Strona główna » Blog » Co to jest Facebook Ads i jak to działa?

Co to jest Facebook Ads i jak to działa?

Małe i średnie firmy to siła napędowa polskiej gospodarki. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, sektor MŚP stanowi aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw. Niestety, wiele z tych biznesów nie przynosi właścicielom oczekiwanej satysfakcji i nie rozwija się tak prężnie jakby sobie tego życzyli. Często wynika to z nieprzemyślanej strategii marketingowej  oraz braku funduszy na skuteczną reklamę, która przyciągnęłaby klientów. Na szczęście ograniczone możliwości finansowe nie muszą być już przeszkodą w skutecznym rozwijaniu i biznesu i budowaniu skutecznych działań wizerunkowych.

Facebook Ads – co to jest?

Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na kuli ziemskiej. Globalnie ma ponad 2,8 miliarda użytkowników, z czego prawie 2 mld korzysta z serwisu codziennie. Użytkownicy portalu stanowią potężną bazę reklamową, a reklama na Facebooku jest jednym z istotniejszych elementów platformy. Sam pewnie niejednokrotnie widziałeś posty sponsorowane na swojej tablicy. Były to oferty lub posty od firm, których nie obserwujesz, ale które znajdują się w obszarze Twoich zainteresowań. Tak właśnie, w ogromnym uproszczeniu, działa Facebook Ads.

Facebook Ads – jak to działa?

Kampanie reklamowe w obrębie Facebook Ads prowadzone są za pośrednictwem Managera Reklam. Narzędzie to pozwala na bardzo precyzyjny wybór odbiorców, zarządzanie budżetem i tworzenie kreacji reklamowych. System działa na zasadzie aukcji – przedsiębiorcy, którzy chcą by ich reklama wyświetlała się w systemie, muszą przebić stawki konkurencji. Pod uwagę jest jednak brana nie tylko cena, ale również jakość przekazu reklamowego i jego dostosowanie do potrzeb użytkowników. Reklamodawca może wybierać spośród dwóch modeli rozliczeń – za kliknięcia bądź wyświetlenia.

Reklama firmy na Facebooku

Małe firmy często nie dysponują dużymi budżetami reklamowymi. Dzięki Facebook Ads mogą jednak reklamować się tanio i skutecznie. Jedną z największych zalet jest elastyczny budżet, który reklamodawca może dopasować do swoich możliwości finansowych. To oznacza, że w jednym miesiącu może zainwestować w reklamę 1000 zł, w drugim 500 zł, a w trzecim nic. Reklamodawca ma pełną kontrolę nad limitem wydatków.

Zobacz:  Google Ads – Sprint czy maraton? Wyniki kampanii po 3 latach.

Elastyczny jest nie tylko budżet, ale również sama forma reklamy. Kampanię można uruchomić i zatrzymać w dowolnym momencie, co czynią ją idealnym narzędziem również dla biznesów sezonowych.

Facebook Ads jest nie tylko tanim, ale i bardzo skutecznym narzędziem reklamowym. Facebook zbiera o użytkownikach ogromne ilości danych, mając dostęp do naszych preferencji. Potrafi je określić tylko na podstawie naszych interakcji pod postami, nawet jeśli sami nie określimy naszych zainteresowań. Dzięki temu pozwala reklamodawcom docierać do bardzo mocno sprecyzowanej grypy odbiorców. Inaczej niż w reklamie telewizyjnej czy radiowej, tu użytkownik widzi tylko te reklamy, które rzeczywiście go interesują.

Remarketing na Facebooku – co to jest?

Dodatkowo Facebook Ads daje możliwość docierania do osób, które już były na naszej stronie, ale nie dokończyły procesu zakupowego. Dzięki remarketingowi można do nich trafić z ponownym komunikatem reklamowym i doprowadzić do finalizacji procesu sprzedażowego. Dzięki temu Facebook Ads są bardzo skuteczną formą reklamy, którą można dodatkowo weryfikować. Rozbudowany moduł statystyk pozwala sprawdzić, które kampanie przynoszą oczekiwany efekt, a które wymagają modyfikacji. Dzięki temu możemy zwiększać skuteczność reklam i optymalizować wydatki.

Facebook Ads a Google Ads – czym się różnią?

Wiele osób błędnie uważa, że korzystając z reklam w wyszukiwarce Google nie musi już inwestować w inne narzędzia promocji. Google również jest potężnym systemem reklamowym, oferującym masę możliwości, jednak warto wiedzieć, że obie platformy nie są konkurentami. Mało tego, często wykorzystywane są jednocześnie, pozwalając uzyskać maksymalną widoczność, zwiększając sprzedaż i docierając do ogromnej ilości nowych klientów.

Jeśli chcesz skutecznie i niedrogo reklamować swój biznes – zapraszamy do kontaktu. Pomożemy w przygotowaniu i optymalizacji kampanii reklamowych Facebook Ads, dzięki którym dotrzesz do ogromnej ilości potencjalnych klientów.

4.8/5 - (Głosów:20)

1 komentarz do “Co to jest Facebook Ads i jak to działa?”

  1. Tak Facebook Ads świetnie się sprawdza w roli marketingu dla małej lokalnej firmy. Możemy dotrzeć do określonej grupy odbiorców np. 20 km od miejsca prowadzenia firmy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz