4 narzędzia, które powinien znać każdy copywriter

narzedzia copywritera widoczni blog

Pisanie samo w sobie to w rzeczywistości tylko jedno z zadań copywritera. Na dobry tekst składa się o wiele więcej elementów. To między innymi odpowiednia znajomość tematu, grupy docelowej, ale także aspekty takie jak unikalność, poprawność językowa czy optymalizacja pod wyszukiwarki. 

Tworzenie treści jest czasochłonne, ponieważ teksty muszą spełniać określone standardy. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które mogą znacznie przyspieszyć i usprawnić Twoją pracę. Dlaczego więc z nich nie korzystać? Poznaj 4 narzędzia, które powinien znać każdy copywriter (i nie tylko on!).

 

 

Ortograf - przepis na bezbłędny copywriting

Ortograf.pl to jedno z moich ulubionych narzędzi, które wykorzystuję podczas pisania tekstów. Służy do korekty i redakcji treści. Jest bardzo intuicyjny, bezpłatny i w polskiej wersji językowej - trudno o łatwiejsze w użyciu narzędzie. Obsługuje również 28 innych języków - w tym angielski i niemiecki.

W polskiej wersji tekst jest sprawdzany pod kątem ponad 1000 reguł ortograficznych i interpunkcyjnych. Gdy któryś fragment zostanie podświetlony jako błędny, możesz zawsze sprawdzić, na jakiej zasadzie opiera się ta sugestia.

Ortograf nie jest nieomylny (o czym twórca uczciwie pisze na stronie), ale świetnie sprawdza się w sytuacji, gdy np. po napisaniu tekstu na landing page czy artykułu chcesz na szybko poprawić ewentualne literówki, poprawność stylistyczną czy ortograficzną. Zdarza mu się podpowiedzieć błędnie (jego działanie opiera się na algorytmach), gdy nie wyłapie kontekstu, dlatego nie traktuj tego narzędzia jak sędzi ostatecznego i zawsze na koniec “ręcznie” sprawdź swój copywriting.

Najlepsze darmowe narzędzia SEO Zobacz naszą listę!

 

 

Google Search Console - do pomocy z SEO copywritingiem

O Planerze Słów Kluczowych od Google wie niemal każdy copywriter, ale za to mało kto korzysta z równie przydatnego narzędzia, jakim jest Google Search Console. Jego obsługa jest nieco trudniejsza (chociaż wszystko sprowadza się do znajomości kilku funkcji), ale warto się jej nauczyć. Już wyjaśniam dlaczego! 

GSC to nieoceniona pomoc w SEO copywritingu i kopalnia inspiracji na teksty blogowe, ponieważ pozwala na sprawdzenie fraz, na jakie wyświetla się Twoja witryna. Korzystając z funkcji tego narzędzia, poznasz słowa kluczowe, po jakich ludzie mogą trafić na stronę - także te, o których nie miałeś wcześniej pojęcia. Jako copywriter zwróć uwagę na zakładki “Zapytania” i “Strony”, aby sprawdzić, które adresy URL ściągają najwięcej ruchu i przez jakie słowa kluczowe. 

Jeżeli Twoja strona o copywritingu wyświetla się na frazę “copywriter kto to”, ale nie ma żadnych kliknięć w linki, możesz rozważyć napisanie artykułu na bloga na ten temat, aby podnieść pozycję swojej strony na liście wyszukiwań.

 

Google Trends - sprawdź, o czym warto pisać teksty

To idealne narzędzie m.in. dla copywriterów, którzy tworzą newsy, czyli teksty “z ostatniej chwili” - mówiące o tym, co się niedawno wydarzyło. Google Trends pokazuje najpopularniejsze aktualnie wyszukiwania, które możesz uszeregować według tematyki, daty czy lokalizacji. Dzięki temu szybko dowiesz się, czego szukają Twoi odbiorcy i o czym warto pisać.

Do czego jeszcze się przydaje? Oczywiście to kopalnia inspiracji na nowe teksty blogowe. Jeżeli np. nie masz pomysłu na kolejny artykuł, nie wiesz, co w danym momencie interesuje czytelników, Google Trends przychodzi z pomocą. Ustaw tematykę, lokalizację, datę np. ostatnie 24 h i sprawdź, co piszczy w trawie. ;)

 

CopyScape - czy ktoś kopiuje Twój content?

W czasach, gdy tak wiele mówi się o tym, jak ważne są unikalne treści, CopyScape przychodzi z pomocą. Narzędzie pozwala sprawdzić, czy ktoś nie skopiował Twoich tekstów (muszą być już opublikowane na stronie). Wystarczy wkleić link do np. artykułu, a program zwróci wyniki stron, na których znajdują się te same fragmenty. CopyScape pomaga wykrywać plagiaty Twoich treści.

Dlaczego unikalne teksty są tak istotne? Są dwie główne przyczyny: 

  • wizerunkowa: jeżeli odbiorca trafi w sieci na dwa identyczne lub bardzo podobne artykułu, nie będzie wiedział, kto rzeczywiście jest ich autorem. Jeżeli budujesz wizerunek eksperta w branży np. copywritingu, może Ci to po prostu zaszkodzić: obniżyć wiarygodność i zaufanie odbiorców;
  • SEO - teksty (zwłaszcza blogowe) odgrywają istotną rolę w kwestii pozycjonowania strony. Duplikacja treści wpływa negatywnie na pozycję witryny w wyszukiwarkach. Co prawda obecnie Google karze strony, na których treść pojawiła się później (czyli osoby, które kradną teksty), ale nikt nie potrafi przewidzieć, jak sytuacja może się zmienić wraz z kolejnymi aktualizacjami. Jedno jest pewne: roboty Google lubią i doceniają unikalne treści. Jeżeli możesz zadbać, by na Twojej stronie były tylko takie - zrób to. 

Szukasz sprawdzonej agencji z dobrymi opiniami?
Mamy ponad 200 pozytywnych opinii w Google.
Skontaktuj się z nami!

 

Podsumowując

Jako copywriterka lubię produktywną i mądrą pracę, a powyższe 4 narzędzia solidnie mi w niej pomagają. Dlatego jeżeli Ty również zajmujesz się copywritingiem, blogujesz lub po prostu tworzysz treści do internetu, koniecznie je wypróbuj! 

Są stosunkowo proste w obsłudze i co ważne - różnorodne. Mam nadzieję, że praca z ich pomocą będzie dla Ciebie przyjemna i efektywna. 

Zapraszamy Was także do naszego artykułu gościnnego na blogu Copywriting Biznesowy: 

Jak wycisnąć więcej z bloga firmowego? O recyklingu treści

 

O autorze:

Autor

Izabela Aftyka

Specjalizuje się w tworzeniu tekstów sprzedażowych, które podnoszą konwersję. Jej gościnne publikacje często pojawiają się na portalach branżowych, a na swojej stronie Copywriting Biznesowy chętnie dzieli się wiedzą z zakresu copywritingu i content marketingu.

 

Bezpłatna konsultacja SEO/ADS
Wyślij zapytanie
Wyślij zapytanie
Adrianna Nowak
Adrianna Nowak

Menadżer Marki w agencji widoczni i trenerka Akademii Widoczni. W agencji widoczni zajmuje się prowadzeniem kanałów społecznościowych, a także promocją treści w sieci i kontaktem z mediami branżowymi.

Z wykształcenia jest dziennikarką ze specjalnością reklama i promocja. Doświadczenie zdobyte podczas pracy dziennikarki i copywriterki pozwala jej szerzej widzieć tworzony content i lepiej dostosować go pod wymogi użytkowników, jak i Google.

Od 7 lat pracuje w branży marketingu internetowego. Cyklicznie zajmuje się szkoleniem klientów Agencji z zakresu prowadzenia profili na LinkedIn w ramach cyklu “Oko w Oko z Marketingiem Internetowym”.

Przeczytaj o autorze
Oceń ten artykuł:
4 narzędzia, które powinien znać każdy copywriter

Średnia ocen użytkowników4.45 na podstawie 117 głosów

UDOSTĘPNIJ