Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Case Study Selsey (Facebook Ads)

Case Study Selsey (Facebook Ads) - zdjęcie nr 1

Selsey case study facebook ads
Case Study Selsey (Facebook Ads) - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Case Study Selsey (Facebook Ads)

Zamknij

Facebook nie jest kanałem stricte sprzedażowym, gdyż większość osób, odwiedzając go, nie ma intencji zakupowej. Czy oznacza to, że kampania Facebook Ads nie jest opłacalna? Absolutnie nie! Właściwie przeprowadzona może pomóc w zdobyciu wielu nowych klientów i stać się kanałem znacznie wspierającym sprzedaż. Za przykład podajmy wyniki jednego z naszych klientów – markę Selsey.

wyniki kampanii facebook ads
wyniki Facebook Ads

O marce Selsey

Selsey.pl to jedna z czołowych polskich firm e-commerce, która od 2013 roku rośnie o 130% rok do roku. Specjalizuje się w internetowej sprzedaży mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Dzięki ponad 20 tysiącom produktów dostępnych przez całą dobę, 7 dni w tygodniu marka oferuje szeroki wybór rozwiązań, w przystępnych cenach, dając swoim klientom pewność, że dokonają właściwego wyboru. Firma działa na ponad 13 europejskich rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Polsce czy we Włoszech.

Kreacje reklamowe

Jeśli chodzi o formaty, we wrześniu 2020 uruchamiane były dwa typy kampanii – reklamy statyczne w kwadracie oraz reklama katalogu w formie karuzeli. Podczas tego roku udało nam się jednak urozmaicić kreacje reklamowe i wprowadzić atrakcyjne wizualnie nowości, takie jak na przykład karuzele ze zdjęciami mebli w określonych aranżacjach. We wrześniu 2021 klient miał już uruchomione takie formaty jak:

  • reklamy statyczne ze Stories, 
  • karuzela ze statycznych grafik,
  • karuzela z produktami z katalogu w aranżacjach,
  • animacje i wideo, 
  • karuzela z produktami z katalogu.
produkt selsey facebook ads

Jednocześnie zachowaliśmy porównywalny budżet na reklamy, a gdy zestawimy go z wydatkami z września 2020, widać wręcz spadek rzędu kilku procent. Pokazuje to, że urozmaicenie nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Im dłużej działamy, tym lepiej poznajemy grupę docelową i jej potrzeby, więc lepiej potrafimy dostosować przekazy reklamowe. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ważna jest również synergia działań klienta i agencji. W działaniach z Selsey mamy pełną transparentność, planowanie długo- i krótkoterminowe oraz pełne zrozumienie tego, jakie są cele biznesowe, oraz jakie z tego wynikają korzyści dla konsumenta.

Porównanie wyników

Porównajmy wyniki z września 2020 roku z wynikami, jakie wypracowaliśmy we wrześniu tego roku. W tym roku reklamy na Facebooku przyniosły o 19,92% więcej nowych użytkowników niż w analogicznym okresie w 2020. Współczynnik odrzuceń spadł z 45,21% do 39,82%, czyli o 11,93% – jest to oznaką, że reklamy są coraz lepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.

Co jednak najważniejsze, dobre wyniki reklam przekładają się też na realny zysk dla przedsiębiorstwa. W porównaniu z wrześniem 2020 we wrześniu tego roku przychody z kampanii na Facebooku wzrosły aż o 20,60%, jednocześnie zaś wydatki zmalały o 6,95%. 

koszty reklamy facebook ads
koszty kampanii facebook ads
przychód kampanii facebook ads
przychód kampanii facebook ads

Kto może liczyć na sukces w Facebook Ads?

Facebook to specyficzny kanał i nie w każdej branży reklamy w tym akurat medium przynoszą wymierne zyski. Sprawdza się on szczególnie w przypadku tych kategorii produktów, które są atrakcyjne wizualnie i których nabywanie z reguły sprawia użytkownikom przyjemność. Dlatego właśnie Facebook Ads dobrze działa w przypadku marki Selsey. Na sukces reklam w tym kanale mogą też liczyć w szczególności firmy z branży odzieżowej, kosmetycznej, z akcesoriami do ogrodu, sprzętem sportowym czy zabawkami dla dzieci. Tego typu sklepy internetowe mogą w interesujący sposób pokazać swój asortyment, a tym samym zyskać uwagę klientów. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany