecnie jest dostępna jedynie w Brazylii, do złudzenia przypomina funkcjonalność TikToka.

Instagram Reels służy do tworzenia 15-sekundowych klipów wideo z muzyką i udostępniania ich w ramach Stories. Co więcej, w sekcji „Explore” będzie można szukać trendujących, kreatywnych materiałów, które stworzyli inni. Jak myślisz, podbije to serca naszych rodzimych użytkowników? A może pozwoli bardziej oswoić się ze wspomnianym już TikTokiem?

instagram reels

3. Zaproszenie na wydarzenie w Stories

Organizujesz konferencję, spotkanie albo transmisję? Na Instagramie przeprowadzane są obecnie testy nowej naklejki „Invite”, dzięki której z łatwością zaprosisz na dane wydarzenie albo wszystkich swoich obserwatorów, albo tylko wybrane osoby.

Osoba, która zobaczy Stories z tą naklejką, będzie mogła od razu na nie zareagować poprzez kliknięcie opcji „RVSP” (skrót od répondez s’il vous plaît, czyli „proszę odpowiedzieć”).

naklejka invite instagram

4. Nowości w Stories Camera

Instagram robi wszystko, aby jeszcze bardziej zachęcić użytkowników do kreatywnego tworzenia nowych treści w Stories, dlatego cały czas rozwija specjalną kamerę Stories, w której już teraz dostępne są opcje takie jak: GIF-y, odliczanie, ankiety czy wspomnienia z zeszłych lat. W dalszej kolejności mają to być również różne odmiany znanego już Boomeranga oraz dodatkowe opcje w aplikacji Layout.

5. Dark mode w dobrym stylu

Jeśli jesteś zwolennikiem ciemnych kolorów systemowych w Twoim smartfonie, z pewnością spodoba Ci się nieco mroczna odsłona aplikacji. Szczególnie dobrze patrzy się na nią wieczorami, kiedy oczy są już zmęczone całodniową pracą przed ekranem.

tryb darkmode na instagramie

6. W oczekiwaniu na premierę produktu

Nie odchodzimy od tematu naklejek w Stories – w planach jest również podobna funkcja do odmierzania czasu do jakiegoś wydarzenia. Jako że Instagram mocno rozwija swoje narzędzia dla e-commerce, dotyczyć ona będzie premiery nowego produktu – użytkownicy, którzy zareagują na naklejkę, otrzymają powiadomienie, kiedy produkt będzie już w sprzedaży.

naklejka premiera produktu instagram

7. Instagram walczy z phishingiem

W sekcji „Bezpieczeństwo” pojawiła się opcja „E-maile z Instagramu”, w której można podejrzeć, czy wiadomość, którą otrzymałeś w ostatnim czasie od platformy, na pewno pochodzi od Insta. Jeśli znasz kogoś, kto ostatnio zastanawiał się nad wiarygodnością e-maili od Instagrama, koniecznie pokaż mu to miejsce w apce.

opcja e-maile z instagramu

8. Ukryta liczba lajków już na niektórych polskich kontach

Zapowiadane „schowanie” liczby serduszek staje się (również polską) rzeczywistością! Na kolejnych kontach powoli wdrażana jest zmiana, zgodnie z którą konkretne dane liczbowe będą dostępne jedynie dla admina danego profilu. Jest to ciekawy ruch ze strony Instagrama, który jednoznacznie wskazuje na chęć podważenia znaczenia ilości na rzecz jakości. Ciekawe, ilu z Was może już pochwalić się tą zmianą na swoim koncie?

Nowości z reklamy na Instagramie za okres lipiec-wrzesień 2019

1. Dołącz do czatu!

W Stories pojawiła się nowa naklejka – czat. Dzięki niej osoby oglądające Twoją relację, będą mogły łatwo i szybko poprosić o dołączenie do grupowego czatu. Jest to z pewnością krok w stronę rozwoju Instagram Direct i zwiększenia liczby konwersacji między użytkownikami i markami.

nowości z Instagrama

2. Publikuj na IG z desktopu bez zewnętrznych aplikacji

Chciałoby się rzec – nareszcie! W znanym nam z Facebooka Creator Studio jest możliwość podpięcia profilu na Instagramie i docelowo będzie można tworzyć, ładować i planować treści właśnie z poziomu tego narzędzia. Jest to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy do tej pory używali dodatkowych aplikacji typu Later lub Planoly.

3. Łatwiejszy dostęp do wzmianek o Twoim profilu w innych Stories?

Instagram pracuje nad „Stories about you”, czyli osobną sekcją w powiadomieniach o aktywności, która poinformuje Cię o wzmiankach w relacjach innych użytkowników. Będzie to szczególnie ważna funkcja dla kont, które mają bardzo dużo wzmianek i bywało, że gubiły się w gąszczu powiadomień. Jak widać, platforma robi porządki, czekamy na więcej!

4. Reklamy również w zakładce „Explore”

Instagram zdecydował się wprowadzić reklamy w miejscu, gdzie użytkownicy odkrywają nowe treści dopasowane do ich zainteresowań za pomocą algorytmu – mowa tutaj o zakładce „Explore”. Treści promocyjne mają pojawiać się nieinwazyjnie, aby odbiorcy mogli się do nich przyzwyczaić. Oprócz tego, będą oni mogli również kontrolować treści, które widzą. Zobaczymy, jak się sprawdzi to umiejscowienie.

5. 24 h wydłużone do 7 dni

Do tej pory treści tworzone bezpośrednio natywnym aparatem Instagram Stories były przechowywane tylko przez 24 godziny – stąd też użytkownicy do robienia zdjęć pod relacje często wybierali klasyczny aparat w telefonie. Teraz jednak czas ten zostaje wydłużony do tygodnia, więc utworzony content spokojnie można opublikować kilka dni później.

6. Dalsze testy ukrycia liczby serduszek pod zdjęciami

Jak już wspominaliśmy w poprzednim numerze sprawny.marketing, dokładna liczba serduszek pod każdym postem widoczna będzie wkrótce jedynie dla właściciela danego profilu. Poniżej znajdziesz listę krajów, w których prowadzone były ostatnio testy tej funkcji – jak widać, jest już bliżej niż dalej!

nowości z Instagrama

7. Horyzontalne wideo wchodzi na IGTV

Pierwotnie na IGTV publikować można było jedynie wideo pionowe w formacie 9:16. Jak widać, „wertykalne” nie zawsze oznacza „lepsze” i użytkownicy są przywiązani również do klasycznych, poziomych treści filmowych. Instagram dość szybko odpowiada na potrzeby swoich odbiorców i wprowadza również taki format na swoją Insta telewizję.

nowości na Instagramie

8. „Twoje konto może być usunięte”

Instagram wprowadza zmiany w polityce walki z niestosownymi treściami na swojej platformie. Usuwane będą nie tylko konta, które posiadają w swoim portfolio określoną liczbę treści niezgodnych z regulaminem, ale też takie, które naruszyły regulamin w określonych ramach czasowych. Oprócz tego, zostają wprowadzone ostrzeżenia dla kont, które zbliżają się do momentu, w którym jedyną drogą jest zbanowanie profilu i jego usunięcie. Dzięki tym zmianom polityka Instagrama ma być bardziej przejrzysta, a sama platforma coraz bardziej bezpieczna dla użytkowników.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres kwiecień-czerwiec 2019

1. Redesign aparatu – Create Mode

Instagram wciąż mocno stawia na Stories – potwierdza to gorący news prosto z konferencji F8! Create Mode, czyli nowy obrotowy interfejs w Stories, ma przede wszystkim ułatwić tworzenie treści. Będziemy mogli skorzystać z gotowych szablonów czy funkcji, a w dodatku aparat wewnątrz aplikacji będzie pozwalał na robienie zdjęć i filmów w dużo lepszej jakości!

nowości na Instagramie

2. Ukłon w stronę akcji społecznych

To kolejna potwierdzona nowość z konferencji F8 – wkrótce wszyscy będziemy mieli dostęp do nowej opcji o wdzięcznej nazwie „Donation”. Dzięki temu, poprzez wybranie organizacji oraz umieszczenie w swoim Stories odpowiedniej naklejki, umożliwimy naszym odbiorcom wsparcie danej inicjatywy bezpośrednio po kliknięciu w „Donate”!

nowości z Instagrama

3. Znika liczba serduszek pod zdjęciami

Mamy potwierdzoną informację – spod postów zniknie dokładna liczba serduszek. Instagram tłumaczy to w ten sposób, że chce, aby nasi followersi skupiali się na treści, a nie na tym, ile lajków do tej pory zdobyliśmy. Bez obaw – jako administratorzy kont, wciąż będziemy mieli dostęp do wszystkich statystyk! Nie ominie nas również informacja o konkretnych profilach, które zostawiły po sobie serduszko.

4. Jeszcze więcej powodów, by klikać – Quiz

Instagram oddaje w nasze ręce kolejną możliwość lepszego angażowania naszych odbiorców – w quizie możemy dodać od dwóch do czterech odpowiedzi i z góry wskazać, która z nich jest prawidłowa. Użytkownik, który wybierze jedną z opcji, automatycznie zostanie powiadomiony, czy udało mu się dobrze odpowiedzieć. My, jako autorzy quizu, mamy rzecz jasna pełen podgląd wyników w statystykach Stories – tyczy się to też relacji archiwalnych.

nowości na Instagramie

5. Nowy wygląd profilu na IG coraz częściej spotykany

Niezależnie od liczby obserwujących czy stażu użytkowania aplikacji, Instagram testuje nowy layout profilu na kolejnych kontach. Zmniejszeniu ulegają „cyferki”, a powiększeniu nazwa i buttony CTA – teraz będą bardziej rzucać się w oczy. News z ukryciem liczby serduszek pod zdjęciem jest więc całkiem spójny z całością, patrząc na to, w jaką stronę idzie obecnie aplikacja!

nowości z Instagrama

6. Ankiety w promowanych Stories

Dobrze wszystkim Instagramerom znana opcja naklejkowej ankiety obecnie jest dostępna także dla reklamodawców. Odbiorcy przyzwyczajeni już do „organicznego” klikania w odpowiedzi na nasze pytania, z pewnością chętnie zaangażują się również w płatne treści. Zwłaszcza, że tak przygotowaną reklamę trudniej odróżnić od standardowej relacji!

nowości na Instagramie

7. Pełen proces zakupowy wewnątrz aplikacji

Instagram robi wszystko, aby zatrzymać swoich użytkowników „u siebie”. Dlatego (póki co) dla dużych marek (m.in. Adidas, Nike, H&M) udostępniona została opcja „Insta-Checkout”, czyli natywne zakupy bezpośrednio w aplikacji. Ma to nie tylko usprawnić sam proces kupowania, ale i decydowania się na zakup – coraz mniej kliknięć i załadowań strony dzieli konsumenta od pozyskania interesującego go produktu. Polskie e-commerce czeka na tę opcję z niecierpliwością 😊.

nowości na Instagramie

Nowości z reklamy na Instagramie za okres styczeń–marzec 2019

1. Ułatwienia dla osób słabowidzących

Instagram jako platforma bazująca na obrazie nie chce zamykać się na osoby z dysfunkcją wzroku. Wprowadzone zostały dwie opcje: automatyczny tekst alternatywny (który poprzez mechanizmy rozpoznawania obiektów będzie w stanie opisać to, co znajduje się na zdjęciu) oraz możliwość samodzielnego stworzenie dodatkowego opisu zdjęć w sekcji “Alternatywny tekst”, który zostanie odczytany użytkownikowi po przewinięciu lub kliknięciu zdjęcia).

2. Multipublikacja

Prowadzicie kilka lokalnych profili dla większych sieci sklepów lub restauracji? Teraz o specjalnej ofercie lub konkursie będziecie mogli poinformować jednym kliknięciem. Na etapie dodawania posta, możecie zaznaczyć suwakiem, gdzie ma zostać on opublikowany.

nowości na messengerze

3. Promowane Stories

Wyświetlanie reklam w IG Stories jest możliwe już od jakiegoś czasu, ale niedawno Instagram wprowadził możliwość promowania już opublikowanej relacji. Opcja ta dostępna jest pod trzema kropeczkami w prawym, dolnym rogu okna Stories. Swoją reklamę kierować możemy m.in. na osoby podobne do naszych followersów. Celem może być wizyta na profilu, stronie www lub wysłanie wiadomości prywatnej (DM).
Uwaga: póki co niedostępne jest promowanie Stories interaktywnych, czyli np. z oznaczeniem profilu lub lokalizacji.

nowości na messengerze

4. Analityka IG wewnątrz Facebook Analytics

W istniejącym już panelu Facebook Analytics, pojawiła się zakładka odnośnie Instagrama. Znajdziecie w niej pogłębione informacje na temat użytkowników oraz ich działań i zachowań względem Waszego profilu. Możecie np. przeanalizować, jak Wasi odbiorcy na IG pokrywają się z osobami, które odwiedzają stronę www, pobierają aplikację lub są Waszymi fanami na Facebooku. Dostępne jest również tworzenie Instagramowych lejków konwersji.

5. 3, 2, 1… Start!

Kolejną interaktywną naklejką w Stories jest Odliczanie – mamy w niej możliwość wyboru daty i godziny, do których chcemy odmierzać czas. Dostępna jest też personalizacja tekstu i koloru naklejki. Polecamy to rozwiązanie szczególnie do inauguracji akcji promocyjnych, konkursów czy też wydarzeń specjalnych. Ustawić możemy zarówno start, jak i koniec danego eventu, a nasi odbiorcy mogą zdecydować, czy chcą otrzymać powiadomienie o zakończeniu odliczania.

nowości na messengerze

6. Wielkie sprzątanie!

Instagram zapowiedział walkę z fałszywymi kontami i treściami, które stały się totalną plagą aplikacji. Sukcesywnie znikać mają pojedyncze posty, serduszka i obserwacje, jak również całe profile. Czystki dotyczą również kont korzystających z botów do fake’owego zwiększania zaangażowania – IG chce dopilnować przestrzegania zasad korzystania z serwisu. Czekamy na zapowiedziany powiew czystości! :)

7. Szybkie reakcje w Stories

Koniec z szukaniem emoji oklasków lub płaczącej ze śmiechu buźki – aplikacja ułatwia nam reagowanie na Stories i prezentuje emoji, dzięki którym błyskawicznie możemy wyrazić konkretne uczucia wobec danej treści! Jest to krok, który można było w sumie przewidzieć po tym, jak wprowadzone zostały proponowane emotikony przy komentarzach pod postami :)

8. Szybkie odpowiedzi w DM

Instagram ewidentnie chce nam usprawnić pracę, ponieważ oprócz szybkich reakcji na Stories, wprowadzone zostały również szybkie odpowiedzi w Direct Messages. Na profilu możemy skonfigurować różne typy odpowiedzi na pytania, które kierują do nas użytkownicy. Jest to bardzo przydatna sprawa przy powtarzalnych pytaniach np. o cenę, premierę nowej kolekcji czy też możliwości współpracy.

9. Instagram Shopping 2.0

Instagram mocno rozwija zakupy i z pewnością w tym roku usłyszymy o wielu nowościach w tym temacie! Już teraz, oprócz możliwości bezpośrednich zakupów z poziomu postów lub Stories, możemy zapisywać interesujące nas produkty w kolekcji Zakupy, do której mamy następnie dostęp z opcji Zapisane. Poza tym po wejściu na profil marki i kliknięcie w CTA „Kup”, możemy przejrzeć wszystkie dostępne produkty w jednym miejscu wraz z ich cenami i opisami. Do wyboru mamy też udostępnienie produktu w swojej relacji oraz przesłanie go znajomemu!

10. Nowy typ konta dla influencerów

Trwają testy nad trzecim rodzajem konta na Instagramie – przeznaczonym dla twórców. Instagram zdecydował się na ten ruch po jasnym feedbacku ze strony influencerów, że obecne narzędzia dostępne w przypadku konta biznesowego, nie są wystarczające przy mierzeniu wzrostu followersów, zaangażowania czy filtrowania wiadomości prywatnych. Z niecierpliwością czekamy na więcej informacji!

Nowości z reklamy na Instagramie za okres październik–grudzień 2018

1. Bezpieczeństwo na Instagramie

Instagram w ostatnim czasie mocno podkreśla bezpieczeństwo na swojej platformie.

  • „Informacje o tym koncie” – w najbliższym czasie będzie można wyświetlić więcej informacji o kontach, które skupiają wokół siebie dużą grupę odbiorców, pomoże to w określaniu autentyczności danych użytkowników czy firm. Wyświetlana będzie między innymi data dołączenia konta do platformy, kraj, a także trwające kampanie.
  • Zweryfikowane konta celebrytów, osób publicznych będą teraz oznaczone niebieską plakietką. O weryfikację można poprosić wysyłając formularz, który znajduje się w aplikacji Instagram (dostępny w ustawieniach konta, pojawi się tam przycisk „Poproś o weryfikację”).

  • Niebawem będzie można stosować uwierzytelnienie dwuskładnikowe przy pomocy zewnętrznych aplikacji (w ustawieniach pojawi się opcja uwierzytelnienia, następnie trzeba wskazać aplikację, której chcemy przyznać dostęp).

2. Nowe efekty w Superzoom’ie na Instagramie

Znana i lubiana funkcja Super-zoom na Instagramie doczekała się kolejnej odsłony. Teraz użytkownicy mogą wykorzystać nowe efekty:

  • Serca,
  • Paparazzi,
  • Pożar,
  • Nie ma mowy,
  • Smuteczek,
  • Niespodzianka.

3. Instagram ułatwił dodawanie komentarzy pod zdjęciem

W momencie wpisywania komentarza pod zdjęciem czy filmem na Instagramie, automatycznie wyświetla się teraz lista emotikonek, ma to usprawnić ich dodawanie.

4. Polecane profile

Instagram pokazuje teraz profile, które warto obserwować. Zalecenia są oparte na obserwowanych profilach, zdjęciach, filmach, które lubimy. Polecane posty będą się wyświetlały po aktualnych wpisach na tablicy.

5. Zarządzanie czasem w aplikacji

Pulpit aktywności, codzienne przypomnienie i nowy sposób na ograniczenie powiadomień – to nowości, które przygotował dla nas Facebook, a które będą też dostępne w aplikacji Instagram. Narzędzia mają pomagać w większej kontroli i lepszym zarządzaniu czasem na obu platformach. Aby uzyskać dostęp do narzędzi, należy przejść do profilu w aplikacji – „Twoja aktywność”. U góry wyświetli się pulpit informujący o średnim czasie dla tej aplikacji na tym urządzeniu. Pod pulpitem można ustawić codzienne przypomnienie, które zakomunikuje, że przekroczyliśmy zamierzony czas na platformie. Przypomnienie można w dowolnym momencie wyłączyć lub zmienić.

6. Możliwość oznaczania produktów w Stories

W ciągu miesiąca aż 90 milionów kont na Instagramie wyświetla tagi produktowe. Teraz platforma wprowadza nowości – w 46 krajach możliwe będzie tagowania produktów w #Stories. Niebawem też w kanale „Wyszukiwanie” pojawi się dedykowana zakładka „Zakupy”, w której będą pojawiały się dopasowane do właściciela konta produktu.

7. GIF-y w DM

Instagram wprowadził możliwość przesyłania gifów w Direct Message. Mała rzecz, a cieszy :)

8. Nametag już dostępny

Teraz użytkownicy mogą dodawać znajomych za pomocą interaktywnych kart identyfikacyjnych, dostępnych w profilu. W polskiej wersji opcja nazywa się „Znacznik nazwy” – wystarczy kliknąć w tę funkcję, by następnie pokazać ją osobie, która chce zeskanować Twój profil. W tym miejscu masz również możliwość zeskanowania czyjegoś kodu, automatycznie dodając go do grona obserwowanych osób.

9. Dłuższe Stories już dostępne

Wyczekiwana przez wszystkich Instagramerów funkcja jest już dostępna! Teraz możesz kręcić dłuższe Stories, po 15 sekundach zostanie ono automatycznie przerzucone do kolejnego Stories. Jeżeli w swoim pierwszym Stories dodasz napis, nie zostanie on przerzucony na pozostałe. 400 milionów Instagramerów, którzy codziennie udostępniają swoje Instagram Stories na pewno ucieszy się z tej zmiany.

10. Nowe narzędzia do walki z hejtem

Adam Mosseri, nowy Head of Instagram, zapowiedział, że nadal trwają prace nad walką z hejtem na platformie. Technologia maszynowego sprawdzania tekstu pozwala na szybkie wykrycie i usunięcie komentarzy i wpisów, które mogą mieć na celu nękanie. Filtrowane są też komentarze podczas live’ów. To szczególnie ważne dla młodych osób, które korzystają z Instagrama, często nie zdając sobie sprawy z zagrożeń i nie zgłaszając hejtu.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres lipiec–wrzesień 2018

1. IGTV

Instagram wprowadził swoją własną telewizję, którą można odbierać za pomocą aplikacji IGTV. Aplikacja umożliwia każdemu użytkownikowi i marce na stworzenie własnego kanału, na którym można dodawać filmy w formacie pionowym, co ułatwia oglądanie w trybie pełnoekranowym. Zweryfikowane filmy wideo dodane na IGTV mogą mieć nawet 60 minut długości, niezweryfikowane – 10-15 minut.

2. Udostępnianie stories

Instagram połączy siły z #GoPro i #Spotify. Teraz będzie można udostępniać treści z tych aplikacji bezpośrednio na Instagramie. Przed udostępnieniem można dodać naklejkę, filtr czy opis Nie trzeba łączyć swojego konta na Instagramie z innymi aplikacjami, aby korzystać z tej opcji.

3. Nowy widok wyszukiwania

Explore nadal jest dostosowane do zainteresowań osoby korzystającej z Instagrama, teraz jednak materiały będą podzielone tematycznie, co ma ułatwić wyszukiwanie.

4. Wyciszanie profilu na Instagramie

Duża zmiana zwłaszcza dla marek na Instagramie. Teraz możliwe jest wyciszanie profilu bez rezygnowania z obserwowania go. Wyciszany profil nie będzie otrzymywał o tym powiadomienia, a użytkownik nadal będzie mógł odwiedzić profil i obejrzeć zdjęcia, będzie też otrzymywać powiadomienia o komentarzach lub wpisach, na których jest oznaczony. W dogodnym momencie będzie można wyłączyć takie wyciszenie i ponownie widzieć posty z danego konta na swojej tablicy.

5. Camera Effects Platform for Instagram

Oglądając efekciarskie stories znajomych, będzie można łatwo zastosować dane filtry, naklejki czy motywy na swoim koncie. Przycisk „Wypróbuj” automatycznie doda daną funkcję do naszych ustawień aplikacji.

6. Łatwe udostępnianie do Stories

Nowa funkcja pozwoli przekierowywać posty znajomych/marek z feedu do własnego Stories. Udostępnianie będzie się odbywało podobnie jak do tej pory w Direct.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres kwiecień–czerwiec 2018

1. Opcja „Tekst”

Na Instagram Stories pojawiła się możliwość dodawania tekstu bez konieczności umieszczania zdjęcia. Po uaktualnieniu i uruchomieniu aparatu (w aplikacji) obok normalnego trybu, wyświetli się opcja „Tekst”. Wówczas można wybrać spośród różnych stylów tło i krój pisma. Bardzo fajne narzędzie do tworzenia komunikatów, również marketingowych.

2. Ostatnia aktywność

Teraz użytkownicy mogą sprawdzić godzinę aktywności osoby, z którą wymieniali wiadomości. Funkcję tę można również wyłączyć w ustawieniach, dezaktywując „Pokaż aktywny status”.

3. Możliwość linkowania w bio i ustawiania hashtagów

W swoim biogramie można dodać podlinkowany hasztag i oznaczyć profil. Teraz # i @ stają się linkami prowadzącymi do strony hashtaga lub innego profilu. Oznaczona w profilu osoba otrzyma powiadomienie i może usunąć link do swojego profilu, wówczas profil pozostanie w bio, ale niepodlinkowany.

4. Reklamy karuzelowe już dostępne

Instagram wprowadza reklamy karuzelowe do Stories. Nowy typ reklam jest podobny do innych relacji w Stories. W dowolnym momencie można dotknąć ekranu i przesunąć go do przodu, tyłu czy zatrzymać. Z formatu korzystają już największe marki na świecie.

5. Zakupy na Instagramie w kolejnych krajach

Użytkownicy kont biznesowych zostali poinformowani, że funkcja zakupów na Instagramie jest już dostępna w kolejnych krajach – Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Posty zakupowe to coś więcej niż tylko przycisk „Kup”. Funkcja umożliwia markom oznaczanie produktów w postach organicznych informacjami takimi jak szczegóły produktu, ceny i linki do witryn internetowych, w których użytkownicy mogą dokonywać zakupów. Zauważyliśmy, że funkcję mają już wybrane sklepy w Polsce

Nowości z reklamy na Instagramie za okres styczeń–marzec 2018

1. Współdzielenie live’ów na Instagram Stories

Kolejna nowa funkcja na Instagram Stories – od niedawna możesz zaprosić do transmisji na żywo swojego znajomego. Jeśli zaakceptuje zaproszenie, ekran transmisji zostanie podzielony na pół i oboje będziecie widoczni dla oglądających. Aby skorzystać z nowej funkcji, wystarczy po rozpoczęciu transmisji na żywo wybrać ikonkę w prawym dolnym rogu ekranu i wskazać znajomego, którego chcesz dołączyć do relacji. Po zaakceptowaniu przez znajomego zaproszenia ekran zostanie przedzielony na pół.

2. Archiwizacja Instagram Stories

Od teraz wszystkie relacje dodawane do Stories będą automatycznie archiwizowane na profilu. Inni użytkownicy nadal nie będą mogli do nich wrócić po 24 godzinach, ale autor będzie miał wgląd w całą swoją historię. Aktualizacja działa podobnie jak funkcja Memories na Snapchacie, która pozwala zapisywać snapy na później.

Instagram jednak proponuje jeszcze więcej, zmieniając tym samym ideę znikających treści – pozwoli użytkownikom przypiąć wybrane Stories na stałe do swojego profilu.

3. Superzoom

Na Insta Stories pojawił się nowy format aparatu nazwany „Superzoom”, który umożliwia w prosty sposób nagranie zabawnego filmiku z efektami dźwiękowymi w tle. Po otworzeniu Stories pod przyciskiem nagrywania zobaczysz tę funkcję – po nakręceniu filmiku możesz wysłać ją na Instagram Direct do znajomego lub dodać go do Insta Stories.

4. Obserwowanie hashtagów

Instagram zmienił sposób korzystania z aplikacji. Nowa opcja umożliwia użytkownikom śledzenie swoich ulubionych tematów, osób i miejsc. To wszystko dzięki możliwości obserwowania hashtagów.

Nowa funkcja Instagrama pozwala obserwować wybrane hashtagi podobnie, jak dotychczas mogliśmy obserwować profile osób i marek. Jak skorzystać z nowej funkcji? Wystarczy wejść na stronę wybranego hashtaga i nacisnąć przycisk „Obserwuj”, a na naszej tablicy i w Stories zaczną wyświetlać się aktualne zdjęcia i wideo oznaczone danym hashtagiem.

Nowa funkcja jest dla użytkowników rewolucyjna – dotychczas aplikacja zachęcała do obserwowania znajomych, celebrytów czy ulubionych marek – teraz przechodzimy do obserwowania konkretnych zainteresowań.

obserwowanie hashtagów na instagramie

5. Tworzenie i zapisywanie Stories w przeglądarce

Wchodząc na Instagram.com z przeglądarki w telefonie lub na innym urządzeniu mobilnym, można już stworzyć (a nie tylko przeglądać jak dotychczas) Stories, a także zapisać relację swojego znajomego.

6. Wyślij transmisję na żywo w wiadomości prywatnej!

Z końcem grudnia Instagram wdrożył nową funkcję w kontekście transmisji na żywo – teraz prowadząc live’a, możesz wysłać ją w Direct swojemu znajomemu. Dokładnie to samo możesz zrobić z relacją, którą sam oglądasz – wystarczy kliknąć w ikonkę Direct i wybrać znajomego, któremu chcesz udostępnić transmisję.

7. Głosowanie

Nowa funkcja dostępna na Instagram Stories pozwala użytkownikom oddać głos na jedną z dwóch opcji – czyli umożliwia wchodzenie w interakcje z obserwującymi i pytanie ich o zdanie.

głosowanie na insta stories

8. Próbnik kolorów

Instagram dodał nowy selektor kolorów – funkcja pozwala „pobrać” kolor z dowolnego fragmentu dodawanego do relacji zdjęcia. Funkcja jest bardzo łatwa w użyciu – wystarczy wybrać z paska na dole ikonkę kroplomierza i zaznaczyć wybrany na zdjęciu kolor. Po pobraniu koloru, możesz go używać, korzystając z funkcji rysowania lub pisania.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres październik–grudzień 2017

1. Nowe funkcje w Instagram Stories

Instagram wciąż rozbudowuje Stories. Komentarze do znikających materiałów mogą teraz przyjąć formę zdjęć lub filmów i po wysłaniu znajdą się w skrzynce odbiorczej (direct message). Na odpowiedzi w formie wideo lub zdjęć można nanieść także naklejkę zawierającą miniaturkę materiału, na który odpowiadamy.

Wprowadzenie nowych funkcji do wiadomości bezpośrednich na Instagramie może sprzyjać wzrostowi ich popularności. Z aktualizacji tych mogą korzystać użytkownicy aplikacji w wersji 10.34 lub nowszych, zarówno na urządzeniach z systemem iOS, jak i Android.

2. Wątki w komentarzach na Instagramie

Już wkrótce śledzenie komentarzy pod postami na Instagramie będzie jeszcze łatwiejsze. Instagram ogłosił, że w komentarzach pojawią się wątki, które pomogą w lepszym zarządzaniu komentarzami. Dotąd odpowiedzi na komentarze były oznaczane po prostu loginem osoby, której odpowiadamy, widoczne jeden pod drugim. Wątki sprawią zatem, że komentarze staną się bardziej przejrzyste, a odpowiedzi influencerów na poszczególne zapytania nie zginą wśród natłoku pozostałych komentarzy.

3. Filtry w Instagram Live

Filtry na twarz będą od teraz dostępne na Instagramie także w transmisjach na żywo. Aplikacja poinformowała na swoim blogu o nowości, która zagościła w live’ach. Od teraz prowadzący transmisję na żywo mogą przed jej rozpoczęciem lub w trakcie jej trwania dodać filtry – kapelusz, okulary przeciwsłoneczne czy tęcza to tylko kilka z dostępnych opcji.

4. Koniec z kwadratem

Wymóg kwadratowych zdjęć na Instagramie był przyczyną utrudnień – zmuszał użytkowników do kadrowania dodawanych fotografii. Od teraz Instagram będzie akceptował także prostokątne zdjęcia w orientacji pionowej i poziomej – instagramerzy będą mogli wybrać, czy opublikować zdjęcie w trybie portretowym, czy krajobrazowym. Jest to przede wszystkim duży ukłon twórców aplikacji w stronę formatu wideo, które będzie można oglądać w trybie szerokoekranowym.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres lipiec–wrzesień 2017

1. Linki w Insta Stories

Profile biznesowe obserwowane przez więcej niż 10 000 użytkowników mają możliwość „podpinania” linków pod Insta Stories. Dzięki temu wystarczy jeden ruch palca, tzw. swipe up, żeby np. przenieść się do sklepu z produktem, który aktualnie oglądamy na czyimś Instagramie.

2. Filtry na Insta Stories

Możliwości Insta Stories zostały poszerzone o nowe selfie filtry oraz o przewinięcie do tyłu, która to opcja działa podobnie jak Boomerang.

3. Archiwum Instagrama

Pojawiło się również archiwum – od teraz każdy post możemy zarchiwizować, co oznacza, że znika on z naszego feedu, a nie zostaje bezpowrotnie usunięty. Zarchiwizowany content możemy w dowolnym momencie przywrócić.

4. Wyszukiwanie według lokalizacji

Instagram umożliwia wyszukiwanie Insta Stories według lokalizacji – jest to skuteczne narzędzie służące budowaniu świadomości marki.

5. Kolekcje

Od niedawna zapisane zdjęcia lub filmy możemy gromadzić w kolekcjach, co powoduje, że łatwiej jest znaleźć ulubiony content, do którego chcemy wrócić.

6. Filtry, hashtagi, zdrapki

Instagram wprowadził filtry, które dotychczas dostępne były wyłącznie na Snapchacie. Na Insta Stories pojawiła się także opcja dodawania klikalnych hashtagów czy efektu „zdrapki” – której Snapchat wcześniej nie oferował.

Nowości z reklamy na Instagramie za okres kwiecień–czerwiec 2017

1. Opcja zapisu wideo nadawanego na żywo

Na Instagramie pojawiła się już opcja zapisywania treści, które były nadawane w formie live. Po zakończeniu relacji na żywo, materiał znika z profilu, jednak zanim to się stanie można zachować go na rolce aparatu. To przydatne szczególnie dla tych, którzy chcieliby te same treści udostępnić później za pomocą innych kanałów social media.

2. Możliwość tagowania produktów w postach

Instagram zapowiedział wprowadzenie, szczególnie istotnej dla e-commerce, funkcji tagowania produktów w postach – po kliknięciu w post będzie można przejść bezpośrednio do sklepu internetowego.

3. Opcja dodawania galerii

Instagram wprowadził opcję dodawania zdjęć i filmików w formie galerii. Od teraz można publikować do 10 zdjęć lub materiałów wideo naraz – to funkcja szczególnie przydatna przy okazji relacjonowania wydarzeń.

4. Reklamy w Instagram Stories

W Instagram Stories możliwe jest już publikowanie reklam. Ich maksymalny czas trwania wynosi 15 sekund. Reklamy można uruchamiać z poziomu Menedżera reklam na Facebooku.

5. Możliwość rezerwacji wizyt

Instagram szykuje się do wprowadzenia możliwości rezerwacji wizyt poprzez konta różnych biznesów lokalnych. Proces ma wyglądać bardzoprosto i przejrzyście, pozwalając użytkownikom dokonać akcji poprzez kilka kliknięć.

6. Rozszerzenie narzędzi do analityki

W związku z rozwojem Instagrama wprowadzono ulepszenia w analityce tego medium. Aby mieć dostęp do danych statystycznych, trzeba przełączyć się na konto biznesowe. Instagram Analytics pozwala m.in. na bieżąco kontrolować liczbę wyświetleń profili.

czytaj także

Karuzela na Instagramie – 7 sposobów na jej wykorzystanie

Justyna Mudło

O autorze

Justyna Mudło

Senior Social Media Manager w Maxroy. Baczna obserwatorka ludzkich zachowań online i offline. Testerka nowinek, która zawsze ma do opowiedzenia jak...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. It’ѕ not my first time to visit this website, i am visiting
    this websіte dailly and get pleaѕant information from here everyday.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz