SEO storytelling jako przykład skutecznej komunikacji z klientem

Jaki komunikat skierować do odbiorców naszej marki? Jaką historię przekazać? Które wartości marki powinny być podkreślone w komunikatach marketingowych? Takich pytań można mnożyć, a ustalenie odpowiedzi jest częścią strategii marketingowych. Pozycjonowanie strony to jedno z działań, które wspierają komunikację naszej marki. SEO storytelling to przykład jak wzmocnić równocześnie stronę w rankingu wyszukiwarki i relację z klientem.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Seo storytelling przykład komunikacji z klientem
Jak wykorzystać SEO i Storytelling w komunikacji z klientem?

SEO Storytelling – od czego zacząć?

Storytelling to strategia, której celem jest lepsze dotarcie do użytkowników, zaciekawienie ich naszą marką i zrobienie niesamowitego efektu. Liczy się kreatywność i unikalne podejście do tematu. Czy w związku z tym można to pogodzić z SEO, gdzie duże znaczenie mają algorytmy google i techniczne wymogi?

Przede wszystkim liczyć się będzie content. W ramach storytellingu możemy tworzyć treści, które są również istotne dla seo. W końcu wszystko, co publikujemy zarówno w zewnętrznych, jak i naszych kanałach komunikacji, może zawierać słowa kluczowe. Pamiętajmy, że nasycenie słowami kluczowymi to jedno, ale tekst musi być również zrozumiały i czytelny, co jest mocnym argumentem na zwrócenie uwagi na storytelling.

Czym storytelling jest, a czym nie jest?

Jak wspomniano wyżej, storytelling uważa się za sztukę opowiadania historii. Można traktować go całościowo jako strategię działań marketingowych, ale także jako bardziej przystępny sposób komunikacji. Jako stosowana technika ma na celu budowanie więzi klienta z marką, a największą siłą są właśnie tworzone opowieści.

Kluczowe w podejściu do storytellingu jest zrozumienie, że to nie jest działanie jednorazowe! Aby nasz przekaz skutecznie dotarł do klienta i faktycznie zbudował tę więź, musimy się liczyć z długofalowym procesem.

Storytelling nie jest też na pewno standardową reklamą. Może oczywiście mieć na celu zwiększenie świadomości naszego produktu czy usługi, przyczynić się do większych zasięgów w przypadku wejścia nowej rzeczy na rynek, ale dzięki swojej formie czyni przekaz bardziej atrakcyjnym i skutecznym.

Kolejną zaletą storytellingu jest trwałość w umysłach odbiorców. Jeżeli przekaz reklamowy, content publikowany na naszej stronie będzie dobrze przygotowany a stworzona historia wartościowa – możemy mieć pewność, że zostanie w pamięci odbiorców.

Jak wykorzystać SEO storytelling do komunikacji na blogu?

Blog firmowy może być doskonałym narzędziem do zdobywania klientów. Na jakość publikowanych treści składa się wiele czynników. Najważniejsze jest jednak pamiętać o użytkowniku. Nawet jeśli chcemy zoptymalizować nasze artykuły na blogu pod wyszukiwarkę, w praktyce dodanie słów kluczowych będzie miało mniejsze znaczenie, jeżeli tekst będzie nieprzystępny i trudny w odbiorze. Połączenie storytellingu i seo jest więc świetnym rozwiązaniem!

Możesz wzbogacić swoje wpisy na blogu o przykłady, krótkie historyjki, które urozmaicą treść i sprawią, że tekst wyda się interesujący. Jednocześnie dbając o słowa kluczowe, strukturę tekstu, podział na akapity – przyczynisz się do uczynienia go czytelnym dla wyszukiwarki, co zaprocentuje lepszym wynikiem w rankingu.

Korzyści SEO storytellingu

Przedstawienie swojej firmy i dotarcie do świadomości potencjalnych klientów jest nie lada wyzwaniem. Czasami nad brandingiem pracuje się latami, czasami wystarczy jedna przemyślana akcja, żeby na trwałe zagościć w umysłach odbiorców. Oczywiście na samym przedstawieniu marki praca nad wizerunkiem się nie kończy. Jest to jednak pierwszy krok do sukcesu.

Storytelling traktowany jako strategia marketingowa może być niezwykle przydatny do ciekawego zaprezentowania swojego biznesu. Oczywiście możesz swojemu potencjalnemu klientowi dostarczyć pakiet informacji – prostych i rzeczowych albo zdecydować się na niestandardowe podejście – z pomysłem i kreatywnością. Cel będzie ten sam – zdobycie klienta, ale efekty mogą się znacząco różnić.

Więcej udostępnień treści

Wszystko opiera się w pewien sposób na reakcji łańcuchowej. Opublikowanie treści to dopiero początek. Jeżeli pracujesz nad jej jakością, masz pomysły jak zainteresować użytkowników – pracujesz nad swoją marką. Dobrze przygotowana treść jest warta udostępnienia.

Zwiększenie rozpoznawalności marki

Jeżeli więcej osób spotyka się z naszą treścią, nazwa marki trafia do ich świadomości. W konsekwencji może zaprocentować przy decyzji, w który wynik wyszukiwania kliknąć :) Szukając konkretnego hasła istnieje duża szansa, że użytkownik kliknie w ten wynik, który oczywiście najlepiej odpowiada jego zapytaniu, ale też związany jest z marką, którą użytkownik kojarzy.

Zatrzymanie użytkownika na stronie

Jeżeli znajdzie się na stronie – również można wykorzystywać storytelling, żeby go na niej zatrzymać. W ten sposób jedna rzecz wpływa na drugą, a nasza strona zaczyna funkcjonować na odpowiednim poziomie.

Storytelling przykład idealny?

Storytelling potrafi na długo zagościć w pamięci. Każdy z nas kojarzy chyba świąteczną kampanię Allegro? Przykładem storytellingu z ostatnich dni jest kampania OLX, dlatego zostawiamy Was z tematem do przemyśleń „A co gdyby?”

Stworzenie takiej historii to doskonały przykład jak skutecznie dotrzeć z komunikatem do wielu użytkowników. Pracując nad swoją stroną, pomyślcie jak połączyć i SEO i storytelling :)

 

Jeżeli myślisz o pozycjonowaniu swojej strony – zapraszamy do kontaktu z nami! Pomożemy rozwinąć Twój biznes!

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (7)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Alan pisze:

    Wydaje mi się, że najlepszym zastosowaniem seo storytellingu są wpisy blogowe – jest to przestrzeń gdzie można połączyć ciekawą historię z zasadami optymalizacji.

  2. Jacek pisze:

    Podejście do tematu ciekawe. Myśląc o seo w pierwszej kolejności skupiamy się na słowach kluczowych.

  3. Leon pisze:

    Myślę, że wzbogacenie tekstów o storytelling na pewno je uatrakcyjni i pomoże w odbiorze tych treści. Fajny artykuł!