Współpraca z copywriterem

Umiejętnie realizowana strategia content marketingowa to nieocenione wsparcie w procesie pozycjonowania stron internetowych. Unikalnych, dobrej jakości treści w serwisie potrzebuje właściwie każda branża, która chce zajmować wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby content marketing skutecznie pracował na sukces firmy, niezbędna jest jednak systematyczność i konsekwencja. Wobec tego warto to zadanie oddelegować w ręce specjalistów, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem wysokiej jakości treści. Jak wygląda współpraca z copywriterem? Na co należy się przygotować, zlecając napisanie treści zewnętrznej agencji? Sprawdź, jak w Strategiczni.pl realizujemy proces tworzenia contentu dla naszych Partnerów. 

Od zlecenia do contentu, który działa

Każdą współpracę rozpoczynamy od dokładnego ustalenia wszystkich istotnych szczegółów Twojego zlecenia. Naszą naczelną misją jest bowiem wsparcie Twojej firmy w skutecznym osiąganiu założonych celów biznesowych i poprawieniu widoczności Twojej marki w Internecie. Jednocześnie wiemy, że wartościowy content marketing może efektywnie realizować wiele zadań, dlatego przed podjęciem działań chcemy każdorazowo dowiedzieć się jak najwięcej o Twoim zleceniu. 

Brief contentowy i zidentyfikowanie potrzeb Klienta

Na początku współpracy najczęściej proponujemy naszym Partnerom krótkie spotkanie za pośrednictwem platformy Google Meet, na którym ustalamy wszelkie istotne kwestie. Podczas takiej rozmowy copywriter odpowiedzialny za tworzenie treści do danego serwisu z pewnością zada kilka kluczowych pytań takich jak:

  • Jakie treści mamy dla Ciebie przygotować (np. teksty na stronę internetową, opisy kategorii, opisy produktów, artykuły sponsorowane, wpisy blogowe, landing page, teksty optymalizacyjne SEO, teksty sprzedażowe, teksty zapleczowe)?
  • Czy usługa ma obejmować stworzenie contentu tylko w języku polskim, czy potrzebne będą również tłumaczenia treści na wybrane języki? Nasza agencja współpracuje bowiem z doświadczonymi tłumaczami, którzy mogą wykonać dla Ciebie profesjonalne tłumaczenie tekstów na wiele języków;
  • Jaki cel ma realizować tekst? Dlaczego potrzebujesz wartościowego contentu? Czy zależy Ci na wzmocnieniu pozycjonowania Twojej strony internetowej, czy może chcesz zwiększyć konwersję i sprzedaż lub zbudować pozytywny wizerunek Twojej marki? A może masz jeszcze inny, indywidualny cel? Chętnie wysłuchamy Twoich motywacji, aby jeszcze lepiej dopasować usługę do Twoich potrzeb;
  • Do kogo kierujemy przekaz? Opowiedz nam o swoich klientach. Poznanie Twojej grupy docelowej pozwoli nam bowiem stworzyć tekst, który będzie rozumiany i chętnie czytany przez odbiorców. 

Podczas pierwszego spotkania warto ustalić także preferowany ton komunikacji (formalny/nieformalny), sposób prezentowania firmy w tekście czy ogólny styl wypowiedzi. Dlatego możemy Cię poprosić również o wskazanie przykładów tekstów, które zdobyły Twoją uwagę i są zgodne z Twoją wizją dotyczącą planowanych treści do serwisu. Będzie to cenna wskazówka dla naszego copywritera, pozwalająca trafniej dopasować pożądany styl, w jakim mają zostać napisane teksty. 

Wymienione zagadnienia to tylko przykładowy szablon, a zbiór możliwych pytań jest niemal nieograniczony. Nasi specjaliści starają się bowiem podejść do każdego zlecenia w sposób indywidualny, dopasowując strategię działania do celów i wymagań współpracujących z nami firm.

Rozpoczęcie prac w dziale contentu

  1. Research

Nasi copywriterzy doskonale wiedzą, że rzetelny i merytoryczny research to absolutna podstawa i klucz to stworzenia wysokiej jakości treści. Z tego powodu specjaliści od content marketingu w swojej codziennej pracy korzystają wyłącznie ze sprawdzonych i zaufanych źródeł, dokładnie weryfikując otrzymane informacje. 

Przez kilka lat naszej działalności udało nam się wyspecjalizować w wielu tematach, jednak gdy chodzi o Twoją branżę, to Ty jesteś dla nas najważniejszym ekspertem. Dlatego może zdarzyć się (szczególnie w przypadku bardzo specjalistycznych branż), że nasi copywriterzy poproszą Cię o wsad merytoryczny, który pozwoli im napisać treść naprawdę wysokiej jakości. Twoja znajomość branży i rynku jest dla nas niezwykle cenna w procesie tworzenia contentu

jak wygląda współpraca z copywriterem

Jeśli posiadasz zatem w swoich zasobach dodatkowe materiały o Twojej firmie czy ofercie, warto nam je udostępnić. Dzięki temu stworzymy jeszcze lepsze treści. Pamiętaj, że efektywna współpraca i sprawne oddanie zleconych treści wymaga nieco zaangażowania również z Twojej strony.

2. Współpraca ze specjalistami SEO

Wielu naszych Partnerów sięga po usługę tworzenia contentu, obierając za swój nadrzędny cel wzmocnienie pozycjonowania strony internetowej i wyprzedzenie konkurencji w wynikach wyszukiwania Google. Unikalny tekst przygotowany zgodnie z najlepszymi praktykami SEO to ważny czynnik, który pomoże zrealizować ten plan. Właśnie dlatego polecamy wybór kompleksowej strategii contentowej, która oprócz stworzenia treści będzie obejmować również ścisłą współpracę copywritera ze specjalistami SEO. Wówczas podczas tworzenia treści pracujemy w zgodzie z sumiennie przygotowanymi wytycznymi dotyczącymi słów kluczowych i struktury tekstu.

Skuteczny content powinien być wynikiem kompleksowej analizy danych pozyskanych z profesjonalnych narzędzi analitycznych oraz doświadczenia specjalistów odpowiedzialnych za stworzenie treści.

Dostarczenie tekstów

Wszystkie treści tworzymy w plikach Google Docs. Korzystamy z oprogramowania biurowego oferowanego przez Google, ponieważ to popularne, bezpłatne narzędzie umożliwia inteligentną edycję: w jednym dokumencie może pracować jednocześnie kilka osób. Użytkownicy, którzy otrzymali dostęp do pliku, mogą wpisywać uwagi i dodawać komentarze, obserwować zmiany wprowadzane do dokumentu i na bieżąco śledzić postępy. Co więcej, dostęp do narzędzia jest możliwy z dowolnego urządzenia. Wszystko to przyśpiesza pracę i pozwala na szybki kontakt z copywriterem. 

infografika-czas przygotowania contentu przez copywritera

Gdy tekst jest gotowy, informację o tym, że zlecenie zostało wykonane, wysyłamy do Klienta drogą mailową. Przygotowane treści udostępniamy w trybie komentowania. Od tego momentu masz pełen wgląd do dokumentu i możesz zapoznać się z efektem pracy copywritera, a w razie jakichkolwiek zastrzeżeń do stworzonych treści – możesz dodać swoje uwagi lub sugestie w formie komentarza bezpośrednio w pliku

Zwykle prosimy naszych Klientów o zapoznanie z tekstem i naniesienie ewentualnych uwag nie później niż w ciągu 2 tygodni od jego otrzymania. W tym przypadku kierujemy się prostą zasadą: im szybciej zaakceptujesz treści, tym szybciej przygotowany content zacznie pracować na korzyść Twojej firmy. Co istotne, jeśli po upływie rzeczonych 2 tygodni nie otrzymamy od Ciebie żadnych uwag, przyjmujemy, że treści zostały zaakceptowane. Warto więc jeszcze raz podkreślić, jak ważna w procesie tworzenia contentu okazuje się sprawna współpraca i dobra komunikacja z Klientem.

Modyfikacje i ewentualne poprawki

Zawsze staramy się stworzyć treści możliwie najwyższej jakości, jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że mimo naszych wysiłków możesz mieć pewne uwagi do przygotowanego dla Ciebie contentu. Jesteśmy zatem przygotowani na poprawki i dajemy naszym Partnerom możliwość wniesienia zastrzeżeń, sugestii czy uwag, które pojawiają się podczas lektury udostępnionych treści. Dzięki opcji dodawania komentarzy i sugerowania zmian w Google Docs sprawa ta jest banalnie prosta. Korzystając z nich, możesz bez trudu wskazać naszym specjalistom, które fragmenty tekstu chcesz poprawić. W ustalonej cenie możesz dwukrotnie nanosić poprawki do treści. Kolejne będą dodatkowo wyceniane. 

 

Masz pytania? Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Rozbudowujesz istniejącą stronę internetową i chcesz poszerzyć ją o wartościowe treści? A może stawiasz zupełnie nowy serwis i potrzebujesz kogoś, kto obuduje go wysokiej jakości contentem? W każdej sytuacji, gdy potrzebujesz treści, które będą działać i generować pożądane zyski, możesz skorzystać ze wsparcia profesjonalnych copywriterów Strategiczni.pl! Skontaktuj się z nami i wspólnie opracujmy najlepszą strategię contentową dla Twojego serwisu.

Sprawdź naszą ofertę!

Karolina Lipińska

Content Marketing Specialist

W Strategiczni.pl zajmuje się pisaniem rozmaitych treści – z takim samym zaangażowaniem stworzy wyczerpujący wpis o tematyce IT, jak i krótki i przyjemny tekst lifestylowy. Z wykształcenia polonistka, która swoimi wyborami chce udowodnić, że polonistyka nie produkuje wyłącznie nauczycieli. Z czasów studiów pozostało jej jednak zamiłowanie do gramatyki historycznej (słusznie zwanej w kuluarach histeryczną) i wszelkiej maści książek – z zapartym tchem przeczyta nawet zapomnianą Placówkę Prusa. Lubi dobrą kuchnię, ma słabość do czekolady i wciąż wydaje horrendalne sumy na rower miejski.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się