Rewolucja na Facebooku – StoryFeed zamiast NewsFeeda?  

Facebook testuje nowy format News Feeda, w którym treści ułożone są horyzontalnie. By przejrzeć najświeższe wpisy, użytkownik nie przesuwa Aktualności w dół, a w bok, dokładnie tak jak w Stories.

Hybrydowa karuzela, która łączy w sobie tradycyjny format wpisów i Stories? Koniec scrollowania w dół? Treści znajomych i materiały sponsorowane ułożone w kartach? Być może właśnie tak będzie wyglądać News Feed w aplikacji Facebooka:

Hybrydowa karuzela odkryta przez Jane Manchun Wong – tradycyjne wpisy i stories w jednym.

Nowy format NewsFeeda odkryła Jane Manchun Wong, specjalistka od inżynierii wstecznej. Facebook potwierdził, że nie jest to błąd aplikacji, a testowany wewnętrznie projekt, który wymaga jeszcze wielu badań nim trafi do publicznej oceny. Dzięki Jane, możemy jednak już dziś ocenić, jak nam się podoba taka zmiana:

Horyzontalna prezentacja treści ma być bardziej funkcjonalna dla użytkownika. Z jednej strony nie będzie trzeba “celować” ze scrollowaniem, by uchwycić w polu ekranu cały, interesujący nas wpis. Z drugiej zaś, dotknięcie ekranu, by przełączać się między kartami ma być wygodniejsze, niż przesuwanie Aktualności w dół. Czy jednak chodzi tylko o doświadczenia użytkowników na urządzeniach przenośnych? Zapewne nie.

Integracja obu kanałów miałaby zachęcić marki do częstszego korzystania z pełnoekranowych formatów reklamowych. Użytkownikowi trudniej będzie przeoczyć treść, również tę promowaną, niż podczas szybkiego scrollowania. Nie zdziwiłabym się, gdyby nadeszły czasy, w których sponsorowanego Story na Facebooku nie można ominąć, by przejrzeć kolejne wpisy.

Facebook planuje zintegrować swoje komunikatory (WhatsApp, Messenger, Instagram) w ramach jednej platformy. Pod koniec grudnia zeszłego roku na moment naszym oczom ukazał się poziomy Feed na Instagramie. Być może News Feed połączony ze Stories to kolejny krok na drodze ku unifikacji produktów? Pytanie, czy to nie krok ku coraz większej frustracji użytkowników? Zobaczymy.

Oceń
Content & Social Media Manager, wykładowca, socjolog, politolog. Od 9 lat realizuje kampanie reklamowe, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Zauroczona greckimi wyspami i japońską motoryzacją. Właścicielka Dakara - takiego psa, instacelebryty.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami