.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google wprowadza nowe atrybuty linków obok Nofollow: Sponsored i UGC

2min.

Komentarze:0

Google wprowadza nowe atrybuty linków obok Nofollow: Sponsored i UGC
11 września 2019
Prawie 15 lat temu Google wprowadziło atrybut nofollow do oznaczania linków, które są reklamowe lub sponsorowane, by uniknąć spamu w komentarzach. Wczoraj po ponad dekadzie, pojawiła się informacja, w której Google ogłosiło nowe zmiany dotyczące atrybutu nofollow, nad którymi długo pracowało:

2min.

Komentarze:0

“Ewolucja Atrybutu Nofollow” polega na tym, że od tego momentu ten atrybut nie będzie jedynym, który będzie oznaczał linki sponsorowane. Google chce byśmy lepiej je oznaczali, by było wiadomo, które pochodzą z płatnych artykułów sponsorowanych, a które są contentem generowanym przez użytkowników jak np. komentarzy i for. W związku z tym zostały wprowadzone dwa nowe atrybuty:
  • rel=”sponsored” dla oznaczenia linków pozyskanych za pieniądze, za np. płatne artykuły,
  • rel=”ugc” - od User Generated Content, czyli te linki, które są generowane przez użytkowników np. na forach, w komentarzach na blogach.
Oczywiście stary, dobry rel=”nofollow” zostaje, więc jeśli chcemy informować o typie linka, a dwa powyższe nie mają zastosowania, to warto zostawić właśnie ten atrybut,
rel="nofollow": Use this attribute for cases where you want to link to a page but don’t want to imply any type of endorsement, including passing along ranking credit to another page.

Co jeszcze z newsów od Google?

  • Google informuje, że nie musimy zmieniać wszystkich atrybutów z rel=”nofollow” na nowe
There’s absolutely no need to change any nofollow links that you already have.
  • Można stosować nie tylko jeden atrybut, a więcej!
For example, rel="ugc sponsored" is a perfectly valid attribute which hints that the link came from user-generated content and is sponsored.
  • Czy nadal trzeba stosować nofollow?
Tak bo nie stosując, możesz sobie zaszkodzić:
If you want to avoid a possible link scheme action, use rel=“sponsored” or rel=“nofollow” to flag these links.
  • A jeśli źle oznaczę atrybut?
There’s no wrong attribute except in the case of sponsored links. If you flag a UGC link or a non-ad link as “sponsored,” we’ll see that hint but the impact -- if any at all -- would be at most that we might not count the link as a credit for another page.
  • Atrybuty jako wskazówka w przypadku rankingów:
All the link attributes, sponsored, ugc and nofollow, now work today as hints for us to incorporate for ranking purposes. For crawling and indexing purposes, nofollow will become a hint as of March 1, 2020.
[caption id="attachment_15941" align="aligncenter" width="739"]Nowe atrybuty linków Źródło: https://moz.com/blog/nofollow-sponsored-ugc[/caption] Czy zmiany spowodują roszady wyszukiwarce? Google twierdzi, że nie, a my czekamy co się będzie działo ;) 
Autor
Gosia Kwiecień - Head of SEO Delante
Autor
Gosia Kwiecień

Head of SEO

Gosia zarządza największym zespołem w Delante. Zespołem SEO. Dba, aby procesy przebiegały płynnie, terminowo, a specjaliści osiągali cele biznesowe dla naszych klientów, a także o to, by doświadczenie każdej osoby z zespołu SEO było wartościowe. W Delante jest praktycznie od samego początku.

Autor
Gosia Kwiecień - Head of SEO Delante
Autor
Gosia Kwiecień

Head of SEO

Gosia zarządza największym zespołem w Delante. Zespołem SEO. Dba, aby procesy przebiegały płynnie, terminowo, a specjaliści osiągali cele biznesowe dla naszych klientów, a także o to, by doświadczenie każdej osoby z zespołu SEO było wartościowe. W Delante jest praktycznie od samego początku.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM