Statystyki Instagrama – ile osób używa go w 2022 roku?

Kategoria: Social media

Data: 11 kwietnia, 2022

Statystyki Instagrama – ile osób używa go w 2022 roku?

Pewnego jesiennego dnia, 6 października 2010 roku, światło dzienne ujrzała aplikacja, która odmieniła postrzeganie social media. Od samego początku zaskakiwała ona swoim przeznaczeniem – nie była bowiem kolejnym portalem, służącym do tworzenia społeczności czy pozyskiwania znajomych w klasycznym tego słowa znaczeniu. Dzięki tej aplikacji każdy użytkownik mógł poczuć się przez chwilę jak profesjonalny fotograf, publikując swoje artystyczne zdjęcia. Skąd wzięła się popularność Instagrama oraz ilu użytkowników aktywnie korzysta z niego w 2022 roku?

Instagram – za co go pokochaliśmy?

Aktualnie Instagram nie jest już tylko miejscem, w którym zamieścić można fotografie. W tym momencie oferuje o wiele więcej rozwiązań. Umożliwia, między innymi, publikowanie Stories, które dla wielu użytkowników okazały się swoistym dziennikiem i z powodzeniem zastąpiły klasycznego videobloga. Dużą popularnością cieszą się również Reels’y, za pomocą których Meta Platforms postanowiło zaimplikować w Instagramie część swojego największego konkurenta – Tik Toka – umożliwiając użytkownikom publikowanie krótkich, dynamicznych video. Dzięki Instagramowi prowadzenie social media dla wielu z nas stało się codziennością. 

Instagram zapoczątkował pewien fenomen – utorował drogę zjawisku, jakim są influencerzy. Wprawdzie już wcześniej można było spotkać się z internetowymi osobistościami, które swoją popularność zyskały dzięki prowadzeniu bloga lub kanału na YouTube. Było to jednak raczej rzadkością, a zasięgi takich osób nie były tak imponujące, jak obecnych influencerów. Można więc rzec, że Instagram zapoczątkował tę modę, która w późniejszym czasie przeniosła się również na inne aplikacje, np. Tik Toka. Co jest najistotniejsze, aplikacja ta dała możliwość zyskania ogromnego grona obserwujących właściwie każdemu użytkownikowi. 

Instagram a firma – dlaczego się przydaje?

W dzisiejszych czasach Instagram nie służy wyłącznie rozrywce – miejsce w tej aplikacji znalazło wiele firm, które prowadząc swoje profile, mają możliwość kreowania pozytywnego wizerunku marki, docierania do nowych użytkowników, również tych, pochodzących z innych państw, a nawet prowadzenia sprzedaży produktów poprzez Instagrama. Ekspansja na nowe rynki spowodowana łatwym dostępem do zwykłych użytkowników, mieszkających w innych krajach umożliwiła firmom zdobycie nowych, zagranicznych klientów. Dlaczego warto, abyś posiadał profil na Instagramie, jeżeli jesteś właścicielem biznesu?

 

Aplikacja ta jest doskonałym miejscem, w którym możesz przybliżyć swoją markę innym użytkownikom. Zarówno Twoi obecni, jak i potencjalni klienci mogą zobaczyć, jak wygląda praca w Twojej firmie oraz mają możliwość poznać nieco bliżej jej historię. Dokumentując zdjęcia czy nagrania z procesu powstawania produktów, pokażesz osobom odwiedzającym Twój profil, że są one najwyższej jakości, zachęcając tym samym do zakupu. Stories może posłużyć Ci do publikowania codziennych relacji z życia firmy oraz dokumentowania ważnych wydarzeń związanych z nią. Reels to doskonały sposób na przedstawienie w kilku krokach, jak używać Twoich produktów oraz tego, jakie przynoszą efekty.

Statystyki Instagrama – jak prezentują się w 2022 roku

Niemal od samego początku Instagram cieszył się olbrzymim zainteresowaniem ze strony osób poruszających się po sieci – od 2010 roku zdążył zgromadzić aż 1 mld aktywnych użytkowników, stając się jednocześnie czwartym, największym portalem społecznościowym na świecie. Przyglądając się statystykom, możemy dostrzec, że w 2022 roku ¼ internautów będzie miała dostęp do Instagrama. Niesamowite, prawda?

Nic więc w tym dziwnego, że Meta Platforms postanowiło zapłacić za Instagrama 1 mld dolarów po zaledwie dwóch latach od jego wypuszczenia. Właściciele Facebooka zobaczyli ogromny potencjał w tej aplikacji do publikowania zdjęć. Meta Platforms oprócz przejęcia Instagrama pokusiło się o nabycie, między innymi, WhatsAppa, tworząc społecznościowe imperium. Wzrost popularności na przestrzeni lat był piorunujący. W 2013 roku zdobył on 100 mln użytkowników, w 2016 – 500 mln, a przełomowy miliard wybił w 2018 roku. 

Instagram w liczbach – codzienne statystyki 

Wielu z nas Instagram towarzyszy przez cały dzień. Przeglądamy go podczas picia porannej kawy, zerkamy na niego w trakcie żmudnej podróży autobusem, a czasami scrollujemy go jedząc lunch w pracy – dziennie zajmuje to nam około godziny. Nasza aktywność nie ogranicza się jednak tylko i wyłącznie do obserwowania innych kont w tej aplikacji. Duża część z nas udostępnia fotografie z wakacji, czy też po prostu dokumentuje swoje codzienne życie za pomocą estetycznych zdjęć. Jak przedstawiają się inne instagramowe statystyki?

 

Każdego dnia aż 500 mln użytkowników wchodzi na Instagrama. Większa popularność aplikacji sprawiła, że zaczęli pojawiać się na niej użytkownicy-boty – szacuje się, że ok. 95 mln kont może nie należeć do istniejących osób. Największą popularność Instagrama odnotowuje się w Indiach – liczba aktywnych użytkowników sięga 180 mln! Następne w kolejności są Stany Zjednoczone (170 mln), Brazylia (110 mln) oraz Indonezja (93 mln).

Społeczność Instagrama wciąż rośnie!

Każdego dnia zwiększa się liczba osób rozpoczynających swoją przygodę z Instagramem. Nic w tym dziwnego, gdyż jest on nie tylko doskonałym sposobem na oderwanie myśli od bieżących spraw, ale również daje możliwość promowania swoich osobistych umiejętności lub marki. Ogromną popularnością cieszą się profile kulinarne, rękodzielnicze czy lifestyle’owe. Zrzeszają one wielu odbiorców, którzy są wspólnie zainteresowani daną tematyką. 

 

Nie jest jednak powiedziane, że profile firm nie będą interesujące dla użytkowników Instagrama. Aby ich do siebie przyciągnąć, spróbuj tworzyć nieszablonowe treści. Nie musisz opowiadać historii swojej firmy lub promować produktów w każdym poście. Dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie interakcji z adresatami Twoich treści. Sekcja komentarzy daje Ci możliwość zebrania organicznego feedback’u dotyczącego Twojej firmy, który może posłużyć Ci do planowania strategii marketingowej.

 

Żródła:

https://www.renolon.com/time-spend-instagram-statistics/