Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Automatyzacja kampanii za pomocą kampanii Smart Display

PPC
26.04.2019 Semahead

 

Dobra kampania w sieci reklamowej to ciągła optymalizacja, testowanie, analizowanie i tak w kółko. Czy można prościej? Można! Z pomocą przychodzi Google ze swoją kampanią Smart Display.

Po co automatyzować działanie kampanii?

W ostatnich latach Google na każdym kroku naciska na to, aby jak najwięcej korzystać ze stworzonych przez niego wszelkich rodzajów automatyzacji kampanii. Robi to na różne sposoby: czy to pod kątem kierowania, słów kluczowych, stawek czy doboru reklam. Jaki ma to cel? Przede wszystkim oszczędność czasu przy ustawianiu kampanii, jak również przy jej cyklicznej optymalizacji, ale też wzrost kluczowych wskaźników z liczbą konwersji na czele.

inteligentna kampania w sieci reklamowej

Kampanie inteligentne w sieci reklamowej

Podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej Google Ads dostajemy krótki wybór podtypu kampanii. Standardowa to taka, gdzie dostajemy dostęp do całkowitej ingerencji we wszystkie jej aspekty. Kampania w Gmailu pozwala wyświetlać reklamy w skrzynkach pocztowych potencjalnych klientów, a to, co mam zamiar omówić to „Inteligentna kampania w sieci reklamowej”.

inteligentna kampania w sieci reklamowej

Czym Kampania Smart Display różni się od standardowej?

Inteligentne kampanie swoją inteligencję pokazują na trzech płaszczyznach kampanii. Google na podstawie przesłanych przez nas treści nagłówków, opisów i plików graficznych automatycznie stworzy reklamy, które będzie wyświetlał naszym potencjalnym klientom na wzór reklam elastycznych. Po zmianach w wyglądzie, o których pisałem TUTAJ, reklamy wyglądają dość przystępnie, a często lepiej konwertują niż klasyczne bannery, stąd warto z nich w ramach możliwości korzystać.

Drugą różnicą między kampanią Smart Display, a standardową jest automatyczne kierowanie, czyli ustalanie miejsc wyświetlania na podstawie możliwej konwersji w tych miejscach. Google postara się wybrać miejsca, które potencjalnie częściej doprowadzą do konwersji.

Trzecią jest automatyczne określanie stawek. W tym przypadku kampanie inteligentne bazują na docelowym CPA lub docelowym ROAS, czyli stawki będą dostosowywane tak, by docelowo doprowadzić do kosztu za konwersję niższego, aniżeli ustalona wartość lub by ROAS był w ustalonych granicach.

Automatyczne tworzenie reklam

Google w kampanii Smart Display potrafi automatycznie stworzyć dla nas reklamy. Oczywiście nie stworzy ich od zera, ale na podstawie przesłanych przez nas zasobów. W tym wypadku są to nagłówki i teksty reklam oraz pliki graficzne, które dzielimy jeszcze na obraz, nawiązujący do treści reklamy i logo reklamowanej firmy. Tworzenie reklam działa tak, że na podstawie wszystkich przesłanych zasobów system tworzy ich kombinacje, które wyświetla użytkownikom. Następnie na podstawie zebranych danych o skuteczności poszczególnych kombinacji Google optymalizuje wyświetlanie ich tak, żeby jak najlepiej zwiększyć ich skuteczność, czyli otrzymać najniższy koszt za konwersję.

inteligentne reklamy w siebi wyszukiwania

Powyższy rodzaj reklam, nazywany przez Google elastycznymi reklamami displayowymi, pozwala w prosty i szybki sposób przetestować wiele wersji nagłówków, tekstów reklam czy grafik, których skuteczność możemy sprawdzić w osobnym raporcie w zakładce “Reklamy i rozszerzenia”.

Automatyczne kierowanie

Automatyzacja kierowania w kampanii inteligentnej w sieci reklamowej opiera się na dwóch kwestiach: remarketingu oraz trafianiu do nowych osób. W przypadku remarketingu sprawa jest prosta i Google stara się trafić do osób, które już reklamowaną stronę odwiedziły. Docieranie do nowych osób jest bardziej skomplikowane i system analizuje wiele czynników, które mogą mieć wpływ na współczynnik konwersji i potrafi wyświetlić reklamę kierowaną na tematy, wydawało by się, nie związane z naszą reklamą. Dzięki zebranym danym oraz odpowiednim algorytmom to, na pozór nietrafione kierowanie, może mieć jednak podstawy do tego, żeby uzyskać więcej konwersji. Jest to jeden z przypadków, gdzie kampania korzysta z informacji, do których nie mamy możliwości dotrzeć prowadząc kampanię w sposób standardowy.

Pomimo automatycznego kierowania Google Ads udostępnia dwie opcje, dzięki którym możemy zawęzić kierowanie. Jest to wykluczenie kategorii witryn oraz wykluczenia miejsc docelowych na poziomie konta, dzięki czemu unikniemy wyświetleń naszej reklamy na określonych stronach.

Automatyczne określanie stawek

Jak już wspominałem, kampanie inteligentne bazują na docelowym CPA i kładą nacisk na konwersję, czyli podniosą stawki, gdy szansa na konwersję jest większa, a gdy te szanse są niewielkie, znacznie je obniżą. Google Ads udostępnia też w kampaniach Smart Display, możliwość płatności za konwersje, a nie tak jak to standardowo bywa, za kliki.

określanie stawek zrzut ekranu

Jakie są ograniczenia dla kampanii Smart Display?

Z racji tego, że kampanie inteligentne w sieci reklamowej opierają się na optymalizacji pod kątem konwersji, przed rozpoczęciem konfiguracji kampanii musimy mieć ustawione śledzenie konwersji. Dodatkowo, aby uruchomić kampanię potrzebujemy mieć co najmniej 50 konwersji ze standardowych kampanii displayowych lub przynajmniej 100 konwersji z kampanii w sieci wyszukiwania w ciągu ostatnich 30 dni.

Analizując powyższe aspekty kampanii inteligentnej w sieci reklamowej można dojść do wniosku, że może być ona zbyt samodzielna i nie będziemy mieć kontroli nad jej zachowaniem. Poniekąd tak, Google Ads nie zostawia nam w tym wypadku dużo do kontrolowania. Ma to też pozytywne strony, szczególnie fakt, że znacznie mniej czasu musimy jej poświęcić, a patrząc po możliwościach automatycznej optymalizacji, jakie ma kampania Smart Display, naprawdę warto włączyć ją do swojego arsenału reklamowego.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief