Bezpłatna konsultacja

Co nowego w Social Media? Podsumowanie kwietnia!

Kategoria: Inne

Kwiecień to miesiąc nowości w social mediach - jeśli jesteście ciekawi, jakie aktualizacje już teraz lub niebawem zobaczymy na naszych feed’ach, sprawdźcie nasz wpis!

W związku z konferencją zorganizowaną przez Marka Zuckerberga Facebook Developer Conference F8 mogliśmy dowiedzieć się, jakie plany na przyszłość ma założyciel tego największego portalu społecznościowego na świecie, a oto i one!

The future is private

Prywatność, prywatność, prywatność - to właśnie ona będzie podstawą komunikacji, a zapewnić ma ją obustronne szyfrowanie treści, które można będzie bezpowrotnie usunąć z serwerów. Tym samym messenger miałby stać się najbezpieczniejszym medium służącym do wysyłania wiadomości na świecie. Co więcej Zuckerberg planuje z powrotem wcielić messengera do ogólnej aplikacji Facebooka - ta opcja widnieje już u niektórych użytkowników w USA.

MbXit.jpeg

Desktop

W popularnym komunikatorze się również specjalna aplikacja na desktopy. Tak, już niebawem nie będziemy musieli nawet odpalić przeglądarki internetowej żeby porozmawiać ze znajomymi, partnerami biznesowymi czy pracownikami. Dodatkiem będzie tutaj możliwość prowadzenia konwersacji także poprzez WhatsUp’a oraz Instagram - messenger będzie skupiał te wszystkie aplikacje w jednej.

Messenger dla biznesu

Zuckerberg zapowiedział także istotną zmianę dla małych i większych biznesów. Już niedługo poprzez specjalnego bota messengera będzie można zarezerwować wizytę u dentysty, fryzjera, pobyt w hotelu podczas wakacji oraz wiele innych usług.

7Rh7w.png

Źródło: antyweb

Podczas konferencji zaprezentowany został także nowy widok panelu Facebooka. Dla tych, którzy przyzwyczajeni są do tego, że pasek nawigacyjny znajduje się na dole ekranu, będzie to nie lada zmiana. Od teraz wspomniane centrum dowodzenia będzie znajdowało się u góry ekranu. Odświeżony i nieco przesunięty (w związku z ponowną integracją messengera i facebooka) zostanie także ogólny wygląd, a prawym górnym rogu pojawi się charakterystyczna dla komunikatora ikona wiadomości. Duże zmiany dotkną także portal w wersji desktopowej - sami zobaczcie.

AdLDQ.png

Źródło: antyweb.pl

Grupy

W ciągu najbliższych miesięcy, względem grup coraz bardziej będzie tracił klasyczny News Feed.Zuckerberg planuje, by użytkownicy portalu Facebook jeszcze chętniej zapisywali się do społeczności, które są dla nich interesujące, dlatego też w najbliższym czasie będzie można zauważyć jeszcze większą ilość rekomendowanych grup pasujących do zainteresowań użytkowników.

Aby informacje znajdujące się wśród zamkniętych e-zbiorowości były jak najbardziej prawdziwe, portal jeszcze bardziej skupiać się będzie na przeciwdziałaniu fałszywym treściom, ograniczając zasięgi wiadomości dla grup, które wielokrotnie udostępniają treści, które zostały ocenione jako fałszywe.

2obgM.png

Źródlo: https://newsroom.fb.com/

Create mode

Odświeżona kamerka Instagrama to jedna z nowości, na którą czekamy! Bardziej intuicyjna, pozwalać będzie także na dodawanie postów bez zdjęcia ani filmiku. Create mode, bo to o nim mowa, to specjalny tryb z pustym ekranem. Możemy go uzupełnić o kolorowe tło, naklejki z quizem i inne efekty - dotychczas taki tryb również można było zrobić sobie samemu, ale trzeba było znać sposób. Jaki? Jeśli znacie, napiszcie w komentarzu.

qfD8m.png

Źródło: instagram.com

W serwisie pojawią się także dodatkowe tagi zakupowe, za pomocą których popularni twórcy i influencerzy będą mogli oznaczać przedmioty widoczne na zdjęciu. Po ich kliknięciu zostaniemy od razu przekierowani do sklepu. Niestety opcja płacenia za zakupu z poziomów aplikacji FB oraz IG nie jest jeszcze dostępna w naszym kraju.

Nowe naklejki

W USA pojawiła się także już nowość w postaci specjalnych naklejek non-profit. Gdy umieści się taką przypinkę na udostępnionym w stories zdjęciu, ich kliknięcie umożliwi wpłacenie datku na wskazaną organizację. Kolejną aktualizacją jest stick quiz, gdzie można zadawać pytania swoim fanom w formie quizu. Dla fanów TikTok’a pojawi się także naklejka, dzięki której po włączeniu danej piosenki, na ekranie zobaczymy jej tekst.

w40dN.png

Źródlo: twitter.com/wongmjane

Czyszczenie Feedu

Oprócz zmian rozrywkowych, na Instagramie pojawią się także zmiany, które spokojnie możemy nazwać czystkami. W feedzie rzadziej wyświetlane będą zdjęcia a także kasowane będą hasztagi kierujące do zdjęć ukazujących pozorną nagość (kobiety oraz mężczyzn w skąpych strojach, które mogą zgorszyć młodszych użytkowników) erotykę, nawiązujące do rasistowskich zachowań oraz promujących przemoc.

Qli4A.jpeg

Szybkie odnalezienie się w konwersacji

Od teraz na Twitterze w konwersacjach, które często toczą się nawet kilka dni, osoby biorące w nich udział otrzymają specjalne naklejki (mentioned, author) przy nazwach swoich profili. Ma to pomóc dołączającym do dyskusji zorientować się, kto jest jej autorem, a kim są rozmówcy.

Walka ze spamerami

Założyciele Twittera znaleźli sposób na to, by nieco ograniczyć spamerów, którzy masowo obserwują, a następnie wyłączają obserwację dla profili, w ten sposób nabijając sobie fanów. Od teraz ustanowiono limit dziennych polubień i wynosi on nie jak wcześniej 1.000 lecz 400 kont.

Linkedin

Tutaj dzieję się ostatnio dość sporo, aczkolwiek są to zmiany, które już od dawien dawna zauważamy na innych portalach. Nie mniej jednak istotną nowością, którą wprowadził serwis, jest sekcja USŁUGI. Służy ona do tego, by pochwalić się usługami świadczonymi w naszej firmie. Dzięki temu osoba odwiedzająca profil od razu dowie się, czy jest to firma spełniająca jej oczekiwania.

N2zV6.png

Źródło: sprawnymarketing.pl

Budując większe zaangażowanie, na Linkedinie wprowadzona została także możliwość oznaczania profili na dodawanych przez nas zdjęciach - można dodawać nawet te osoby, których obecnie nie posiadamy w siatce znajomych. Dodatkowo, pod każdym zdjęciem pojawią się teraz - podobnie jak na Facebooku- reakcje.

hzNjx.png

Źródło: linkedin.com

Nowości również zagościły w panelu reklamowym, który w dalszym ciągu jest rozwijany o nowe funkcje! Z zakładce “zainteresowania” cały dochodzą nowe opcje targetowania odbiorców, dlatego też warto co jakiś czas ją sprawdzić. :)

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!