Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Google AdSense – co to? Jak na tym zarobić?

Google AdSense – co to? Jak na tym zarobić? - zdjęcie nr 1

Google AdSense - co to?

Reklama w internecie to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Jest ono dostępne w zasadzie dla każdego. Co więcej, na reklamach może również zarabiać każdy właściciel strony internetowej – wszystko dzięki Google AdSense. Dowiedz się, co to takiego, jak działa i jak skorzystać z tego rozwiązania.

Google AdSense – co to jest?

Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale na reklamach w sieci mogą zarabiać nie tylko właściciele największych, najczęściej odwiedzanych witryn. Dzięki AdSense jest to dostępne również dla właścicieli małych stron czy blogów.

Zacznijmy od początku, czyli wyjaśnienia, co to AdSense? To inaczej sieć reklamowa Google odpowiadająca za wyświetlanie reklam kontekstowych na stronach www. Mają one formę tekstową, graficzną lub wideo. W uproszczeniu każdy, kto ma stronę internetową, może wydzielić na niej miejsce, które zamienia się w wirtualny słup reklamowy, a Google umieszcza na nim treści dopasowane do odwiedzającego.

Po co korzystać z AdSense? Powód jest prosty, a są to oczywiście pieniądze. Jak zarobić na Google AdSense? Poprzez udostępnienie przestrzeni reklamowej. To świetny sposób na monetyzację strony i np. zarobienie na utrzymanie serwera. To jedna z najprostszych metod na zarabianie poprzez działalność w internecie, a do tego dostępna w zasadzie dla każdego, kto prowadzi własną witrynę.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Google AdSense – zarobki

Czy zarabianie na reklamach Google jest możliwe? Jak zarobić na Google AdSense? Bardzo prosto i bez „haczyków”. Jedyne, co trzeba wiedzieć na wstępie to fakt, że samo udostępnienie przestrzeni reklamowej Google na nic się nie zda, o ile strona nie będzie odwiedzana przez realnych użytkowników. To właśnie od nich zależy zarobek właściciela witryny. Jak zarobić na AdSense Google? Naliczanie opłaty odbywa się za wyświetlenia, kliknięcia oraz inne interakcje z pokazywanymi treściami reklamowymi. Stawki są zróżnicowane, ponieważ zależą od tych płaconych przez reklamodawców. Są one elastyczne i zależne od zainteresowania. Konkurencyjność w sieci reklamowej Google jest jednak duża, więc zwykle w ramach AdSense można liczyć na naprawdę przyzwoite pieniądze za każdą interakcję z reklamą. W przypadku często odwiedzanych stron może to oznaczać konkretne zasilenie budżetu!

Warto wiedzieć…

Korzystając z AdSense, udostępniasz Google przestrzeń reklamową i nie masz kontroli nad tym, jakie reklamy będą się wyświetlać na Twojej stronie. Nie trzeba się jednak obawiać. Są one dobierane przez algorytm dopasowujący treści do charakteru strony lub cech jej użytkowników. Reklamodawcy licytują, jak dużo są w stanie zapłacić za publikację ich treści, a na witrynie współpracującej z AdSense wyświetlane są najbardziej dochodowe reklamy.

Spadające pieniądze

Ile można zarobić na Youtube?

Zarabianie na Youtube może być równie intratne, co etat! Ile Youtube płaci za 1000 wyświetleń? O jakich pieniądzach mówimy? To zależy.
Na początku należy poświęcić sporo środków czasowych na rozkręcenie swojego kanału. Szczęśliwie nagrywanie i sama publikacja filmów na Youtube może odbywać się w dowolnym i najwygodniejszym dla nas czasie, dlatego można je łączyć z pozostałymi aktywnościami zawodowymi.

Teraz czas na konkretny, czyli ile można zarobić na Youtube? Kalkulator, który pozwoliłby na wyliczenie możliwego zarobku, niestety nie istnieje. I nie jest to niedopatrzenie, a jedynie trudność we właściwym oszacowaniu, ile Youtube płaci za 1000 wyświetleń. Zależy to od wielu czynników, w tym między innymi wyświetlenia, długość filmu, liczba subskrybentów, czy poruszanej tematyki.

Według portalu Aplikuj.pl, powołującego się na wyniki raportu agencji GetHero,
średni miesięczny zarobek twórcy wynosi 9181 złotych.
Najwięcej, średnio nawet 13 166 złotych, mogą zarobić twórcy kategorii lifestyle (przy średniej liczbie 359 tysięcy subskrypcji). Twórcy z kategorii gaming otrzymują średnio 6 625 złotych na miesiąc (przy subskrypcji uśrednionej do poziomu 387 tysięcy). Najmniej otrzymają twórcy z kategorii rozrywka. Ich średni miesięczny zarobek to 6 500 złotych (przy średniej liczbie 541 tysięcy subskrybcji).

Jak wypłacić pieniądze z AdSense?

Wyjaśniliśmy już, że na Google AdSense można zarobić. Czas na konkrety! Jak rozliczyć dochody z Google AdSense? W pierwszej kolejności musisz skonfigurować swoje konto:

  • Podać informacje podatkowe
  • Potwierdzić dane osobowe
  • Wybrać formę płatności
  • Osiągnąć próg płatności
  • Odebrać pieniądze.

Jak widzisz, wypłata środków nie jest zbyt skomplikowana. Więcej o niej przeczytasz TUTAJ.

AdSense – jak zacząć?

Jak można rozpocząć korzystanie z AdSense Google? Jest to bardzo proste. W pierwszej kolejności należy się zarejestrować na stronie programu. Następnie wystarczy poczekać na aktywację i wkleić w źródło swojej strony internetowej kawałek kodu. Potrzebna jest oczywiście własna strona internetowa. Trzeba też być użytkownikiem Gmaila lub innej usługi Google.

PRZECZYTAJ TAKŻE >> Reklama firmy w internecie – od czego zacząć <<

AdSense – jakie warunki trzeba spełnić?

Jeśli interesują Cię zarobki Google, musisz wiedzieć, że witryny wyświetlające treści z sieci reklamowej muszą spełniać pewne kryteria. Przed aktywacją usługi strona jest weryfikowana pod tym kątem. Zasady dotyczące wydawców dotyczą czterech obszarów. Jakie to obszary i co jest niedozwolone?

  1. Pierwsze ograniczenie dotyczy treści. Strona nie może zawierać treści:
  • niezgodnych z prawem, promujących nielegalne działania lub naruszających prawa innych osób
  • naruszających prawa autorskie lub sprzedających (albo promujących sprzedaż) podróbek produktów,
  • niebezpiecznych lub obraźliwych, nawołujących do nienawiści, zawierających groźby itd.,
  • promujących okrucieństwo wobec zwierząt,
  • wprowadzających w błąd, przedstawiających nieprawdziwe informacje, zawierających nierzetelne lub szkodliwe deklaracje,
  • umożliwiających nieuczciwe postępowanie,
  • zawierających szkodliwe lub niechciane oprogramowanie,
  • o charakterze jednoznacznie seksualnym, oferujących usługi seksualne za opłatą,
  • oferujących międzynarodowe usługi matrymonialne,
  • prezentujących tematykę tylko dla dorosłych w treściach dla całej rodziny,
  • promujących seksualne wykorzystywanie nieletnich i naruszanie ich praw.
  1. Ograniczeniom podlegają również inne zachowania. Niedopuszczone są:
  • nieuczciwe deklaracje, 
  • reklamy zakłócające działanie witryny lub aplikacji,
  • wyświetlanie reklam Google na stronach pustych, w budowie, z powielonym contentem, w aplikacjach lub na stronach internetowych działających w tle, a także wszędzie tam, gdzie treści reklamowej od Google jest więcej niż treści od wydawcy,
  • publikowanie reklam Google na stronach publikowanych przede wszystkim w jednym z nieobsługiwanych języków.
  1. Istotne są także kwestie dotyczące prywatności. Wydawcy współpracujący z Google AdSense muszą mieć i przestrzegać zasad polityki prywatności oraz wyraźnie informować odbiorców o zbieranych danych. Nie mogą korzystać z oprogramowania do identyfikacji użytkowników niezgodnego z przepisami UE.
  1. Witryny korzystające z AdSense muszą się stosować również do innych, pomniejszych kryteriów nienależących do żadnej z powyższych grup. Dotyczą one np. stosowania się do wskazówek dla webmasterów co do jakości strony, na której są wyświetlane reklamy z sieci reklamowej Google. Ekrany muszą spełniać standardy Better Ads Standard i nie mogą zawierać elementów wprowadzających w błąd.

Szczegółowe informacje na temat wszystkich zasad obowiązujących wydawców stron chcących wyświetlać reklamy z sieci reklamowej Google są dostępne na stronach pomocy AdSense. W razie ich złamania już w trakcie obowiązywania współpracy Google może zerwać umowę – witryny są ciągle monitorowane pod tym kątem.

AdSense – podsumowanie

AdSesnse to platforma reklamowa, dzięki której w zasadzie każdy może zarabiać na reklamach publikowanych w ramach sieci reklamowej Google. Treści dobierane są automatycznie, aby były dopasowane do miejsca publikacji i maksymalnie dochodowe. Rejestracja w systemie jest natomiast bardzo prosta. Czy warto? Każdy musi zadecydować sam, ale na pewno jest to bardzo ciekawe rozwiązanie!

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ… >> Google AdWords – co to jest? <<

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany