Wizytówka Google Moja Firma dla początkujących

Blob

Skrót GMF nic Ci nie mówi? Nie wiesz, co to wizytówka Google Moja Firma? W takim razie masz okazję pogłębić swoją wiedzę i przekonać się, czy warto skorzystać z tego narzędzia.

Gdy założysz konto GMF, potencjalni klienci łatwiej odnajdą Twoją firmę. Co więcej, jeśli przeznaczysz trochę czasu na poznanie możliwości Google Moja Firma i wykorzystasz je, zadbasz o pozytywny wizerunek swojej firmy w Internecie.

Ile kosztuje Google Moja Firma?

Zanim zaczniesz korzystać z usługi, chciałbyś wiedzieć, ile zapłacisz. To zrozumiałe. Musisz jednak zapamiętać, że narzędzie Google Moja Firma jest bezpłatne. Założenie konta dla firmy nie jest skomplikowane, więc jeśli ktoś złoży Ci taką ofertę, a Ty będziesz musiał dodatkowo zapłacić, nie zgadzaj się.

Jeśli chcesz utworzyć wizytówkę Google Moja Firma i wyświetlać informacje o swojej firmie w wyszukiwarce i Google Maps, instrukcję krok po kroku, znajdziesz w naszym artykule – “ Dodaj firmę do Google Maps. Zacznij korzystać z Google Moja Firma”.

Niedawno pojawiły się także informacje, że Google może wprowadzić płatny wariant GMF. Gdy ta opcja stanie się dostępna, użytkownicy będą mogli zapłacić, by korzystać z dodatkowych opcji. Pamiętaj jednak, że obecnie Google Moja Firma jest w pełni darmowe.

Zalety Google Moja Firma

Jak wspomniałam na początku, wizytówka Google Moja Firma ułatwia klientom znalezienie Twojej firmy w Internecie. Zastanawiasz się, w jaki sposób?

Gdy użytkownik jest zainteresowany usługami, które oferuje Twoja firma, bardzo możliwe, że będzie szukał informacji w wyszukiwarce. Optymalizacja strony oraz wizytówki pod kątem wyszukiwarki jest bardzo istotna. Sprawdź, co to jest SEO, aby dowiedzieć się więcej.

Jeśli korzystasz z reklamy Google Ads, Twoja strona może pojawić się w płatnych wynikach lub po prostu w wynikach organicznych. System Google Ads to potężne narzędzie reklamowe, z którego możliwości warto korzystać.

Wyniki wyszukiwania bez podawania nazwy firmy

Wyniki wyszukiwania bez podawania nazwy firmy

Jednak dzięki GMF, informacje o Twoim biznesie mogą zostać wyświetlone tak, by zaraz po kliknięciu potencjalny klient został skierowany do Map Google i tam zobaczył najważniejsze informacje.

Wyniki wyszukiwania po wpisaniu nazwy firmy

Wyniki wyszukiwania po wpisaniu nazwy firmy

Gdy użytkownik wpisze nazwę firmy, która posiada profil w Google Moja Firma, po prawej stronie, obok wyników wyszukiwania, zostanie wyświetlona wizytówka. Tam także znajdzie najważniejsze informacje, m.in.: adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres witryny.

Może zdarzyć się, że mimo że nie tworzyłeś wizytówki dla swojej firmy, zobaczysz ją w Google.

Taka sytuacja ma miejsce, jeśli wizytówka Google Moja Firma została założona automatycznie lub utworzył ją ktoś inny (np. były pracownik). W takim przypadku, aby zarządzać GMF, musisz uzyskać prawa do zarządzania wizytówką – sprawdź jak to zrobić.

Strona główna w Google Moja Firma

Strona główna w Google Moja Firma

Możliwości Google Moja Firma

Gdy utworzysz i zweryfikujesz konto, zaczniesz poznawać możliwości, jakie daje to narzędzie.

Zaraz po zalogowaniu zobaczysz Stronę główną, to swego rodzaju podsumowanie. Gdy wizytówka Google Moja Firma zacznie się wyświetlać, w polu skuteczność znajdziesz:

  • liczbę wyświetleń wizytówki (w wynikach wyszukiwania oraz Google Maps),
  • liczbę wyszukań wizytówki z podziałem na wyszukiwania bezpośrednie, czyli po nazwie firmy lub adresie, a także na wyświetlenia, które pojawiły się, gdy użytkownik szukał usług, które oferujesz,
  • liczbę wyświetleń witryny, połączeń, zdjęć, próśb o wskazówkę dojazdu.

W widoku tym szybko zobaczysz m.in. opinie i najnowsze wpisy.

Widok wpisów w wizytówce, w wyszukiwarce Google

Widok wpisów w wizytówce, w wyszukiwarce Google

Wpisy w GMF

Skoro wspomniałam już o wpisach, to właśnie jedna z możliwości, które daje dostęp do wizytówki.

Wpisy znajdziesz po lewej stronie w panelu Google Moja Firma. Pozwalają one informować użytkowników szukających Twojej firmy o najbliższych wydarzeniach, produktach, usługach lub artykułach pojawiających się na firmowym blogu.

To wspaniały element content marketingu – na bieżąco aktualizować wizytówkę i dodawać na niej interesujące treści biznesowe.

Tworzenie wpisu w Google Moja Firma

Tworzenie wpisu w Google Moja Firma

Aby dodać nowy wpis, wystarczy, że po zalogowaniu klikniesz “Utwórz wpis” lub “Wpisy”. Przed publikacją wpisu w Google Moja Firma, możesz go podejrzeć. W każdym momencie masz także możliwość edycji lub usunięcia.

To doskonały sposób na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów już w trakcie wyszukiwania Twojej firmy.

Edycja informacji w GMF

Edycja informacji w GMF

Informacje

Nie opuszczaj tej zakładki! Informacje są bardzo ważne, to dzięki nim użytkownik może dowiedzieć się, w jakich godzinach Twoja firma jest otwarta, albo sprawdzić, czy pracujesz w konkretny dzień.

To także miejsce, w którym możesz edytować adres witryny (np. dodać do niego UTM-y) i zamieścić opis firmy.

Sumiennie uzupełnij informacje, by klienci nie byli wprowadzani w błąd.

Statystyki

Jeśli wizytówka Google Moja Firma będzie wyświetlana już od jakiegoś czasu, w statystykach sprawdzisz, jak użytkownicy na nią trafili, a także dowiesz się, w jaki sposób jest wykorzystywana.

W sekcji Jak klienci szukają Twojej firmy, znajdziesz:

  • wyszukiwanie bezpośrednie – ma miejsce, gdy użytkownik wyszukał nazwę lub adres firmy,
  • odkrywanie – użytkownik szukając określonej kategorii, produktu lub usługi, zobaczył Twoją wizytówkę,
  • według marki – wyszukiwana była marka związana z Twoją firmą,
  • całkowita liczba wyszukiwań – to suma wszystkich powyższych wyszukiwań.

Co ważne, jeśli potencjalny klient zobaczył wizytówkę po wyszukaniu usługi, a później została wyświetlona, gdy wpisał nazwę Twojej firmy, zostanie to policzone jako dwa wyszukania. Możesz sprawdzić dane za ostatni miesiąc, tydzień lub kwartał.

W Google Moja Firma, w Statystykach, możesz także sprawdzić hasła, wpisywane przez użytkowników szukających Twojej firmy. Hasła te możesz wykorzystać np. przy tworzeniu wpisów.

Ze Statystyk dowiesz się także, czy Twoja wizytówka częściej wyświetlana jest w wyszukiwarce, czy Mapach Google, a także jakie działania podjęli użytkownicy (wyświetlenie witryny, trasy dojazdu, połączenie, wysłanie wiadomości).

Zakładka opinie w Google Moja Firma

Zakładka opinie w Google Moja Firma

Opinie

W wizytówce Google Moja Firma inni użytkownicy mogą wystawiać opinie o Twojej firmie. Tych ocen nie można usuwać. Jednak zarządzając wizytówką, będziesz mógł na nie odpowiadać. To bardzo ważne, ponieważ wpływa na wizerunek firmy. Opinie naruszające zasady, możesz zgłosić.

Zatem jeśli klient doda ocenę, nigdy jej nie ignoruj, bez względu na to czy jest negatywna, czy pozytywna.

Przycisk SMS w wizytówce firmy

Przycisk SMS w wizytówce firmy

Czat

Dzięki wizytówce Google Moja Firma klienci mogą się z Tobą kontaktować. Aby skorzystać z funkcji czatu, konieczne jest zainstalowanie aplikacji GMF. Gdy to zrobisz, zyskasz możliwość włączenia wiadomości.

Wówczas do wizytówki Twojej firmy zostanie dodany przycisk SMS. Jeśli chcesz włączyć wiadomości Google Moja Firma, przeczytaj nasz artykuł, w którym opisujemy, jak to zrobić.

Użytkownicy

Gdy przejdziesz do zakładki Użytkownicy, zobaczysz, kto posiada dostęp do wizytówki, a także jakie ma uprawnienia.

Właściciel wizytówki Google Moja Firma, może także dodawać nowych użytkowników. W zależności od nadanej roli, mają oni określone uprawnienia. Sprawdź, jak udostępnić Google Moja Firma innej osobie.

Podsumowanie

Czy warto korzystać z Google Moja Firma? Z pewnością warto mieć kontrolę nad wizerunkiem swojej firmy w Internecie, a zarządzanie wizytówką w tym pomaga. Marketing internetowy wymaga obecności w wielu kanałach komunikacji z odbiorcami. Jednym z nich jest właśnie wizytówka Google My Business.

Wiesz już, czym jest wizytówka GMF oraz jakie możliwości daje, zatem nie czekaj i pomóż potencjalnym klientom szybciej znaleźć Twoją firmę.

Foto: Designed by freepic.diller

Opublikowano w Blog Narzędzia: , aktualizacja: