02 maja 2019

Zmiany na Instagramie. Serwis ułatwi robienie zakupów

Instagram to medium o wciąż nie do końca wykorzystanym potencjale sprzedażowym. Tymczasem jego właściciel Mark Zuckerberg robi wszystko, by jeszcze bardziej ułatwić markom kontakt z klientem. Najnowsza zmiana jest na to świetnym dowodem.

Kim jest przeciętny instagramowicz?

Jeżeli chodzi o liczbę użytkowników, to Instagram jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce. Według danych z kwietnia 2019 roku korzysta z niego ponad 6,2 miliona osób. Większość z nich to, co wydaje się oczywiste, kobiety. Badanie z czerwca zeszłego roku pokazało, że prawie ¾ korzystających z aplikacji Instagram.com stanowią panie.

Nie dziwi również wiek odbiorców. Konto na „Insta” mają głównie osoby w przedziale wiekowym 15-34 lata i są po studiach lub szkole średniej. Warto również zauważyć, że większość z nich mieszka w dużych miastach. Oznacza to, że tego typu „przeciętny” instagramowicz jest idealnym „celem” dla firm, które chcą trafić ze swoim produktem do młodych i bardziej zamożnych klientów.

Co się zmienia na portalu?

Główną ideą Instagrama jest dzielenie się zdjęciami. Jednak od czasu, gdy tzw. „szafiarki” zaczęły reklamować na swoich profilach marki i produkty, serwis przeszedł sporą metamorfozę. Już w listopadzie zeszłego roku informowaliśmy o nowościach – więcej na te temat tutaj.

Mark Zuckerberg w trakcie konferencji Facebook F8 2019 ogłosił kolejne zmiany. Najważniejszą wydaje się być możliwość kupowania tych samych rzeczy, jakie mają nasi ulubieni użytkownicy. Do tej pory należało albo wykonać zrzut ekranu i mozolnie szukać danego przedmiotu, albo pytać o link w komentarzu.

Teraz ma być szybciej i prościej. Wystarczy, że twórca oznaczy konkretny produkt (np. bluzkę czy spodnie), my zaś musimy tylko kliknąć we wskazanym miejscu, by dowiedzieć się wszystkiego o danym przedmiocie. Testy nowej funkcjonalności rozpoczną się w najbliższych dniach, jednak dostęp do niej uzyska tylko ograniczona liczba użytkowników.

Dla kreatorów

Mówi się, że klient kupuje oczami. Dlatego tak bardzo istotna będzie kolejna nowość na Instagramie – ulepszony tryb tworzenia treści. Dzięki niemu będziemy mogli korzystać z nowych narzędzi, które upiększą zrobione przez nas zdjęcia.

Źródło: tabletowo.pl/wirtualnemedia.pl

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Powiązane wpisy

Komentarze

  • Maurycy napisał:

    07 maja 2019

    Instagram podobnie jak Facebook się rozwija i idzie w jednym kierunku – nastawionym na klienta. Nie ma się jednak czemu dziwić, gdyż potencjał zarówno jednego jak drugiego jest ogromny. Firmy marketingowe powinny być akurat zadowolone, gdyż ilość pracy również się u nich zwiększa.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij