Case study: Od 1100 zł przychodu do 176000 zł w dwa miesiące z Microsoft Ads

case study Microsoft Ads Bing Ads Blob

Od jakiegoś czasu wspominamy o nowości w ofercie Redseo, czyli kampaniach Microsoft Ads. Czas na konkrety, dlatego dzisiaj przychodzimy z case study dotyczącym Bing Ads. Jeden z naszych Klientów zdecydował się na uruchomienie kampanii właśnie w tym medium.

Poznaj historię sukcesu naszego klienta z branży wnętrzarskiej i sprawdź możliwości systemu reklamowego Microsoft Advertising!

Kim jest Klient?

Bohater dzisiejszego wpisu to sklep internetowy oferujący meble i akcesoria oświetleniowe do domu i ogrodu.

W ofercie sklepu znajduje się szeroki przekrój produktów do wyposażenia wnętrza domu i mieszkania, a nawet ogrodu:

  • oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne o odpowiednich parametrach do zamontowania w przestrzeni zewnętrznej;
  • meble ogrodowe i klasyczne domowe o różnym przeznaczeniu;
  • akcesoria do organizacji przestrzeni, np. kosze na pranie, stojaki czy wieszaki.

Sklep jest przemyślany tak, by klient mógł szybko i sprawnie dokonać tam zakupu. Oferta podzielona jest według produktów oraz według przeznaczenia czy docelowej lokalizacji w mieszkaniu.

Dzięki temu z pomocą tego sklepu online możesz szybko i kompleksowo wyposażyć dom i ogród w niezbędne meble i akcesoria.

Początkowy problem Klienta

Klient zgłosił się do nas, gdy dowiedział się o nowej usłudze oferowanej przez Redseo. Wcześniej prowadził już działania reklamowe w systemie reklamowym Google Ads, jednak postanowił iść o krok dalej i zaprezentować swoją ofertę także w wyszukiwarce Bing.

I właśnie od uruchomienia kampanii w systemie firmy Microsoft rozpoczęła się nasza współpraca. Umowę podpisaliśmy w drugiej połowie stycznia 2022 roku. Opiekunem Klienta został Jędrzej Skupsz.

Klient, nawiązując współpracę, wyrażał obawę, czy wyszukiwarka Bing na pewno generuje wystarczający ruch i czy liczba wyszukiwań będzie zadowalająca. Rozważał, czy opłacalne będzie uruchomienie kampanii właśnie poprzez system Microsoft. Podjął jednak rękawicę.

Reklamy w Google Ads przynosiły Klientowi ROAS w przedziale 400-500%. Celem początkowym, jaki Klient chciał osiągnąć, reklamując się w Bing Ads był ROAS na poziomie 700%.

Z takim założeniem startowaliśmy w drugiej połowie stycznia 2022 roku, gdy budżet reklamowy Klienta wynosił 567 zł, a przychód z reklam przekroczył 1100 zł.

case study bing ads

Dane za styczeń 2022.

Podjęte działania

Na koncie reklamowym Klienta w systemie Microsoft Ads zostały uruchomione następujące kampanie:

  • kampanie produktowe
  • kampanie w sieci wyszukiwania

Klient nie chciał prowadzić kampanii w wyszukiwarce skierowanej na zapytanie związane z jego brandem. Poprosił również o wykluczenie fraz powiązanych z jego marką w standardowych kampaniach produktowych. Wszystkie kampanie stworzone na koncie Bing Ads Klienta odpowiadały wyłącznie na zapytania niebrandowe.

Jędrzej Skupsz

Warto zaznaczyć, że brak fraz brandowych w kampaniach produktowych jest wyzwaniem i może prowadzić do mniej zadowalających wyników niż kampanie ze wskazaniem na brand.

Nasz Klient jest bohaterem historii sukcesu, zatem możesz podejrzewać, że działania reklamowe prowadzone przez specjalistę Redseo mają pomyślny przebieg i efekt.

Wyniki oraz analityczne dane z panelu Microsoft Ads, które posłużą nam za case study, znajdziesz poniżej.

Efekty

Efekty działań na koncie Microsoft Ads naszego Klienta znacznie przerosły jego oczekiwania. Jak wspomnieliśmy, zaczynaliśmy od celu 700% zwrotu z inwestycji reklamowej, obecnie zadowalająca wartość ROAS waha się między 700 a 1000%.

Już luty pokazał, jak wiele można osiągnąć dzięki Bing Ads. Niespełna 2500 zł budżetu reklamowego przyniosło przychód w wysokości ponad 24 tysięcy złotych, a ROAS osiągnął wartość 1000%.

case study microsoft ads

Dane za luty 2022.

Kolejny miesiąc współpracy, czyli marzec, był satysfakcjonującym miesiącem. Wydatki reklamowe na poziomie niespełna 11 tysięcy złotych zaowocowały imponującym przychodem w wysokości niemal 176 tysięcy złotych. ROAS osiągnął wartość 1600%, czyli znacznie przekroczył oczekiwania.

To się nazywa zaskakiwać pozytywnie!

case study microsoft advertising marzec

Dane za marzec 2022.

Kwiecień 2022 roku to ROAS oscylujący wokół najwyższej oczekiwanej wysokości, czyli 1000%. Wydatek reklamowy w wysokości 14 tysięcy złotych i przychody sięgające niemal 142 tysięcy złotych są tym bardziej imponujące, że Klient równolegle reklamuje się z pomocą porównywarek cen i marketplace’ów.

bing ads branza meblowa

Dane za kwiecień 2022.

Produkty tego Klienta są przez niego sprzedawane i promowane również poprzez konkurencyjne kanały reklamy i dystrybucji, co nie przeszkodziło nam w osiągnięciu wyśmienitych wyników kampanii w samej wyszukiwarce Bing.

Podsumowanie

Powyższe case study Bing Ads pokazuje, jaki potencjał drzemie w systemie Microsoft Advertising, który (póki co) raczkuje jeszcze na polskim rynku. Wyniki naszego Klienta wskazują też na to, że warto korzystać z tego, że Bing nie jest przepełniony reklamodawcami.

Mniejsza konkurencja, niższe koszty kliknięcia reklamy i lepsza widoczność dają możliwość osiągnięcia doskonałych efektów sprzedażowych i zwrotu z inwestycji reklamowej.

Chcesz być naszym kolejnym bohaterem historii sukcesu w Microsoft Ads? Jeśli tak, koniecznie zapoznaj się z zakładką Oferta i przeczytaj nasz artykuł o możliwościach Bing Ads.

 

Zdjęcie: Rawpixel.com

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: