URL – co to jest, jak go znaleźć i z jakich elementów się składa?
2 min
2 min
Na skróty
Poruszając się po Internecie naszą uwagę przyciągają setki różnorodnych funkcjonalności oferowanych przez wyszukiwarki. Wielu z nas kojarzy również zagadnienie URL, jednak czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad szczegółami? Prawdopodobnie nie, dlatego zapraszamy do zapoznania się z wpisem blogowym opracowanym przez ekspertów Semcore dotyczącym URL. Czyli o tym, co to jest, jak go znaleźć i z jakich elementów się składa. Zaczynajmy!
Adres URL (z ang. Uniform Resource Locator) to konkretny format adresowania w wyszukiwarkach. Za pomocą URL użytkownicy mogą przeczytać poszczególne informacje oraz pobrać niezbędne dane z konkretnej strony www. Uniform Resource Locator jest elementem hierarchii wszystkich witryn przenoszących internautów do miejsc docelowych.
Aby znaleźć adres URL, należy otworzyć dowolną przeglądarkę (np. Google, Bing, Yahoo), wyszukać konkretną stronę i kliknąć tytuł witryny w wynikach wyszukiwania. Następnie najeżdżamy kursorem na pasek adresu u góry przeglądarki, zaznaczamy cały adres URL i klikamy na niego prawym przyciskiem myszy, wybierając opcję „Kopiuj”.
Wygląd adresu URL powinien być starannie przemyślany. Przyczynia się on bowiem do pozycjonowania strony internetowej pod SEO (jest jednym z elementów wpływającym na SERP-y). Warto pamiętać, że właściwa struktura URL wpływa nie tylko na wartość naszej witryny w oczach Google, ale również na wiarygodność z punktu widzenia potencjalnych klientów.
Poniżej przedstawiamy prawidłową budowę adresu internetowego URL – 3 najważniejsze elementy!
To nie wszystko, bowiem, gdy użytkownik przechodzi do kolejnych podstron, główny adres URL się powiększa, a w konsekwencji ścieżka adresu URL ulega zmianie. Wygląda to mniej więcej w taki sposób:
Jak można zauważyć – adresy w Semcore są przyjazne, proste, przejrzyste i łatwe do zapamiętania przez użytkowników, co wpływa pozytywnie na pozycjonowanie naszej agencji SXO.
URL to nic innego jak adres formatowania w wyszukiwarkach. Przy jego tworzeniu powinniśmy zwrócić uwagę na prostą i czytelną strukturę bez dat czy nadmiaru cyfr, ponieważ może zostać uznany przez użytkowników jako SPAM. Pamiętaj – krótkie i ustrukturyzowane adresy URL wpływają pozytywnie na SEO Twojej witryny. Docenią to zarówno użytkownicy, a także roboty Google’a!
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania zadawane w tematyce adresów URL.
Jeśli adres URL Twojej strony internetowej nie został wyposażony w HTTPS, należy jak najszybciej to zmienić. Oprócz tego, że brak połączenia szyfrowanego nie wzbudza zaufania w oczach świadomych internautów, to domeny z protokołem HTTP mogą być przechwycone w znacznie łatwiejszy sposób.
Statyczne adresy URL znacznie lepiej wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny. Osobiście rekomendujemy zrezygnować z dynamicznych URL-i tam, gdzie to możliwe.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.