Spis treści
10 kwietnia 2019 roku Google rozpoczęło wysyłkę powiadomień o nowym raporcie dostępnym w Search Console – Discover – tak wygląda powiadomienie, jakie otrzymałem dla swojego bloga
Co to jest Discover
Discover to funkcja, która pozwala użytkownikom być na bieżąco w tematach, którymi się interesują, bez konieczności wpisywania zapytania w wyszukiwarkę.
Discover is a feature within Google Search that helps users stay up-to-date on all their favorite topics, without needing a query. Users get to their Discover experience in the Google app, on the Google.com mobile homepage, and by swiping right from the homescreen on Pixel phones.
W telefonach na Androidzie Discover „znajdziemy” jako sekcję Artykuły dla Ciebie, otwierając nową kartę w Chromie
Raport Discover nie dla wszystkich
Aby raport Discover został wygenerowany muszą zostać spełnione określone warunki:
Raport skuteczności w Discover jest widoczny pod warunkiem, że w ciągu ostatnich 16 miesięcy usługa osiągnęła minimalną liczbę wyświetleń w tej funkcji.
oraz
Jeśli usługa nie osiągnie danego dnia 50 wyświetleń, wykres pokazuje go jako dzień z zerową liczbą wyświetleń. Te wyświetlenia, które nie przekroczyły progu 50 dziennie, nadal jednak uwzględniamy w łącznych sumach na wykresie
Disvover w Search Console
Jeżeli nasza witryna spełni wymagania, to raport Discover znajdziemy w Search Console, w sekcji Skuteczność
Po wejściu w raport zobaczymy stosowny wykres
Dane możesz filtrować według daty, strony lub kraju.
googleapis.com – Discover w Google Analytics
Wejścia z Discover w Google Analytics odszukamy w odesłaniach, szukając domeny
googleapis.com
a wchodząc w ścieżkę odesłania zobaczymy
/auth/chrome-content-suggestions
Więcej informacji na temat Discover znajdziecie w Pomocy Google. oraz na blogu Google,
Wpływ Discover na ruch organiczny
Znalazłem ciekawy wykres, pokazujący ścisła korelację między wejściami z naturalnych wyników wyszukiwania, a wejściami z Discover – zdaniem Glenn’a skoro wzrost wejść organicznych zbiegł się ze wzrostem wejść z Discover to w drugą stronę też to powinno zadziałać
Well, isn't this interesting. Digging into the Discover reporting for a site that surged during the March Core Update reveals that Discover data spikes then too. So does an algorithmic hit suppress your content from showing up in Discover as well? Looks possible… 🙂 pic.twitter.com/DhabhXjI9j
— Glenn Gabe (@glenngabe) April 10, 2019
Discover to kolejny sposób na docenienie przez Google wartościowych domen – i dowód na to, że praca przy stronie się opłaca 🙂
Discover nie jest na Chrome. Są trzy miejsca gdzie jest Discover podane tutaj: https://support.google.com/websearch/answer/2819496. W Analyticsie wpada to do direct / none według tego co sprawdziłem.
A te sugestie w Chrome to co innego (w Analyticsie „googleapis”).
hej
Sprawdzałem to na Chrome na komórce, więc patrząc na link, który podesłałeś, była to komórka, więc się zgadza
„W przeglądarce na telefonie lub tablecie z Androidem na google.com. Uwaga: w niektórych krajach i językach ta funkcja może nie być dostępna.”
Co do żródła – nie miałem tego w direct / none, miałem odesłania, jak we wpisie napisałem – a ponieważ sparowałem dane z Search Console i Google Analytics więc mam pewnośc, że to nie to
PS
Może coś Google zmieniło znowu? Disvover działa od pół roku, o ile pamiętam
Ale co innego jest jak się otworzy nową kartę na Chromę – wtedy to jest Chrome Content Suggestions – a co innego jak się wejdzie na Google.com na telefonie – wtedy to jest Discover.
ok