Spis treści

Łączenie wizytówek Google Moja Firma


Wbrew pozorom nie musisz być specjalistą od IT, aby skutecznie przeprowadzić połączenie dwóch wizytówek Google Moja Firma. Pokażemy Ci ten proces krok po kroku – to bułka z masłem!

Jak scalić wizytówki Google Moja Firma?

  1. Uzyskaj dostęp do wszystkich wizytówek Twojej firmy. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, sprawdź informacje w naszym artykule „Jak odzyskać dostęp do wizytówki Google Moja Firma?
  2. Zdecyduj, która z wizytówek pozostanie, a które usuniesz. Pozostałe wizytówki zostaną przyłączone do tej wybranej przez Ciebie. Pamiętaj, że zdjęcia i opinie klientów zduplikowanych lokalizacji nie zawsze są przenoszone przez Mapy Google, dlatego postaw na wizytówkę z pozytywnymi ocenami.
  3. Wybrana wizytówka powinna mieć status zweryfikowanej, a pozostałe – niezweryfikowanych. Niezweryfikowane wizytówki rozpoznasz po oznaczeniu „Zgłoś prawo do tej firmy” w Mapach Google
  4. Usuń z profilu GMF pozostałe niezweryfikowane wizytówki. Wejdź do panelu GMF, do zakładki „Wizytówki”, a następnie: Informacje > Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją > Usuń wizytówkę. Dzięki temu element może zostać podpięty pod główną wizytówkę firmy.
  5. Wypełnij formularz kontaktowy z pomocą techniczną GMF z prośbą o scalenie wizytówek. Uzupełnij odpowiednie rubryki, a w okienku „Opisz problem” wytłumacz, na czym Ci zależy, np.:

Proszę o połączenie wizytówek firmy. Linki do duplikatów: (tutaj wstaw linki do niezweryfikowanych wizytówek w Mapach Google). Wizytówka, do której mają zostać przyłączone duplikaty, to: (tutaj wstaw link do wizytówki zweryfikowanej).

scalanie profili GMF formularz kontaktowy

(źródło: support.google.com/business)

Po tych działaniach poczekaj na odpowiedź z działu technicznego. Po kilku dniach duplikaty powinny zniknąć z Map Google.

Duplikaty wizytówek Google Moja Firma – kiedy się pojawiają?


Jedna firma może posiadać nawet kilka wizytówek GMF i chociaż warto unikać tworzenia duplikatów, przedsiębiorcy, agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron, a także klienci wciąż na nie napotykają. Wystarczy, że komunikacja pomiędzy administratorem wizytówki a organizacją kuleje – wówczas powstaje kilka podobnych wizytówek tej samej firmy. W rzadkich sytuacjach błąd leży po stronie Google, które samo generuje duplikaty.

Pamiętaj, że doświadczona agencja SEO nie powinna tworzyć nowej wizytówki, a pomóc Ci w usunięciu duplikatów. Dobra współpraca polega bowiem na wspólnym zarządzaniu już istniejącej już wizytówce Google.

Scalenie wizytówki GMF – dlaczego warto?


Wyobraź sobie, że masz ogromną ochotę na kawę, wybierasz więc kawiarnię polecaną przez znajomych. Kawiarnia ma aż 3 wizytówki Google i widzisz: jeden lokal nie ma żadnych opinii od użytkowników ani danych kontaktowych, drugi i trzeci wyglądają tak, jakby znajdowały się pod tym samym adresem, ale mają podane zupełnie inne godziny otwarcia. Co robisz? Wybierasz konkurencję. Dokładnie tak samo postępuje Twój potencjalny klient, a także Google.

Wyszukiwarka promuje pewne, rzetelne informacje, więc jeśli nie jest pewna Twoich danych, w wynikach wyszukiwania podpowie użytkownikowi konkurencyjną wizytówkę na wyższej pozycji. Oprócz tego pamiętaj o klientach – nie tylko możesz ich stracić przez duplikat wizytówki, ale również narazić się na negatywne opinie.

Wiele wizytówek w Mapach Google


Istnieją sytuacje, w których posiadanie kilku wizytówek jest konieczne – np. jeśli Twoja firma ma kilka oddziałów pod różnymi adresami. Na pozycjonowanie wpływa m.in. odległość lokalizacji od urządzenia, zatem warto ułatwić klientom skorzystanie z Twojej oferty. Wizytówka Google do każdej lokalizacji skutecznie przyciągnie ich uwagę. Jednak gdy przedsiębiorstwo ma dopiero jedną lokalizację, zadbaj o jedną, wiarygodną wizytówkę – teraz już wiesz, jak to zrobić.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ

1. Jak połączyć wizytówki Google Moja Firma w jedną?

Jeśli masz dostęp do wszystkich duplikatów, oznacz jedną wizytówkę jako zweryfikowaną. Wypełnij formularz kontaktowy w panelu GMF i poproś w nim o scalenie wizytówek – nie zapomnij o podaniu linków.

2. Dlaczego trzeba mieć jedną wizytówkę Google Moja Firma?

Ponieważ nieprawdziwe informacje mogą wprowadzać klientów w błąd, a Google, będąc niepewne rzetelności danych Twojej firmy, zaproponuje użytkownikowi wyszukiwarki konkurencyjne przedsiębiorstwo.

3. Kiedy warto mieć kilka wizytówek Google Moja Firma?

Przede wszystkim kiedy firma ma kilka lokalizacji o różnych adresach – wówczas Twoja firma będzie polecana użytkownikom wyszukiwarki, których urządzenie znajduje się najbliżej adresu na wizytówce.