E-commerce - co to jest? - Agencja Interaktywna WiWi

E-commerce – co to jest?

Daniel
03 lutego 2022
Udostępnij

Niektórzy zastanawiają się E-commerce - co to jest? To nic innego, jak realizowany na szeroką skalę handel elektroniczny. To właśnie dzięki niemu można znacząco rozwinąć swój biznes i pozyskać nowych klientów dla prowadzonej działalności. Zwiększa to sprzedaż oraz zyski, a do tego zainteresowani dbają o nawiązywanie lepszych relacji z potencjalnymi klientami. Branża e-commerce cały czas ewoluuje, dlatego warto zachować czujność i uważnie obserwować wszelkie nowinki.

Spis treści:

  1. E-commerce - co to jest i co warto wiedzieć na ten temat?
  2. E-commerce - skąd wzięła się ta nazwa? Jakie skrywa w sobie tajemnice?
  3. Biznes e-commerce - co to jest i jakie są kanały sprzedaży?
  4. Branża e commerce - co to jest i na jakie rodzaje się dzieli?
  5. Rynek ecommerce - kto powinien się nią zainteresować?

E-commerce - co to jest i co warto wiedzieć na ten temat?

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego co to jest e-commerce i na jakich konkretnie zasadach funkcjonuje. Najprościej rzecz ujmując mowa o bezproblemowych zakupach internetowych. Dzięki nim nie trzeba będzie już chodzić godzinami po sklepach stacjonarnych i tracić na to cennego czasu. Warto zadać sobie czasami pytanie: e-commerce - co to jest? Dzięki takiej formie handlu, zakupy można obecnie zrobić praktycznie z każdego miejsca na ziemi. Wystarczy solidne połączenie z siecią internetową i obeznanie w temacie. Dzięki temu każdy zaspokoi swoje podstawowe oczekiwania i będzie mógł do tego namówić swoich znajomych.

E-commerce - skąd wzięła się ta nazwa? Jakie skrywa w sobie tajemnice?

Nie wiedząc co to jest branża e-commerce warto zastanowić się dłuższą chwilę nad tym skąd konkretnie wzięła się powyższa nazwa. Ma to związek z językiem angielskim, a konkretniej z pojęciem Electronic Commerce. Na branżę e-commerce składa się wiele różnych elementów, wystarczy wyróżnić w tym miejscu:

  • sklepy internetowe,
  • portale internetowe (ogłoszeniowe),
  • platformy sprzedażowe,
  • portale społecznościowe.

Nie zawsze trzeba sobie zdawać sprawę z tego co to jest platforma e-commerce, ale warto przysiąść nad takimi zagadnieniami i wyciągnąć z nich coś dla swojego biznesu. Bez wątpienia, obecnie profesjonalne tworzone sklepy WooCommerce mają bardzo dużo wspólnego ze znajomością rynku e-commerce. Jeśli ktoś nie orientuje się w tym, jak działa taka branża może mieć pewność, że jego sklep internetowy nie osiągnie większego sukcesu.

Planując biznes e-commerce sprawdź najładniejsze sklepy internetowe - przykład sklepu - gastronet24.pl

Biznes e-commerce - co to jest i jakie są kanały sprzedaży?

Podstawowym kanałem e-commerce są oczywiście sklepy internetowe, które umożliwiają sprawne realizowanie sprzedaży towarów i usług poprzez sieć internetową. Jeżeli jesteś nimi zainteresowany sprawdź sklep PrestaShop cennik. Taki sklep powinien powstać od podstaw i być jak najbardziej funkcjonalny. Tym sposobem nie zawiedzie się najbardziej wymagających klientów. Drugim kanałem są platformy sprzedażowe, na których sprzedawać może praktycznie każdy (zgodnie z obowiązującymi zasadami i regulaminem). Platformy zarabiają na prowizjach od sprzedaży. Trzeci kanał to portale ogłoszeniowe, na których można umieszczać rozmaite ogłoszenia, np. w związku z chęcią sprzedaży motocykla. Ostatnim z popularnych kanałów są natomiast portale społecznościowe, gdzie istnieją różnego rodzaju grupy sprzedażowe, na których można wystawiać swoje towary. 

Profesjonalny sklep PrestaShop - realizacja wykonana przez WiWi.pl dla Sklep Drapieźnik

Ciekawą opcją dla niezdecydowanych osób jest zestawienie PrestaShop vs WooCommerce, aby mieć pewność w jaki sposób zabrać się za tworzenie biznesu internetowego i jakie kroki należy postawić w pierwszej kolejności. Wystarczy zgłębić wiedzę na temat tego co to jest e-commerce i mieć przy sobie zaufanych ludzi, najlepiej z doświadczeniem nabytym w interaktywnych agencjach. 

Branża e commerce - co to jest i na jakie rodzaje się dzieli?

Wiedząc już co to jest rynek e-commerce warto posiadać choć podstawową wiedzę na temat poszczególnych rodzajów e-commerce. Aktualnie można wyróżnić trzy kluczowe rodzaje działalności e-commerce, a mianowicie:

  • B2B (ang. business-to-business),
  • B2C (ang. business-to-consumer),
  • C2C (ang. consumer to consumer).

Każda z nich ma swoje mocne strony, ale najpierw warto się dowiedzieć jak założyć sklep internetowy i zlecić to zadanie doświadczonym specjalistom. 

Działalność B2B opiera się na transakcjach zawieranych pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Z kolei B2C to transakcje odbywające się pomiędzy firmami (sprzedawcami) a osobami prywatnymi, natomiast C2C pomiędzy prywatnymi osobami. Orientując się w tym co to jest e commerce warto zastanowić się nad wyżej wymienionymi rozwiązaniami i wybrać dla siebie najdogodniejszą opcję.

Strona internetowa dla restauracji z wdrożonym sklepem internetowym do realizacji zamówień na dowód - dohosushi.pl

Rynek ecommerce - kto powinien się nim zainteresować?

Mając pełną świadomość tego czym jest e commerce warto zastanowić się nad tym, kto konkretnie działa w tym biznesie. Zazwyczaj są to sklepy internetowe, które mają jedno podstawowe zadanie - chcą się rozwijać i zwiększać swoją sprzedaż. Analizując co to jest serwis e commerce trzeba pamiętać o tym, że jest to idealne miejsce dla wszelkiego rodzaju producentów oraz dystrybutorów towarów.

Atrakcyjne przedstawienie produktów na stronie sklepu online - realizacja wykonana przez WiWi.pl dla Ultradesk

Wystarczy wiedzieć co to e-commerce i jak przystąpić do tej branży, a następnie zająć się wypromowaniem własnej działalności. Z pewnością, pomocni okażą się fachowcy, którzy stworzą sklep od podstaw i w razie potrzeby podpowiedzą dlaczego sklep nie sprzedaje. Ten model handlu elektronicznego to niepowtarzalna szansa dla przeciętnych rzemieślników, którzy do tej pory nie mogli znaleźć odbiorców na swoje produkty. Jak widać warto wiedzieć co to jest biznes e commerce i ile można z niego wyciągnąć.

Podstawową zagwozdką dla zainteresowanych osób jest jednak to ile kosztuje sklep internetowy, gdyż nie wszyscy będą mogli sobie od razu pozwolić na założenie rozbudowanego sklepu. Trzeba na to przygotować min. 20 tysięcy złotych. Mając na uwadze co to znaczy e commerce nie ma żadnych przeszkód, aby zastanowić się nad tym, czy aby z takiej branży nie zrobić sobie dodatkowego źródła dochodu. Korzysta na tym wiele osób prywatnych. 



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?