.animate-view{opacity: 1 !important;}

E-commerce we Francji. Co trzeba wiedzieć, zanim zaczniesz sprzedaż online w tym kraju?

5min.

Komentarze:1

E-commerce we Francji. Co trzeba wiedzieć, zanim zaczniesz sprzedaż online w tym kraju?
17 czerwca 2021
Coraz więcej polskich sklepów online spogląda w stronę Francji. Nie bez przyczyny. W końcu to ogromny rynek zbytu, który w 2020 roku wygenerował 112 miliardów Euro obrotu dzięki 62% Francuzów, którzy kupują coś w internecie. Jak ugryźć ten ogromny tort? Przed wejściem na rynek e-commerce we Francji warto zrobić dobry research.

5min.

Komentarze:1

Ułatwiliśmy Ci zadanie i zgromadziliśmy tutaj dla Ciebie sporo istotnych informacji, które na pewno Ci się przydadzą, jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż online we Francji. Smacznego! Spis treści

E-commerce we Francji: podstawowe informacje

Francja to czwarty największy kraj w Europie, w którym mieszka ponad 65 milionów osób ze średnią wieku 42,4 lata. Według raportu Hootsuite “Digital 2021 France”91% z nich aktywnie korzysta z internetu, a 75,9% jest użytkownikami mediów społecznościowych. Każdego dnia w sieci Francuzi spędzają blisko 5 godzin i 40 minut, a w social mediach ponad półtorej godziny. Rocznie statystyczny mieszkaniec Francji wydaje online 1177 dolarów. Już po tych liczbach od razu widać, że rynek e-commerce we Francji to naprawdę łakomy kąsek. W końcu to siódmy co do wielkości rynek na świecie. Także Polska ma tam swój akcent - niedawno InPost ogłosił, że chce kupić Mondial Relay, największą firmę logistyczną we Francji. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, to znacząco ułatwi proces dostaw do tego kraju z Polski. [caption id="attachment_39268" align="aligncenter" width="226"]wzrost obrotu e-commerce we francji Tak od wielu lat rośnie obrót e-commerce we Francji. Dołączasz do tego trendu?[/caption]

Najpopularniejsze urządzenia we Francji

Chcąc podbijać rynek sprzedaży online we Francji nie możesz zapominać o mobile-first. Twój sklep online lub firmowa strona musi być perfekcyjnie zoptymalizowana i dostosowana do urządzeń mobilnych. Aż 95,7% Francuzów korzysta ze smartfonów, a 48,9% z nich używa tabletów. Także do zakupów w internecie - już 16% wszystkich transakcji online to zakupy mobilne i ten wskaźnik wciąż rośnie. Ponadto 54,3% Francuzów chętnie robi zakupy poprzez aplikacje mobilne. Jakie jeszcze urządzenia są wykorzystywane do surfowania w sieci we francuskich domach?
  • laptopy i komputery stacjonarne (tzw. desktop w Google Analytics) - 79,8%
  • konsole do gier (np. Playstation, Xbox) - 43,8%
  • smartwatche i smartbandy - 16,5%
  • smart TV - 11,9%

Najpopularniejsze przeglądarki i wyszukiwarki internetowe we Francji

Świadomość, z jakich urządzeń korzystają Francuzi to jedno. Wiedza o tym, jakie przeglądarki goszczą na ich komputerach i smartfonach oraz w jakich wyszukiwarkach zaczyna się ich customer journey to kolejny punkt na drodze po sukces w e-commerce we Francji. W końcu Twój sklep online lub firmowa strona WWW musi z nimi współpracować bez zarzutu. Strategia SEO również powinna być dopasowana do konkretnych przeglądarek i wyszukiwarek oraz ich algorytmów. O które przeglądarki chodzi?
  • Google Chrome - 57,7%
  • Safari - 21,4%
  • Firefox - 8,4%
  • Microsoft Edge - 4,9%
  • Samsung Internet - 3,5%
  • Inne przeglądarki (w tym Internet Explorer, Opera) - 4%
Które wyszukiwarki internetowe są absolutnym top of the top we Francji? Bez zaskoczenia. W lutym 2021 roku pierwsze miejsce zajmuje Google (91,73%). Za nim, daleko w tyle, znalazły się bing (4,27%) i Yahoo! (1,17%). Około procenta użytkowników korzysta z takich wyszukiwarek jak Ecosia, Qwant i DuckDuckGo. Warto wspomnieć, że już 26,2% mieszkańców Francji deklaruje, że chociaż raz w miesiącu używa funkcji wyszukiwania głosowego. Pamiętaj, zoptymalizuj swoją stronę pod voice search.

Najpopularniejsze social media we Francji

28% Francuzów robi research na temat konkretnej marki, którą rozważa, w mediach społecznościowych. Rozpoczynając ekspansję w e-commerce we Francji, pamiętaj o tym, by zadbać o profesjonalne kanały komunikacji w socialach z lokalnymi odbiorcami w ich języku. Gdzie warto prowadzić konto marki? [caption id="attachment_39270" align="aligncenter" width="602"]social media a e-commerce francja Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2021-france[/caption]
  • Youtube - 79,6% (Vlogi produktowe? Wciągający video content marketing? Bardzo proszę!)
  • Facebook - 73,9% (to tu statystyczny Francuz spędza tylko na oglądaniu video 14,2 godziny miesięcznie)
  • Messenger - 58,1%
  • Instagram - 49,3%
  • Whatsapp - 49,1%
  • Snapchat - 36,9%
  • Twitter - 32,2%
  • Pinterest - 25%
  • LinkedIn - 23,9%
  • TikTok - 21,9% (jednak dawne Musically szybko wspina się tutaj po szczeblach rankingu - w ostatnim roku TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją we Francji)

Najpopularniejsze strony WWW we Francji

Po co Ci wiedza o tym, na które strony najchętniej wchodzą Francuzi? Być może po to, aby poznać ich zwyczaje zakupowe, często odwiedzane miejsca w sieci i ulubione marki. A może po to, aby wiedzieć, gdzie starać się o reklamę PPC lub linki sponsorowane pod SEO. Na szczycie są oczywiście Google (i to, co ciekawe, w wersji .com, a nie .fr), YouTube i Facebook. Nie ulega wątpliwości, że reklamy Google Ads i Facebook Ads to świetny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki we Francji na początku Twojego podboju tego rynku Na kolejnych miejscach znajdują się Wikipedia (to tam Francuzi szukają wiedzy) i Amazon.fr (to tam najczęściej poszukują wymarzonych produktów). A dalej:
  • leboncoin.fr (odpowiednik naszego OLX z ogłoszeniami)
  • orange.fr (najpopularniejszy operator komórkowy we Francji)
  • pornhub.com (o reklamie w tym serwisie ciekawie opowiada Jakub Biel)
  • programme-tv.net (nie bez powodu, w końcu Francuzi 3,5 godziny dziennie oglądają telewizję)
  • live.com (oprogramowanie do obsługi skrzynki mailowej od Microsoft)
  • cdiscount.com (największy francuski marketplace - może warto tam umieścić Twoje produkty?)
  • ouest-france.fr i lefigaro.fr (ich największe Onety i TVN24 w jednym)

Najpopularniejsze formy płatności w e-commerce we Francji

najpopularniejsze formy płatności e-commerce francja Według danych J.P. Morgan Francuzi najchętniej płacą kartą kredytową za zakupy online. Robi tak 53,9% badanych. Na drugim miejscu pojawił się digital wallet z wynikiem 20,9%. Tradycyjny przelew bankowy wybiera 13,2% Francuzów. Z płatności gotówką przy odbiorze korzysta 7% badanych. Na co Francuzi wydają pieniądze online?
  • 17,5 miliarda dolarów na podróże, noclegi i transport (to się pewnie znacząco zmieni w dobie pandemii COVID-19)
  • 17,13 miliarda dolarów na produkty z grupy fashion & beauty - ubrania, kosmetyki - to może być dobry kierunek dla polskich e-commerce’ów, które chcą podbić francuski rynek
  • 10,86 miliarda dolarów na zabawki, produkty DIY i te, związane z hobby
  • 10,14 miliarda dolarów na elektronikę i gadżety
  • 9 miliardów dolarów na meble i elementy wyposażenia wnętrz
  • 7,21 miliarda dolarów na żywność
  • 2,36 miliarda dolarów na gry

10 największych sklepów online we Francji

Eksperci wskazują, że we Francji działa ponad 120 000 sklepów internetowych. Z kim przede wszystkim będziesz konkurować na francuskim rynku o zawartość portfeli potencjalnych lokalnych Klientów? Oto 10 największych e-commerce we Francji wg danych z 2018 roku:
  • Amazon
  • Cdiscount
  • Vente-Privee
  • Auchan
  • Apple
  • Fnac
  • Showroomprivé
  • La Redoute
  • Carrefour
  • Zalando
To wśród tych marek szukaj inspiracji i gotowych rozwiązań, które sprawdzają się na francuskim rynku sprzedaży online.

Jak dotrzeć do Klientów we Francji?

Statystyki pokazują, że największe znaczenie w budowaniu rozpoznawalności nowego brandu na francuskim rynku ma… SEO. To wybór 42,5% badanych. e-commerce we francji a promocja Na kolejnych miejscach w raporcie Hootsuite pojawiają się polecenia od znajomych, próbki produktów, marketplace’y, porównywarki cenowe, reklamy w telewizji, landing page’e produktowe, czy recenzje w internecie. Nie ulega jednak wątpliwości, że podbój rynku e-commerce we Francji powinieneś rozpocząć od pozycjonowania zagranicznego. E-commerce we Francji możesz rozwijać, nie ruszając się z polskiego fotela.

Sprzedaż online we Francji: jak zacząć?

Najpierw research oraz rozpoznanie person i konkurentów, a następnie strategia marketingowa uszyta pod świat .fr. Zaraz po optymalizacji strony WWW pod oczekiwania francuskiego rynku i dobry, francuskojęzyczny content, powinny pojawić się w niej konkretne działania SEO. Jak widzisz po powyższych akapitach, statystykach i analizach, e-commerce we Francji to świetny kierunek rozwoju Twojej firmy. Wysoka pozycja Twojego sklepu online w organicznych wynikach wyszukiwania, uzupełniona o reklamy PPC w Google i w social mediach, to dobry zestaw na początek. Chcesz wejść z przytupem do Francji ze swoimi produktami lub usługami online? Napisz do nas - mamy doświadczenie w pracy z witrynami obcojęzycznymi (o czym więcej przeczytasz tu: Pozycjonowanie zagraniczne)i ciągle rozwijamy swoją wiedzę na ten temat. Naprawdę możemy Ci w tym pomóc! :)
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. Ciekawe zestawienie. Zaskoczyło mnie to, że Instagram nie znalazł się wyżej wśród najpopularniejszych social media.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM