praca przy komputerze

Na początku roku 2020 każda z firm miała swoje plany, przygotowane strategie oraz obmyślone działania i nic nie zapowiadało, że na horyzoncie może pojawić się wirus o nazwie COVID-19. Dzisiaj wiele branż koryguje swoje pomysły na funkcjonowanie i próbuje dostosować się do warunków, które dyktuje koronawirus. Czy w takich okolicznościach warto myśleć o działaniach SEO i promocji w Internecie? Poniżej przedstawiamy 5 argumentów na TAK!

 

1. Klienci wciąż kupują i przenoszą się do Internetu

Obostrzenia wprowadzone przez rządy wielu państw spowodowały, że ludzie zostali zatrzymani w domach. W ten sposób zyskali dodatkowy czas i jeszcze częściej korzystają ze swoich komputerów oraz smartfonów. Urządzenia mobilne i stacjonarne wykorzystują także do celów zakupowych, ponieważ w czasach kwarantanny dalej potrzebujemy produktów i usług. To dobry moment dla firm z branży e-commerce. Dlatego tak ważne jest, aby być widocznym w Google i wykorzystać ten czas na podniesienie swoich pozycji w wynikach wyszukiwania. Sklepy online są teraz na przysłowiowej fali i mają dużą szansę na wypromowanie swoich artykułów. Na znaczeniu zyskały również pewne usługi, np. te związane z dowozem zakupów do domu.

 

Widok z Google Trends

    2. Nie marnuj swojej pozycji wypracowanej przez SEO

W czasach koronawirusa wiele firm szuka oszczędności. Szefowie przyglądają się budżetom przeznaczonym na reklamę oraz marketing i decydują się na cięcia w tym obszarze. Czasami jest to konieczne i oznacza mniejsze zło. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w przypadku SEO wysokie pozycje w wyszukiwarkach nie pojawiają się z dnia na dzień. Jest to długotrwały proces wymagający nakładu pracy. Jeżeli teraz Twój biznes znajduje się na topowych pozycjach w Google, a Ty zrezygnujesz z tej formy reklamy, skutki mogą być odczuwalne nie tylko na czas wstrzymania kampanii, ale nawet kilka miesięcy po tym, jak już postanowisz wznowić działania. Jeżeli nie masz budżetu na utrzymanie dotychczasowego tempa prac, skontaktuj się ze swoją agencją SEO i porozmawiaj o rozwiązaniach na ten trudny czas. Wspólnie wypracujecie scenariusz korzystny dla Twojej firmy.

   3. Dopasuj usługi do obecnych trendów

Koronawirus na wielu branżach wymógł natychmiastowe działania. Zachowania konsumentów, które przed pojawieniem się wirusa wydawały się stabilne, dzisiaj zmieniają się diametralnie. SEO umożliwia monitorowanie wyszukiwanych fraz i dostosowanie kampanii do zapytań użytkowników. Analizy i wykorzystanie narzędzi analityki internetowej to mocna strona marketingu opartego na SEO, ponieważ daje możliwość zareagowania na pojawiające się trendy związane z poszukiwaniem produktów i usług przez klientów. Przykładem mogą być firmy produkujące maszyny do czyszczenia lub oferujące usługi związane z porządkami. Jeżeli do tej pory pozycjonowały się na frazę „czyszczenie”, teraz mogą poszerzyć bazę słów kluczowych o te związane np. z dezynfekcją. Warto przeanalizować, czy Twoja branża również może wykorzystać trendy pojawiające się w zapytaniach użytkowników.

4.   Wykorzystaj ten czas na optymalizację, aby roboty Google o Tobie nie zapomniały

Pracownicy są teraz mniej obciążeni. Warto wykorzystać ich dotychczasowe zaangażowanie i energię do innych działań, np. związanych z optymalizacją strony internetowej. Współpraca z agencją SEO rozpoczyna się od przygotowania audytu, czyli raportu, co warto poprawić w danym serwisie. Jeżeli do tej pory webmasterzy nie mieli czasu na wprowadzenie poprawek, to może teraz jest ten moment? Zaprocentuje to lepszą widocznością w Google. W dalszym ciągu „content is the king”. Masz w swoim zespole specjalistów z różnych dziedzin, a firmowy blog ze względu wcześniejszy brak czasu nie był aktualizowany? Treści eksperckie napisane przez nich teraz, zaprocentują w przyszłości.

5. Przygotuj się na przyszłość bez pandemii

Chociaż trudno przewidzieć, kiedy zawirowania gospodarcze spowodowane przez COVID-19 się zakończą, to trzeba pamiętać, że w końcu to się stanie. Nie ma jednak przesłanek ku temu, aby marketing związany z wyszukiwarkami przestał być skutecznym sposobem docierania do konsumentów. Teraz gdy wiele branż odpuszcza swoje działania SEO, Twoja firma może wykorzystać okazję i przejąć pozycje w wynikach wyszukiwania, które do tej pory były nieosiągalne. W ten sposób przygotujesz się na czasy po koronawirusie i zyskasz przewagę nad konkurencją.

Każdy właściciel firmy lub przedsiębiorstwa powinien dokładnie przeanalizować swoją sytuację i podjąć decyzję, czy i jak SEO może wesprzeć jego działalność. Warto skonsultować się, ze specjalistami, którzy do tej pory zajmowali się działaniami w wyszukiwarkach w danej firmie. Ich wiedza i doświadczenie mogą być tutaj kluczowe.

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/ 

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się