Wróć do listy wpisów
Audyt SEO Marketing Optymalizacja stron (SEO) Pozycjonowanie Strategie SEO
Agencja SEO i SEM > Blog > Ahrefs. Przewodnik dla początkujących

Ahrefs. Przewodnik dla początkujących

Ahrefs. Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz serwis informacyjny, blog, forum lub po prostu stronę internetową swojej firmy? W takim razie najprawdopodobniej trafiłeś na zagadnienie, jakim jest tzw. SEO (Search Engine Optimization), które w Polsce nazywamy po prostu „pozycjonowaniem”. W tym artykule jednak nie będę omawiać, czym jest cały ten proces oraz na czym polega, ponieważ wszystkie informacje na ten temat można znaleźć w artykule Dominika Krawca, pt.: „SEO – co to jest?”. Polecam się z nim zapoznać, ponieważ poszerzy on Twoją wiedzę dotyczącą pozycjonowania, a także poznasz nomenklaturę z tej dziedziny, dzięki czemu zagadnienia poruszane w dzisiejszym artykule będą dla Ciebie bardziej zrozumiałe.

Zainwestuj w sukces swojego e-commerce – skorzystaj z naszych usług w zakresie pozycjonowania sklepów!

Ahrefs – co to jest?

Ahrefs to narzędzie pozwalające analizować dowolną stronę pod kątem SEO. Możemy w nim sprawdzić praktycznie wszystko, co ma wpływ na pozycje witryny w przeglądarce. Przede wszystkim zawiera informacje o profilu linkowym, słowach kluczowych, konkurencji oraz mocy domeny, a także pozwala na przeprowadzenie kompleksowego audytu. Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie zaplanować strategię pozycjonowania, której celem będzie wyświetlanie się przez nas jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

 

Jak korzystać z Ahrefsa

Po wykupieniu licencji i zalogowaniu się na konto, pierwsze, co rzuca się w oczy, to pasek zakładek na samej górze.

Ahrefs pasek narzędzia

Źródło: https://app.ahrefs.com/dashboard

Znajdziemy w nim wszystkie najważniejsze użyteczności narzędzia, które będziemy mogli wykorzystać przy pozycjonowaniu naszej strony.

Site Explorer

W tłumaczeniu na język polski jest to „eksplorator witryny”. Po wejściu w tę zakładkę będziemy mogli zbadać profil linkowy, słowa kluczowe oraz ruch generowany z wyszukiwarki, odnoszący się do wprowadzonej przez nas domeny.

narzędzie SEO Ahrefs

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-explorer

Na przykładzie losowej witryny, pokażę, w jaki sposób prezentują się wyniki uzyskane po kliknięciu przycisku wyszukiwania.

Ahrefs wyniki

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-explorer/overview

Ahrefs Rank – jest to ranking przedstawiający siłę profilu linkowego, ukazujący miejsce, jakie zajmujemy na liście wszystkich domen, z których Ahrefs pobiera dane, gdzie numerem 1 jest najsilniejsza domena znajdująca się w bazie.

Na powyżej załączonym przykładzie widzimy, że zajmowana pozycja to #3,259,806 – czyli aby ta domena znalazła się na podium, musi pokonać w rankingu 3 259 805 konkurentów.

  • URL rating (UR) – przedstawia siłę profilu linkowego – nie całej domeny, ale wybranej podstrony. W tym przypadku występuje skala w przedziale od 0 do 100.
  • Domain rating (DR) – przedstawia to samo co UR i w takiej samej skali, jednak odnosi się do całej domeny.
  • Linki zwrotne – liczba linków, jakie otrzymała nasza domena z innych stron internetowych.
  • Odsyłające domeny – liczba domen, które zawierają link odsyłający do naszej witryny.
  • Organiczne słowa kluczowe – liczba słów kluczowych, na które pozycjonuje się nasza witryna.
  • Ruch organiczny – szacuje, ilu użytkowników odwiedziło naszą domenę w ciągu ostatniego miesiąca.

Jeżeli chodzi o domain rating, to jego wartość liczona jest logarytmicznie, co przekłada się na to, że im wyższy współczynnik posiadamy, tym ciężej będzie sprawić, aby wzrósł jeszcze bardziej. Przykładowo, o wiele łatwiej będzie nam osiągnąć DR od 0 do 10 niż od 80 do 85.

Dodatkowo w narzędziu znajdziemy menu boczne, które pozwala szczegółowo analizować najważniejsze czynniki mające wpływ na naszą pozycję.

Profil linków

Ahrefs profil linków

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-explorer/overview

Linki zwrotne

W tej zakładce znajdziemy wszystkie informacje dotyczące linków, jakie odsyłają do naszej domeny. A dokładnie tego:

  • ile ich jest,
  • z jakich źródeł pochodzą,
  • jaki posiadają atrybut (“nofollow” lub “dofollow”),
  • oraz czy link został utracony.

Ahrefs linki zwrotne

Źródło: https://app.ahrefs.com/v2-site-explorer/backlinks

Uszkodzone linki zwrotne

Ta zakładka skupia się na tym, aby przedstawić wszystkie linki przychodzące, które zawierają błąd 404. Powinniśmy podjąć działania mające na celu pozbycie się takich linków, ponieważ nie przynoszą one naszej domenie żadnej wartości, a dodatkowo wprowadzają w błąd użytkownika, który po kliknięciu w taki link otrzymuje stronę błędu zamiast rzetelnych informacji.

Możemy w takiej sytuacji poinformować autora obcego serwisu, aby zmienił on adres URL odsyłający do naszej domeny, lub możemy ustawić przekierowanie 301 na obecnym adresie i zmienić stronę docelową na taką, której tematyka jest bardzo zbliżona.

Ahrefs linki uszkodzone

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-explorer/backlinks/v2/broken/

Odsyłające domeny

Tutaj z kolei znajdziemy informacje dotyczące domen odsyłających do naszej strony, takie jak:

  • adres domeny,
  • status – określa, czy domena jest „nowa” czy „utracona”,
  • DR – domain rating,
  • odsyłające domeny dofollow – liczba linków dofollow odsyłających do tej witryny,
  • ruch – miesięczna liczba wejść na stronę,
  • linki kierujące do celu – liczba linków, jakie posiadamy z tej domeny,
  • nowe linki – liczba nowych linków zawierających adres URL do naszej strony w wybranym przez nas okresie czasu,
  • utracone linki – liczba utraconych linków zawierających adres URL do naszej strony w wybranym przez nas okresie czasu.

Ahrefs odsyłające domeny

Źródło: https://app.ahrefs.com/v2-site-explorer/refdomains

Anchory

Możemy tutaj dowiedzieć się wszystkiego o tym, na jakie frazy nakładany jest link odsyłający do naszej strony. Dla zobrazowania na przykładzie domeny grupatense.pl, z innych stron odsyła chociażby taki anchor jak „pozycjonowanie stron”. Jest to ważne, aby anchor nałożony był na słowa kluczowe, które faktycznie odnoszą się do tego, co użytkownik znajdzie na domenie. Podobnie jak w przypadku poprzedniej zakładki „Odsyłające domeny”, znajdziemy tu takie informacje, jak: status, linki kierujące do celu, nowe oraz utracone linki, ale także:

  • anchor tekst – frazy, na które nałożony jest link,
  • odsyłające domeny – liczba domen, z jakich otrzymujemy dany anchor,
  • TOP DR – najwyższy domain rating w stosunku do wszystkich odsyłających domen,
  • odsyłające strony – liczba stron, z których otrzymujemy link z danym anchorem,
  • linki dofollow – liczba linków odsyłających do naszej domeny, które nie zawierają atrybutu “nofollow”.

Ahrefs anchory

Źródło: https://app.ahrefs.com/v2-site-explorer/anchors

Odsyłające adresy IP

To zakładka generująca raport, który według adresów IP grupuje wszystkie odsyłające strony i domeny.

Ahrefs odsyłające adresy IP

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-explorer/referring/v2/ips

Wewnętrzne linki zwrotne

W tym miejscu możemy przejrzeć wszystkie linki wewnętrzne, które znajdują się na naszej witrynie, oraz informacje szczegółowe, takie jak:

  • odsyłająca strona – adres URL strony podanej w wyszukiwarce narzędzia,
  • UR – URL rating,
  • domeny – liczba domen, które odsyłają do naszej strony,
  • zewn. – liczba linków wychodzących z odsyłającej strony,
  • ruch – miesięczna liczba wejść na stronę,
  • klucz. – słowa kluczowe, na jakie pozycjonuje się odsyłająca strona,
  • anchor i link zwrotny – wszystkie rodzaje anchorów odsyłających do innej strony na naszej domenie wraz z linkiem do docelowej witryny.

Ahrefs wewnętrzne linki

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-explorer/backlinks/internal-similar-links

Przekrój linków

Ta sekcja trochę różni się od wcześniej przedstawionych. Możemy dzięki niej przeanalizować strony, które linkują naszą konkurencję, ale nie linkują nas. Wystarczy podać w odpowiednich polach adresy URL poszczególnych domen, które nas interesują, i wykluczyć własną domenę.

Ahrefs przekrój linków

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-explorer/link-intersect

Wyszukiwanie organiczne

Ta zakładka to świetne miejsce do analizowania słów kluczowych naszej konkurencji. Dzięki poszczególnym podkategoriom możemy dowiedzieć się, jakie frazy generują największy ruch na stronie, a następnie próbować pozycjonować się właśnie pod nie, aby zająć w przyszłości pierwszą pozycję na konkretne słowo kluczowe, które przyciąga wielu użytkowników zainteresowanych daną tematyką.

Warto też zwracać uwagę na KD (keyword difficulty) przekazujące informację o tym, czy jest w ogóle sens próbować pozycjonować się pod daną frazę.

Ahrefs wyszukiwanie organiczne

Źródło: https://app.ahrefs.com/v2-site-explorer/organic-keywords

Organiczne słowa kluczowe

W tym miejscu odnajdziemy słowa kluczowe, jakie kojarzone są z podanym adresem URL, oraz najważniejsze informacje z nimi związane, tj.:

  • słowo kluczowe – słowo lub fraza,
  • SF (search features) – dodatkowe elementy wyświetlające się w SERP,
  • wolumen – przybliżona miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy,
  • KD (keyword difficulty) – trudność „wbicia” pozycji w TOP 10, mierzona w skali od 0 do 100,
  • CPC – średni koszt za kliknięcie w reklamę, która wyświetlałaby się pod daną frazą,
  • ruch – liczba użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę poprzez wpisanie danej frazy w wyszukiwarce,
  • zmień – różnica w ruchu pomiędzy wybranymi datami,
  • pozycja – miejsce, które zajmujemy w wynikach wyszukiwania,
  • zmień – zmiana pozycji pomiędzy wybranymi datami,
  • URL – adres, który rankinguje się na wybrane dane słowo kluczowe.

Ahrefs słowa kluczowe

Źródło: https://app.ahrefs.com/v2-site-explorer/organic-keywords

Najlepsze podstrony

W tej sekcji znajduje się raport ukazujący adresy URL, które są najbardziej wartościowe dla naszej strony pod kątem ruchu, jaki generują. Jest to także świetny sposób na przeanalizowanie konkurencyjnych domen i sprawdzenie, jakie tematy przyciągają najwięcej użytkowników.

Źródło: https://app.ahrefs.com/v2-site-explorer/top-pages

Najlepsze subfoldery

W tej sekcji znajdziemy informacje dotyczące subfolderów, czyli folderów znajdujących się wewnątrz folderu głównego naszej domeny.

Ahrefs funkcje narzędzia

Źródło: https://app.ahrefs.com/positions-explorer/top-subfolders

Najlepsze subdomeny

Ujrzymy tutaj raport przedstawiający topowe subdomeny, które generują największy ruch. Subdomeny to adresy, które są częścią domeny głównej, jednak oddzielone są od niej kropką. Przykładem subdomeny jest chociażby adres: https://kariera.grupatense.pl/.

Ahrefs funkcjonalności

Źródlo: https://app.ahrefs.com/positions-explorer/top-subdomains

Konkurencyjne domeny

Zobaczymy tutaj raport dotyczący konkurencyjnych domen, który składa się z takich elementów, jak:

  • słowa kluczowe unikalne dla celu – przedstawia liczbę fraz, na które się pozycjonujemy, ale nie pozycjonują się na nie domeny konkurencyjne,
  • ogólne słowa kluczowe – liczba fraz, na które pozycjonujemy się zarówno my, jak i konkurenci,
  • powszechne keywords, % – procentowa wartość słów kluczowych, na które wyświetla się nasza strona, a także strona konkurenta,
  • słowa kluczowe unique to competitior – słowa kluczowe, na które wyświetla się nasz konkurent, a my nie,
  • przekrój wykres – graficzne przedstawienie przewagi naszej lub konkurenta (niebieski kolor oznacza słowa kluczowe unikalne dla naszej witryny, a żółty – unikalne słowa kluczowe przypisane do konkurencyjnej witryny),
  • konkurencyjne domeny – adres URL domeny konkurencyjnej.

Ahrefs badanie konkurencji

Źródło: https://app.ahrefs.com/positions-explorer/competing-domains/v2/subdomains

Konkurencyjne strony

Analogicznie do zakładki „Konkurencyjne domeny” otrzymujemy praktycznie identyczne informacje, jednak w tym przypadku narzędzie nie porównuje do siebie domen głównych, tylko strony podrzędne. Przykładem takiego adresu może być: https://www.grupatense.pl/pozycjonowanie/.

Ahrefs badanie konkurencji

Źródło: https://app.ahrefs.com/positions-explorer/competing-pages/v2

Content gap

W tym miejscu możemy przeanalizować, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja, oraz na jakie słowa kluczowe nasza strona nie jest pozycjonowana. Mamy możliwość wpisania kilku domen, które nas interesują, i tym samym możliwość wykluczenia własnej domeny z wyników wyszukiwania.

Ahrefs content gap

Źródło: https://app.ahrefs.com/positions-explorer/content-gap

Keywords Explorer

Jest to nic innego jak narzędzie, które pozwala analizować poszczególne frazy kluczowe i pomaga dobrać nowe słowa. Możemy wyszukiwać pojedynczo, ale możemy także wyszukiwać kilka fraz naraz – wystarczy oddzielić je nowym wierszem bądź przecinkiem. Dodatkowo narzędzie umożliwia nam analizowanie słów nie tylko w środowisku wyszukiwarki Google, na której się głównie skupimy, ale też w takich środowiskach, jak: YouTube, Amazon, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu, Daum, Naver oraz Seznam.

Ahrefs keywords explorer

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

Na przykładzie frazy „okulary przeciwsłoneczne” pokażę, jak prezentują się wyniki takiej analizy.

Po pierwsze możemy zobaczyć takie dane, jak:

  • keyword difficulty,
  • wolumen,
  • potencjał ruchu,
  • globalny wolumen.

frazy kluczowe w Ahrefs

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

Drugą rzeczą są „Proponowane słowa kluczowe”, dzięki którym, tak jak wcześniej wspomniałem, będziemy w stanie dobrać nowe frazy do naszej strony internetowej.

funkcje Ahrefs

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

 W tej zakładce występuje podział na:

  • Dopasowanie fraz – są to wszystkie słowa kluczowe zawierające tak zwany exact match, czyli dokładnie taką frazę, jaką podaliśmy do analizy.

Ahrefs analiza fraz

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

  • Pytania – w pytaniach znajdziemy frazy, które najczęściej będą nadawały się na artykuł blogowy, ponieważ zawierają w sobie słowa typu: jak, dlaczego, gdzie, co itp.

jak działa Ahrefs

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

  • Również rankuje na – po rozwinięciu otrzymujemy listę fraz, na które pozycjonują się strony będące w TOP 10, poza słowem kluczowym podanym przez nas w wyszukiwarce.

Ahrefs jak działa

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

  • Porozmawiaj też o – są to inne słowa i frazy kluczowe, które występują na najlepiej rankujących stronach, występujących w TOP 10 pod zapytaniem „okulary przeciwsłoneczne”.

Ahrefs działanie

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

Gdy zjedziemy na sam dół Keywords Explorera, zobaczymy listę słów znajdujących się w TOP 10 dla wybranego przez nas zapytania, czyli jest to widok SERP.

wykorzystanie Ahrefs

Źródło: https://app.ahrefs.com/keywords-explorer

Site Audit

Kolejnym ciekawym narzędziem z górnego menu jest Site Audit, który wysyła na wskazaną domenę crawler audytujący ją pod kątem on-page SEO oraz pod kątem optymalizacji technicznej. Na samej górze strony znajdziemy informacje dotyczące takich wykresów, jak:

  • Health score – jest to wskaźnik „kondycji” naszej witryny, pokazujący w skali od 0 do 100, w jakim jest ona stanie, jeżeli chodzi o błędy. Autorzy podają, że wzór na wynik wskaźnika prezentuje się w taki sposób:

[liczba wszystkich adresów URL, które nie zawierają błędu / ogólna liczba wszystkich adresów URL na witrynie] * 100 = Health Score.

  • Crawled URLs distribution – dzieli adresy URL na trzy kategorie:
    • internal – wewnętrzne adresy URL,
    • external – zewnętrzne adresy URL,
    • resources – źródła (zawiera zewnętrzne i wewnętrzne adresy URL).
  • Crawl status of links found – grupuje wszystkie wykryte linki na:
    • crawled – linki, które udało się przecrawlować,
    • uncrawled – linki, których nie udało się przecrawlować,
    • blocked by robots.txt – linki, które nie zostały przecrawlowane, ponieważ robot został zablokowany przez plik robots.txt.
  • Issues distribution – jest to wykres przedstawiający błędy, ostrzeżenia oraz uwagi dotyczące przecrawlowanych adresów URL.
  • Error distribution – w tym miejscu otrzymujemy liczbę adresów URL, które zawierały błędy, oraz liczbę adresów URL, które błędów nie zawierały.

Ahrefs audyt strony

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-audit

Następną rzeczą, jaką możemy ujrzeć w wygenerowanym raporcie to „Top issues”, czyli lista błędów, na jakie napotkał crawler. Po kliknięciu w błąd, który nas zainteresuje, możemy wyświetlić liczbę URL-i, na których został on wykryty.

funkcje Ahrefs

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-audit

Z kolei pod „Top issues” występują kolejne dwa wykresy, a mianowicie:

  • HTTP status codes distribution – jest szczególnie warty uwagi, ponieważ wskazuje rodzaje przekierowań, jakie występują pod danym adresem URL. Jeżeli nasza witryna zwraca błąd 404 dla podstron, które mogą być wartościowe, lub których treści zostały przeniesione na inny adres URL, powinniśmy zadbać o odpowiednie przekierowanie takiego adresu.
  • Content type distribution – to wykres przedstawiający, jaką część plików na naszej stronie stanowią elementy z kategorii: Image, HTML, JavaScript oraz CSS.

Ahrefs audyt

Źródło: https://app.ahrefs.com/site-audit

Rank Tracker

Kolejny raport śledzi ręcznie wybrane przez nas słowa kluczowe i przedstawia najważniejsze informacje na temat ich pozycji oraz metryki. Przede wszystkim możemy zobaczyć jak prezentuje się:

  • visibility – w ujęciu procentowym obrazuje, jaka liczba użytkowników klikających w śledzone przez nas słowa kluczowe ląduje na naszej stronie internetowej,
  • average position – analizuje wszystkie nasze pozycje od 1 do 100 spośród podanych słów kluczowych, a następnie szacuje średnią pozycję, na której można znaleźć naszą stronę,
  • traffic – jest to podsumowany ruch, jaki trafia na naszą witrynę ze wszystkich wybranych słów kluczowych,
  • SERP features – pokazuje, jak wiele dodatkowych cech, poza samym linkiem, posiadają wybrane słowa kluczowe, oraz jaką ich część stanowią słowa odnoszące się do podanej przez nas domeny,

Ahrefs jak działa

Źródło: https://app.ahrefs.com/rank-tracker

  • positions – jak sama nazwa wskazuje, przedstawia liczbę słów kluczowych, jakie zaliczyły spadek oraz wzrost. Na przykładzie załączonego zdjęcia, możemy zobaczyć, że pozycja siedemdziesięciu siedmiu słów kluczowych wzrosła oraz że pozycja siedemdziesięciu ośmiu słów kluczowych spadła w wynikach wyszukiwania.

Ahrefs przykład użycia

Źródło: https://app.ahrefs.com/rank-tracker

Warto zwrócić uwagę na to, że opcja śledzenia słów kluczowych dostępna jest nie tylko dla wersji desktopowej, ale też dla wersji mobilnej. Wystarczy w lewym górnym rogu przełączyć się z ikonki monitora na ikonkę telefonu.

Ahrefs ikonki

Ahrefs ikonki

Oczywiście po przełączeniu wersji z desktopowej na mobilną otrzymamy zupełnie inne wyniki, ponieważ na różnych urządzeniach wyniki w wyszukiwarce różnią się od siebie. Ma na to wpływ przede wszystkim czynnik związany z tym, czy nasza strona jest bardziej mobile friendly niż konkurencyjna domena:­

Ahrefs mobile friendly

Źródło: https://app.ahrefs.com/rank-tracker

Content Explorer

Ostatnim narzędziem, jakie dzisiaj omówimy, będzie Content Explorer. Jest bardzo przydatny na przykład w sytuacji gdy chcemy dodać na stronę nowy artykuł, który będzie miał pozycjonować się pod konkretną frazę. Narzędzie pomoże nam:

  • znaleźć odpowiedni pomysł,
  • wybrać strony, z których warto byłoby zdobyć link do naszej domeny,
  • wyszukać nisko konkurencyjne słowa kluczowe.

Ahrefs content explorer

Źródło: https://app.ahrefs.com/content-explorer

Zasugerujmy się podpowiedzią ze strony Ahrefsa i wybierzmy temat, jakim jest „pozyskiwanie klientów”. Możemy dodatkowo ustawić filtr, który skupi wyniki raportu na konkretnym miejscu, jednak ja wybiorę opcję „wszędzie”.

Ahrefs content

Po kliknięciu w przycisk wyszukiwania otrzymamy takie wyniki jak:

  • Strony w czasie – jest to wykres przedstawiający sezonowość danej frazy, co podpowiada nam, w jakim okresie czasowym najbardziej opłaca się znajdować najwyżej w wynikach wyszukiwania. Po najechaniu na kolumnę otrzymujemy informacje, ile stron zostało opublikowanych tylko raz oraz ile stron zostało zupdatowanych.
  • Główni autorzy – w tym miejscu przedstawiona jest lista autorów, którzy napisali artykuł dotyczący wyszukiwanego przez nas zagadnienia, liczba artykułów o takiej tematyce oraz ruch, jaki udało im się wygenerować.

funkcje Ahrefs

Źródło: https://app.ahrefs.com/content-explorer

Pod raportem natomiast mamy aktualne wyniki wyszukiwania przedstawiające nam informacje o danej domenie, takie jak:

  • meta title,
  • meta description,
  • adres URL,
  • datę publikacji,
  • liczbę słów, które zawiera artykuł,
  • dane autora.

Jednak po prawej stronie mamy jeszcze cenniejsze dane, ponieważ wskazują nam one:

  • domain raiting,
  • odsyłające domeny,
  • ruch na podstronie,
  • wartość ruchu na podstronie.

Ahrefs content explorer

Źródło: https://app.ahrefs.com/content-explorer

Klikając w raport, otrzymamy dodatkowe, szczegółowe informacje dotyczące: historii, profilu linkowego, organicznych słów kluczowych wybranej domeny, a nawet dowiemy się, kto do niej tweetował.

Ahrefs content explorer jak działa

Źródło: https://app.ahrefs.com/content-explorer

Warto wiedzieć, że Content Explorer umożliwia korzystanie podczas wyszukiwania z różnych operatorów, które ułatwiają prace. Operatory znacznie ograniczają wyniki wyszukiwania, w zależności od tego, który z nich zostanie użyty. Tutaj można znaleźć instrukcje na ten temat: https://help.ahrefs.com/en/articles/1159204-how-to-use-search-operators-within-the-search-query-of-content-explorer

Podsumowanie

Ahrefs jest naprawdę potężnym narzędziem, jeżeli chodzi o analizę naszej lub konkurencyjnej domeny, słów kluczowych czy też profilu linkowego. Dodatkowo może wspomóc nas w procesie tworzenia nowych treści na stronę, dobierania odpowiednich fraz, a przede wszystkim w budowaniu ogólnej strategii pozycjonowania witryny. Na rynku istnieje wiele narzędzi wspierających SEO, jednak Ahrefs zdecydowanie klasyfikuje się do tych najlepszych. Dzisiejszy artykuł służył tylko do tego, aby pobieżnie zapoznać się z możliwościami, jakie oferuje aplikacja. Po nieco dłuższym obcowaniu z tym narzędziem i nauczeniu się, jak go wykorzystywać w odpowiedni sposób do planowania działań związanych z pozycjonowaniem i ich wdrażania, nasze pozycje w wynikach wyszukiwania mogą ulec znacznej poprawie. Już teraz sprawdź nasz cennik pozycjonowania.