Pełne wykorzystanie tych możliwości wymaga odpowiedniego oprogramowania, doświadczenia w jego użytkowaniu i wiedzy. Analityka webowa prowadzona przez naszych specjalistów opiera się na Google Analytics – najpopularniejszej platformie, która bada i ocenia statystyki stron internetowych, a tym samym efekty pozycjonowania.
Zestawienia odwiedzin portalu pozwalają dobrze poznać użytkowników witryny, czyli potencjalnych klientów. Korzystając z narzędzi Google analityk może wykonać 200 rodzajów pomiarów danych. Zestawiając różne dostępne materiały, możemy tworzyć segmenty – czyli zbiory użytkowników odwiedzających nasz portal. Dzięki temu lepiej dopasujemy stronę i ofertę do potrzeb klientów. Cechy te mogą dotyczyć:
Najczęściej używane dane (ilościowe wyniki pomiarów) to sesje, użytkownicy, strony/sesja, odsłony, średni czas trwania sesji, współczynnik odrzuceń. Ciekawym rozwinięciem funkcji segmentowania klientów jest analiza kohortowa, która umożliwia łączenie użytkowników w oparciu o ich wspólne cechy. Dzięki niej można także śledzić zachowania powstałych w ten sposób grup w określonym czasie.
Nasi specjaliści są zawsze na bieżąco, posiadają certyfikat Google Analytics, wykorzystują najnowsze rozwiązania takie jak menedżer tagów. Za jego pomocą analiza danych może być prowadzona przez pracowników marketingu bez konieczności angażowania działu IT. Inny przykład to zróżnicowane modele atrybucji – metoda pozwalająca na lepszą ocenę kanałów marketingowych poprzez zmianę przypisania konwersji do różnych punktów ścieżki konwersji.
Znając potrzeby i oczekiwania naszych klientów, opracowujemy najlepszą strategię optymalizacji konwersji, która umożliwia umocnienie pozycji w e-commerce oraz zrealizowanie zakładanych planów biznesowych. Zachowania użytkowników zmieniają się dynamicznie. Narzędzia analityczne pozwalają dostosować serwis i pozyskać wartościowy ruch.
To tylko proste przykłady. Nasze raporty zawsze są dostosowane do potrzeb biznesowych. Jeśli interesuje Cię np. które strony oglądają użytkownicy iPhone’ów odwiedzający Twoją stronę w poniedziałki i czy lepiej konwertują wtedy, gdy pada, czy gdy świeci słońce – sprawdzimy to. Pomożemy także określić, jakie dane powinny znaleźć się w raporcie.
Analityka internetowa pozwala zbierać praktycznie wszystkie dane, jakich potrzebujesz. My pomożemy Ci w dotarciu do nich oraz ich interpretacji. Stworzymy dla Ciebie dokładnie taki raport, jakiego potrzebujesz w swoim biznesie.