Ile kosztuje strona WordPress

Data: 6 kwietnia, 2022

Ile kosztuje strona WordPress

W obecnych czasach każda firma, chcąca zwiększyć swoje zasięgi w Internecie powinna posiadać dobrze zaprojektowaną stronę, posiadającą przyjazny interfejs ułatwiający użytkownikom poruszanie się po niej. WordPress jest oprogramowaniem, umożliwiającym stworzenie witryny internetowej oraz rozszerzenie jej w niemal dowolny sposób za pomocą dedykowanych do tego celu wtyczek. 

 

Chcesz podbić serca swoich potencjalnych klientów za pomocą unikatowej strony, która będzie doskonałą wizytówką Twojej firmy w sieci, jednak zastanawiasz się, ile kosztuje usługa wykonania spersonalizowanej witryny? Jeżeli na to pytanie odpowiedziałeś twierdząco, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

WordPress – dlaczego jest taki popularny?

Internet rozwija się w zastraszającym tempie. Ciągły wzrost popularności mediów społecznościowych sprawił, że posiadanie strony internetowej stało się standardem. Można by rzec, że firmy nieposiadające swojej strony w sieci nie istnieją – to właśnie poprzez witrynę internetową klienci mogą odszukać Twój biznes, poznać jego historię, zaznajomić się z Twoimi usługami lub produktami czy też skontaktować się z Tobą. Właśnie dlatego tak ważne jest, abyś posiadał estetyczną i czytelną stronę internetową, która będzie odzwierciedlać charakter Twojej firmy. 

 

WordPress jest otwartym oprogramowaniem umożliwiającym tworzenie zarówno prostych stron, tzw. “wizytówek”, landing page’y, jak i obszernych portali czy sklepów internetowych. Jego funkcjonalność sprawia, że każdy jest w stanie dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb. System jest ogólnodostępnym rozwiązaniem, z którego mogą skorzystać zarówno początkujący twórcy, jak i profesjonaliści, posiadający wieloletnie doświadczenie. WordPress daje możliwość stworzenia niezbyt skomplikowanej witryny, która może być swobodnie rozbudowywana w późniejszym czasie. 

Od czego zależy cena strony WordPress?

Jak wspomnieliśmy w poprzedniej części artykułu, WordPress jest otwartym oprogramowaniem. Stanowi darmową platformę CMS, niemniej jednak nie oznacza to, że stworzenie strony internetowej WordPress nic nie kosztuje. Na koszt witryny składa się bowiem wiele rzeczy, niekoniecznie związanych tylko i wyłącznie z samym systemem CMS. Jakie elementy wpływają na koszt strony WordPress?

 

Ogólna cena strony internetowej zależy od naprawdę wielu czynników. Jednym z nich jest jej rozmiar – koszt niewielkiego landing page’u będzie niższy niż dużego sklepu internetowego. Poziom skomplikowania projektu graficznego również ma wpływ na kwotę, jaką przyjdzie Ci zapłacić, jeżeli będziesz chciał zlecić wykonanie witryny Twojej firmy. Ponadto, zlecając stworzenie strony internetowej profesjonalnej agencji interaktywnej, możesz liczyć na wykorzystanie wyjątkowych elementów wykonanych przez wyspecjalizowanych grafików oraz skorzystać z usługi copywritingu.

Jakiej strony WordPress potrzebujesz?

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą posiadającym od pewnego czasu swój biznes, z pewnością zdążyłeś już zapoznać się z potrzebami Twoich klientów. Niemniej, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z prowadzeniem firmy, możesz nie być świadom tego, czego potrzebują odbiorcy Twoich produktów czy usług. W obydwu przypadkach kluczowym aspektem powstawania witryny jest określenie jej precyzyjnego celu. Tworząc stronę, nie tylko powinieneś myśleć o oczekiwaniach klientów, ale również o swoich własnych potrzebach. 

 

Strona tworzona dla niewielkiej firmy, której usługi są ograniczone, a zasięg jest raczej regionalny, nie musi zawierać wielu elementów. Ważne jest, aby znalazły się na niej najważniejsze informacje takie jak “O Nas”, “Oferta”, czy “Kontakt”. Duże firmy o ogólnopolskim czy też ogólnokrajowym zasięgu prawdopodobnie będą potrzebowały większej witryny o powiększonej strukturze oraz o wiele bardziej rozbudowanym projekcie graficznym. Wielkość strony może wpłynąć na jej funkcjonalność, dlatego też warto zlecić jej wykonanie profesjonalnej agencji, która nie tylko zadba o jej ergonomię, ale również pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. 

Strona WordPress – postaw na unikalne elementy

Współpraca z profesjonalną agencją interaktywną z pewnością zaowocuje powstaniem wyjątkowej strony internetowej, która będzie idealnym odzwierciedleniem charakteru Twojego biznesu. Warto, abyś pamiętał o tym, że jest to współpraca obustronna – Twój czynny udział w powstawaniu projektu jest równie ważny, co zaangażowanie specjalistów zajmujących się tworzeniem strony internetowej. Wykonanie witryny wpasowującej się w klimat Twojej firmy nie jest możliwe, jeżeli nie będziesz chciał o niej opowiedzieć. Na jakie unikalne elementy możesz się zdecydować, chcąc stworzyć wyjątkową witrynę?

 

Ważnym aspektem, wpływającym na sukces podczas tworzenia spersonalizowanej strony WordPress jest wybranie i dokładne zlokalizowanie elementów, jakie będą się na niej znajdować. Na tym etapie współpraca opiera się na kontakcie z UX/UI designerem, który dostosowuje wygląd witryny w taki sposób, aby była przyjazna odbiorcom. Innym elementem który sprawi, że Twoja strona internetowa będzie wyjątkowa, są unikalne treści zoptymalizowane pod kątem SEO. Dzięki nim Twoja witryna będzie się lepiej pozycjonować w wyszukiwarkach. 

Jaką formę może przybrać Twoja strona WordPress?

Duże witryny składające się z większej ilości zakładek i elementów często będą wymagały zastosowania dodatkowych, płatnych modułów. Dzięki nim Twoja strona internetowa nie tylko będzie ciekawsza z punktu widzenia użytkowników odwiedzających ją, ale również, przy zastosowaniu odpowiednich technik SEO, będzie lepiej widoczna w Internecie. Twoja strona może przybrać różne postacie. W dalszej części artykułu przedstawimy Ci niektóre z nich. 

Strona wizytówka WordPress

Wizytówka to rodzaj strony, który jest często wykorzystywany przez osoby firmujące markę swoim imieniem i nazwiskiem. Zwykle przybiera dość prostą formę i zawiera podstawowe elementy takie jak “O mnie”, “Oferta”, “Portfolio” czy “Kontakt”. 

Blog WordPress

Kiedyś blog kojarzył się głównie z internetowym pamiętnikiem, na którym ludzie publikowali wpisy dotyczące ich zainteresowań oraz przemyślenia na temat bieżących tematów. Dziś blog często występuje jako jedna z zakładek na stronie głównej, a wpisy umieszczane tam, nie tylko poruszają branżowe tematy, ale również wspierają pozycjonowanie strony. 

Profesjonalna strona WordPress dla firmy

Jest o wiele bardziej rozbudowana i funkcjonalna niż strona wizytówka. Indywidualny projekt uwzględniający wyjątkowe grafiki sprawi, że profesjonalizm Twojej firmy będzie dostępny na wyciągnięcie ręki dla wszystkich użytkowników sieci. Dzięki niej nie tylko usprawnisz swój kontakt z klientem, ale również przedstawiasz mu swoje produkty lub usługi. 

WooCommerce – Sklep WordPress

Dzięki darmowej wtyczce do WordPress możesz połączyć niezwykle funkcjonalną stronę internetową ze sklepem, w którym sprzedasz swoje produkty. Takie połączenie umożliwia zarządzanie Twoją stroną, blogiem i sklepem z poziomu jednego panelu administracyjnego. 

Jak wybrać wykonawcę strony WordPress?

Wiele osób decydujących się na stworzenie swojej firmie strony WordPress zastanawia się, na co zwrócić uwagę podczas wybierania wykonawcy. Jeżeli Ty też rozważasz zlecenie komuś wykonania Twojej firmowej witryny, mamy dla Ciebie kilka rad. Kierując się nimi, zmniejszysz prawdopodobieństwo trafienia na mało profesjonalnych, pseudo-twórców stron. Czym sugerować się, wybierając agencję interaktywną?

 

Przede wszystkim – portfolio. Jeżeli agencja wykonuje “dobrą robotę”, z pewnością będzie chciała się nią podzielić z szerszym gronem odbiorców. Inną kwestią, która może wskazywać na to, czy autor strony jest dobrym twórcą, czy też nie, jest cena. Obniżona cena może wskazywać na to, że osoba zajmująca się robieniem stron internetowych jest początkująca, a co za tym idzie – mało doświadczona.