Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Marketing społecznościowy – co to jest? Jak dobrać media?

Marketing społecznościowy – co to jest? Jak dobrać media? - zdjęcie nr 1

Marketing społecznościowy - czym jest Social Media Marketing?

Media tradycyjne skutecznie wypierane są przez potężne środki przekazu, jakim są media społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube, Linkedin. Marki coraz częściej wybierają taką formę reklamy swoich działań. Największą zaletą promocji w mediach społecznościowych jest niewątpliwie siła przekazu oraz interaktywna forma komunikacji z odbiorcą. Marketing społecznościowy jest dobrą drogą do umacniania wizerunku marki na rynku.

Profil firmowy w mediach społecznościowych jest niezbędny przy tworzeniu trwałej i wyrazistej kampanii reklamowej. To dlatego, że prawie 50% użytkowników internetu w Polsce korzysta z mediów społecznościowych i ma na nich profil. Tylko na samym Facebooku, swoje konto ma ponad 16 milionów Polaków! Takie statystyki dają ogromne pole popisu do działań marketingowych i promocji swojej marki – oczywiście przy umiejętnym użyciu właściwych mediów.

>> 7 błędów w marketingu w mediach społecznościowych <<

Media społecznościowe – definicja

Mianem mediów społecznościowych, znanych również pod nazwą social media, określa się platformy internetowe, które gromadzą wielu użytkowników i którzy “karmią” ją tworząc własne treści. W odróżnieniu od klasycznych for internetowych, mają one zdecydowanie dynamiczniejszy charakter, i pozwalają na banalne udostępnianie nie tylko tekstów, ale również zdjęć, formatów wideo czy nawet dedykowanych formatów jak karuzele, czy odpowiednio wyedytowanych nagrań czy ankiet. Treści w mediach społecznościowych zmieniają się dynamicznie, ale mamy też cały szereg okazji, by wejść z nimi w interakcję. W efekcie możemy je komentować, wyrażać swoje poparcie lub dezaprobatę poprzez użycie odpowiednich ikon. Może też oczywiście na nie klikać, co albo rozwija dane zdjęcia czy film, albo przenosi nas do innej witryny stojącej za linkiem.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Siłą mediów społecznościowych jest właśnie wspomniana możliwości angażowania ludzi. To ludzie, a nie konkretna firma, napędzają wybrane treści, grzebiąc jednocześnie te, które nie wzbudzają w nich żadnych emocji i których zwyczajnie nie uważają za interesujące.

Czym jest Social Media Marketing?

W dobie zmieniających się trendów Social Media Marketing to pojęcie ważne i aktualne, którego nie można pomijać przy tworzeniu strategii reklamowej swojej firmy. Nie bez znaczenia jest stwierdzenie „nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz”. Można je odnieść także do firm i marek, dla których platformy społecznościowe są doskonałym sposobem na promocję i szybką komunikację z klientem. Wymiana interesujących treści, zdjęć i filmów za pośrednictwem tego rodzaju mediów przekazu, odbywa się dosłownie za sprawą jednego kliknięcia. W ten sposób dobrze skonstruowany marketing treści może sam się napędzać.

Samo pojęcie Social Media Marketingu wiąże się z generowaniem ruchu na stronie poprzez atrakcyjne dla danej grupy odbiorców działania. Kanałem komunikacji z użytkownikiem są takie platformy jak Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest, YouTube, Linkedin, czy TikTok. Dla firm to sposób, aby dotrzeć do nowych klientów ze swoją reklamą przez spójne i czytelne działania.

Jakie korzyści daje promowanie marki w social mediach?


Aktywność firm, usług i marek w social mediach jest coraz większa. Założenie profilu jest bardzo proste, a systematyczne i kreatywne działania mogą przynieść na nim pozytywne efekty. Zdecydowanie warto zainwestować w budowanie swojej marki poprzez media społecznościowe, gdyż niesie to za sobą wiele korzyści.

Korzyści z Social Media Marketingu

  • Budowanie wizerunku – dobrze prowadzony profil w social mediach wpływa korzystnie na postrzeganie marki przez odbiorcę i budzi w nim zaufanie. Poprzez profil firmowy można kształtować spójny wizerunek marki, który daje użytkownikowi jasny przekaz i wgląd w jej działalność. Interesujące i angażujące treści, autorskie zdjęcia i ikonografiki, to czynniki, które mogą generować duży ruch na stronie. Jest to ponadto sposób na interakcję z potencjalnym klientem.
  • Umacnianie marki – profil firmowy na platformach społecznościowych nie tylko buduje wizerunek marki, ale też go umacnia. Social Media Marketing sprawia, że marka wydaje się odbiorcy bliższa, a to za sprawą odpowiedniej narracji. Marketing społecznościowy nie powinien opierać się na sprzedaży produktu, ale na promowaniu marki. Warto umacniać ją poprzez dzielenie się branżową wiedzą, dyskusje w komentarzach oraz firmowymi ciekawostkami.
  • Tworzenie własnej społeczności – jak sama nazwa sugeruje, media społecznościowe nastawione są na budowanie wzajemnych relacji. Fenomen tego typu platform przełożyć można także na tworzenie więzi między marką a odbiorcą. Social media zburzyły swego rodzaju mur komunikacyjny, który dzielił konsumenta i sprzedawcę, a za to pomogły na tej linii stworzyć łatwe i przejrzyste relacje. Kontakt z klientem, szybkie odpowiedzi, sprawna obsługa i do tego dobry produkt – to czynniki, które korzystnie wpływają na budowanie własnej społeczności konsumentów.
  • Komunikacja marka -odbiorca i odbiorca-marka – profil firmowy na social mediach jest doskonałym sposobem na komunikację klienta z marką. To jedna z najprostszych i najbardziej korzystnych – dla obu stron – sposobów komunikacji. Komentarze, opinie, udostępnienia, wiadomości prywatne, recenzje i polubienia – to istotna informacja zarówno dla klienta, jak i marki. Odbiorca szuka opinii o produkcie oraz firmie właśnie w internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Chętnie dzieli się także swoimi przemyśleniami na dany temat, dlatego warto zadbać o dobre relacje z konsumentem.
  • Zwiększenie sprzedaży – media społecznościowe w sposób bezpośredni nie sprzedają produktu, ale mogą znacząco wpłynąć na ruch w sklepie. Dobre opinie o marce, interesujące zdjęcia produktowe, świetne recenzje i kontakt z firmą, może wpłynąć na decyzję o zakupie. Coraz częściej marki angażują się we współpracę z influencerami, którzy w sposób pośredni lub bezpośredni promują markę i produkt. Ponadto prawie 17 milionów aktywnych użytkowników – tylko na portalu Facebook – daje ogromne możliwości reklamy i sprzedaży.
  • Reklama – właściwy marketing społecznościowy jest samonapędzającą się skuteczną reklamą. Interesujący post może bardzo wpłynąć na udostępnienia i promocje posta.
  • Viral – marketing wirusowy szybko się rozprzestrzenia. To treści, które są na tyle interesujące, że użytkownicy udostępniają je między sobą. Jest to działanie wymagające dużej kreatywności, która przyciągnie odbiorców.
  • Marketing szeptany – buzz marketing ma w odbiorcach wzbudzać pozytywne opinie o marce lub produkcie. Dyskusje, komentarze, filmy video – to działania promocyjne, które można uskuteczniać w sposób jawny, np. przez influencera lub ambasadora marki, a także niejawny poprzez konta użytkowników (czasem fikcyjne).

>> Podstawy marketingu w mediach społecznościowych <<

Jak dobrać właściwe media społecznościowe do promocji swojej marki?

Kluczem do właściwej i skutecznej promocji w social mediach jest treść, która dostarczana jest za pośrednictwem właściwych środków przekazu.

Przede wszystkim – tak jak w każdych działaniach marketingowych – trzeba określić docelową grupę odbiorców. To wiek i płeć potencjalnych konsumentów pozwala w sposób właściwy wybrać media społecznościowe oraz dopasowane do nich treści.

Dobór grupy docelowej – przykład

Jeżeli promujesz sklep z odzieżą dla młodzieży, to Twoją grupą docelową są właśnie młodzi ludzie, dla których trzeba umiejętnie dopasować przekaz – mówić ich językiem, lubić to, co oni, komunikować się za pośrednictwem obowiązujących trendów. W działaniach promocyjnych możesz wykorzystać takie media społecznościowe jak: Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, a także aplikację TikTok, która jest bardzo popularna wśród młodzieży.

Jeśli marka zajmuje się designem, aranżacją wnętrz, branżą beauty – to Twoją grupą docelową są kobiety, które szukają przede wszystkim inspiracji, poradników, wskazówek i oczywiście produktów, które spełniają ich oczekiwania. W tym przypadku najodpowiedniejszymi nośnikami treści w mediach społecznościowych jest: Facebook, Instagram, Pinterest oraz YouTube. Działania marketingowe na tych mediach powinny opierać się przede wszystkim na dostarczaniu przydatnych treści, tutoriali oraz pięknych i inspirujących zdjęć. To czynniki, które promują produkt i markę.

Poważna kancelaria adwokacka lub branża specjalistyczna nie powinna promować się np. za pośrednictwem portalu Snapchat czy Pinterest, gdyż traci wtedy na wiarygodności i rzetelności. Odpowiednią formą przekazu marketingowego dla takich usług jest Facebook, czy Linkedin.

>> Marketing rekomendacyjny – co to jest? <<

Marketing społecznościowy – podsumowanie

Promocja marki za pośrednictwem portali społecznościowych daje ogromne możliwości, dlatego wiele firm powinno zdecydować się na założenie tam konta. Marketing Social Media umożliwia poznanie konsumentów, określenie ich potrzeb, umocnienia z nimi relacji.

Wartościowe treści, branżowa wiedza, interesujące zdjęcia, dobry kontakt z klientem – to czynniki, które wpływają na wiarygodność i atrakcyjność marki, a co za tym idzie ruch na stronie oraz zwiększenie sprzedaży. Działania marketingowe w social mediach trzeba prowadzić w sposób spójny i konsekwentny, a przede wszystkim przemyślany pod względem umiejętnego doboru środka przekazu do grupy odbiorców.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany