Największe wzrostyspadki SEO – SIERPIEŃ 2019

Największe wzrosty/spadki SEO – SIERPIEŃ 2019

Okres wakacyjny mamy już za sobą… nadszedł czas wytężonej pracy, również tej związanej z SEO. Jak wyglądał w Google ostatni miesiąc wakacji? Zapraszamy do naszej comiesięcznej analizy SEO.

Ranking SEO – SIERPIEŃ 2019

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

Krótka analiza

Wydaje się, że po lipcowej aktualizacji algorytmu Google, w sierpniu byliśmy świadkami delikatnej korekty tej poprawki. Serwisy, które zanotowały większe wzrosty w lipcu, w sierpniu delikatnie straciły – zachowując jednak wzrost (mniejszy) sprzed aktualizacji. Wniosek ten opieram głównie na podstawie projektów, które prowadzimy dla naszych klientów w MAYKO. Ciekawi mnie czy macie podobne odczucia 🤔

Liderem sierpnia został serwis netpozyczka24.pl ze wzrostem na poziomie 1,169.39% względem lipca (wzrost wartości szacunkowego ruchu o 8 022). To już trzeci z kolei miesiąc, w którym liderem zostaje serwis z tej branży.

netpozyczka24_pl

Wygląda na to, że serwis zaczyna zyskiwać dzięki bardziej wzmożonym linkowaniu. Osoby bardziej wnikliwe, zauważą również pewne „dodatkowe” techniki link buildingu 😉

netpozyczka24_linki

Ciekawe i warte odnotowania wzrosty

  • citibank.pl – pozycja 3 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 814 000 (+147,44%).
  • citibank_pl
  • decathlon.pl – pozycja 7 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 973 000 (+60,51%).
  • decathlon_pl
  • lewiatan.pl – pozycja 11 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 7 600 (+30,70%).
  • lewiatan_pl
  • al.to – pozycja 14 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 10 000 (+27,65%).
  • al_to
  • superkoszyk.pl – pozycja 15 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 11 000 (+27,49%).
  • superkoszyk_pl
  • deezee.pl – pozycja 18 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 26 000 (+20,76%).
  • deezee_pl

    Spadki SEO

    Największy spadek w naszym zestawieniu zanotował serwis pozyczkaplus.pl – lider wzrostów lipcowej edycji 🙂 Serwis zanotował spadek o -53,76% (spadek wartości szacunkowego ruchu o 21 025).

    pozyczkaplus_pl

    Czy w przyszłym miesiącu będziemy świadkami analogicznej sytuacji z obecnym liderem wzrostów? 🙂 Jak widzimy branża „chwilówek” jest bardzo dynamiczna i rządzi się swoimi prawami 🙂

    Ciekawe i warte odnotowania spadki

  • komfort.pl – pozycja 4 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 37 000 (-42,72%).
  • komfort_pl
  • gama-sklep.com.pl – pozycja 6 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 50 000 (-39,05%).
  • gama-sklep_com_pl
  • helion.pl – pozycja 9 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 61 000 (-33,56%).
  • helion_pl
  • hebe.pl – pozycja 14 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 59 000 (-29,03%).
  • hebe_pl
  • cuk.pl – pozycja 16 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 20 000 (-27,74%).
  • cuk_pl

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z SIERPNIA 2019 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie SIERPNIA 2019 do LIPCA 2019. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





      Autor artykułu:Wojciech Przekop

      Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

      Komentarze

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *