Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Brak komentarzy

Działania marketingowe wspierające sprzedaż – poznaj najważniejsze

Działania marketingowe wspierające sprzedaż – poznaj najważniejsze - zdjęcie nr 1

Działania marketingowe zwiększające sprzedaż

Marketing, który sprzedaje? To jest możliwe! 🙂 W wielu firmach można zaobserwować napięcia pomiędzy działem marketingu a pracownikami pozostającymi po stronie sprzedaży. Często nie ma między nimi synergii, przez co dochodzi do sporów, a przecież marketing i sprzedaż mają realizować ten sam cel! Chodzi o uszczelnienie na każdym etapie lejka sprzedażowego, a w konsekwencji o wzrost sprzedaży.

Marketing - wizja vs. rzeczywistość

Działania wspierające sprzedaż – wizja a rzeczywistość

Marketing (i mamy tu na myśli zarówno marketing internetowy, marketing bezpośredni, jak i trade marketing) w swoim pierwotnym znaczeniu obejmuje techniki, które mają za zadanie wspierać sprzedaż. Dlatego współpraca tych dwóch działów jest nie tylko możliwa, ale wręcz wskazana. Wzajemne działania i termin ich realizacji powinien ujmować dobry plan marketingowy!

Jeśli należysz do grona osób zainteresowanych rozwojem swoich kompetencji, sprawdź, jakie działania marketingowe za sprawą wykorzystywania technik promocji pozwalają zwiększyć sprzedaż i ugruntować pozycje rynkowe marki. Wiadomości przekazane zostaną w sposób lekki, łatwy i przyjemny, byś dobrze zrozumiał, jak marketing i sprzedaż mogą iść ramię w ramię!

Działania marketingowe, które sprzedają

Dział sprzedaży w firmie jest tym, który de facto odpowiada za jej dochody. Z całą pewnością nie znaczy to jednak, że praca pozostałych jednostek organizacyjnych przedsiębiorstwa jest zbyteczna. Szczególnie dużo można zyskać na współpracy sprzedaży z marketingiem, który kreatywnymi pomysłami powinien zabiegać o pozyskiwanie klienta i sprzedaż produktów, oferując przemyślany plan dalszego działania.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Działania marketingowe – definicja

Według współczesnej definicji działania marketingowe to zbiór aktywności mających na celu przyciąganie uwagi klienta za sprawą wykorzystania technik promocyjnych, jego usatysfakcjonowanie oraz spełnienie potrzeb i pragnień dzięki odpowiedniemu budowaniu komunikatów. W tradycyjnym wymiarze działania marketingowe wspierające sprzedaż to procesy przede wszystkim dążące do wzrostu słupków sprzedażowych.

>> Zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce <<

Obecnie jest to bardzo szerokie pojęcie obejmujące wiele technik, a także celów. Jednym z ważniejszych jest jednak oddziaływanie na nabywcę w taki sposób, by zainteresował się danym produktem (lub usługą) i zechciał go kupić. Sprawdźmy, które z technik i instrumentów marketingowych najlepiej wywiązują się ze swojej roli!

Marketing, który sprzedaje - przykłady

Działania marketingowe wspierające sprzedaż – przykłady

W działaniach marketingowych podejmuje się aktywności mające na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Mogą dotyczyć one prowadzenia kampanii trade marketingowych, obejmować płatne kampanie reklamowe, lub odnosić się do działań z obszaru public relations. W ramach rozwoju kreatywności, przyjrzyjmy się bliżej temu, jak poszczególne czynności przekładają się na efekty i które techniki potencjalni klienci doceniają najbardziej, odpłacając się zakupami!

Marketing a SEO

Marketing a działania SEO

Z siły pozycjonowania powinna sobie zdawać sprawę każda firma. SEO (Search Engine Optimization = optymalizacja zgodnie z wymogami silników wyszukiwarek) to szereg działań mających prowadzić do tego, by dana strona internetowa wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisywaniu określonych haseł (tzw. słów kluczowych). To proces długotrwały i dość mozolny, ale jednocześnie dający długofalowe rezultaty – dobrze wypozycjonowana strona utrzyma się na swoim miejscu przez dłuższy czas, nawet jeśli zaniecha się regularnych działań w tym kierunku.

Korzyści z dobrej pozycji w Google są zaś ogromne. Co zyskujesz działając w kanałach online, w tym między innymi oddając swoją witrynę specjalistom ds SEO? Bezcenne wsparcie sprzedaży! To właśnie do Ciebie najczęściej trafią klienci zainteresowani danym produktem, tematem czy dziedziną.

Dobrze wiedzieć…

Statystyki wskazują, że tylko ¼ internautów korzystających z Google dociera do drugiej strony wyników wyszukiwania, a więcej klientów na stronie stwarza przestrzeń do dokonywania jeszcze bardziej satysfakcjonującej sprzedaży! Dbaj o wysokie pozycje w TOP10 – to się opłaca!

Ponadto na bazie marketingu popartego SEO zwiększa się rozpoznawalność i prestiż całej marki, które również pośrednio pomagają poprawić wyniki sprzedażowe – konsumenci znacznie częściej korzystają bowiem z usług uznanych i zaufanych firm, licząc na ich pełen profesjonalizm.

Pozycjonowanie obejmuje bardzo szeroko zakrojone działania. Do jego podstawowych filarów należy jednak optymalizacja witryny i zawartych na niej treści, linkowanie oraz content marketing. To jedna z najpopularniejszych strategii typu inbound, czyli „przychodzących” – mających za zadanie przyciągnąć klienta zainteresowanego ofertą bez konieczności kierowania w jego stronę przekazu stricte reklamowego. Jednocześnie należy do najskuteczniejszych w dalszej perspektywie. Często mówi się wręcz, że udane pozycjonowanie to połowa sukcesu marketingowego firmy.

Dobrze wiedzieć…

Z satysfakcją możemy poinformować, że z digital marketingu realizowanego przez Verseo, w tym z działań podejmowanych w ramach pozycjonowania i SEO, zadowolonych jest aż 96% firm, które przedłużają z nami umowy!

Marketing a Google Ads

>> SOSTAC®: Co musisz o nim wiedzieć i jak wykorzystać go w biznesie <<

Zespół działań w ramach Google Ads

Google Ads (dawniej AdWords) to poniekąd sposób na szybsze uzyskanie efektów podobnych do tych, jakie daje dobre pozycjonowanie. Wiąże się to z opłaceniem reklam w Google. Najczęściej stosuje się linki sponsorowane, czyli reklamy wyświetlające się tuż nad tzw. organicznymi wynikami wyszukiwania lub pomiędzy nimi. Taka reklama wygląda bardzo naturalnie, jest z punktu widzenia użytkownika zupełnie nieinwazyjna i potrafi przynosić bardzo dobre rezultaty. To jeden z najłatwiejszych sposobów, by zaistnieć w Google. Konieczna jest jedynie właściwa optymalizacja parametrów takiej reklamy, aby przyniosła ona dobre i co równie ważne w zasadzie natychmiastowe efekty.

Koszty kampanii są bardzo zróżnicowane – zależy to między innymi od branży, wybranych słów kluczowych i konkurencji. Zwykle jednak okazują się one opłacalne, ponieważ podobnie jak SEO pozwalają przyciągnąć klientów zainteresowanych określonym produktem czy usługą.

Content marketing

Działania marketingowe wspierające sprzedaż a content marketing

Kolejna ważną techniką inbound marketingową jest content marketing. W skrócie polega on na publikowaniu treści. Ważne jednak, by były to treści wartościowe i ciekawe z punktu widzenia użytkownika. Content marketing niesamowicie wspiera SEO, a jednocześnie przyciąga klientów, którzy szukają fachowych porad, opinii, tutoriali czy instrukcji. Dostarczanie eksperckich treści pomaga również w budowaniu wizerunku marki i zwiększa zaufanie do niej.

Do niedawna poprzez content marketing rozumiano przede wszystkim teksty zamieszczane na stronie internetowej, kładąc szczególny nacisk na artykuły publikowane na blogu firmowym. Obecnie jednak silnie naprzód prą treści audiowizualne. Korzystne okazuje się więc wykorzystanie platform wideo oraz mediów społecznościowych do publikacji filmów (np. poradnikowych czy prezentujących możliwości konkretnego produktu). Ponadto warto publikować infografiki i inne treści graficzne, które przyciągają uwagę znacznie skuteczniej niż słowo pisane.

Marki, które prowadzą działania z zakresu content marketingu mają nawet o kilkadziesiąt procent większą sprzedaż od tych, które tego nie robią. Nie warto się więc zastanawiać!

Marketing sprzedażowy a social media

Działania marketingowe w mediach społecznościowych

Portale społecznościowe już na dobre zawładnęły aktywnością użytkowników Internetu. To właśnie tam najczęściej szukają informacji, porad i inspiracji. Z kolei dla firm jest to podstawowa metoda bezpośredniego dotarcia do klienta i jeden z najlepszych kanałów komunikacji. To również jedna z najlepszych metod na promocję. Mimo iż obecnie konkurencja na tym polu jest duża, Facebook czy inne media społecznościowe to idealny sposób na dotarcie do klientów z różnymi informacjami, w tym tymi dotyczącymi:

  • nowych produktów,
  • promocji, rabatów, wyprzedaży,
  • aktualizacji lub zmian w działaniu firmy czy też jej ofercie.

To również idealne miejsce do budowania trwałych relacji z konsumentami za sprawą marketingu – a nie od dziś wiadomo, że wierny klient to dla firmy największy skarb. Należy więc pamiętać, by publikowane treści nie miały wyłącznie charakteru sprzedażowego – to prosta droga do porażki – a zamiast tego angażowały i inspirowały. Zamieszczając ciekawe posty, masz szansę dotrzeć również do szerszego grona odbiorców. Co więcej, wiele portali społecznościowych daje możliwość ich płatnego promowania. To niedrogi sposób na to, by zobaczyło je znacznie więcej osób. W dodatku dzięki rozbudowanym ustawieniom reklam możesz stargetować je na swoją grupę docelową.

Pamiętaj również, że Facebook to niejedyny godny uwagi portal. Wiele firm dociera do swoich klientów uprawiając marketing również na Instagramie, TikToku, Twitterze czy Pintereście.

Marketing rekomendacyjny

Opinie i rekomendacje jako działania marketingowe

Zdecydowana większość użytkowników Internetu przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu szuka w internecie opinii i recenzji na temat danego produktu czy firmy. Wiarygodne rekomendacje mają więc ogromne znaczenie z punktu widzenia zdobywania klientów. Z tego powodu wykształciła się nawet odrębna gałąź marketingu – marketing rekomendacji. Polega ona między innymi na zachęcaniu zadowolonych klientów do zamieszczania swoich opinii o firmie w Internecie i zminimalizowaniu negatywnego efektu, jaki może mieć nawet pojedynczy niepochlebny głos (a takie zdarzają się nawet najlepszym!).

Marketing rekomendacji stosuje wiele metod wpływających na budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci, a tym samym pomaga zwiększyć konwersję, czyli pośrednio skłonić potencjalnych klientów do zakupu. Dzięki temu, że opinie nie są fałszywe czy też generowane sztucznie, takie działania przynoszą naprawdę bardzo dobre rezultaty.

Marketing a Google DIsplay Network

Reklamy wspierające sprzedaż w Google Display Network

Reklamy graficzne (display) są niezmiennie dość popularne i dzieje się tak nie bez powodu. To rodzaj płatnych kampanii, które pozwalają docierać z ofertą do nowych odbiorców. Banery lub inne treści graficzne stworzone przez Twoją firmę mogą się wyświetlać na znanych portalach i innych stronach, na których każdego dnia pojawiają się tysiące użytkowników. Płaci się tylko za klienta, który kliknie taką reklamę, dlatego bywa ona bardzo opłacalna.

Formą reklamy graficznej jest też tzw. remarketing. To sposób na przypomnienie się tym osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową lub sklep. Możesz zastosować reklamy trafiające do obecnych klientów, ale również tych użytkowników, którzy opuścili witrynę przed dokonaniem konwersji (czyli np. zakupu). Jest to sposób na przypomnienie o ofercie, która już raz wzbudziła zainteresowanie danego internauty, a jednocześnie jedna z lepszych metod zapobiegających jego utracie na rzecz konkurencji. Co ważne, można zastosować tzw. reklamę dynamiczną, której treść będzie dostosowana do danego klienta. Wówczas pokazywane są mu produkty, które oglądał w sklepie lub też podobne towary (np. z tej samej kategorii).

Kampanie remarketingowe dają bardzo szerokie możliwości, a jednocześnie są bardzo skuteczne, dlatego na pewno warto się nimi zainteresować w kontekście wsparcia sprzedaży.

Marketing lojalnościowy

Marketing lojalnościowy – buduj relację z potencjalnymi klientami

To jedna z popularniejszych technik pozwalająca zadbać o zwiększenie sprzedaży. Zaproponowanie programów lojalnościowych pozwala przywiązać do marki klientów, a tym samym zadbać o to, by o niej nie zapomnieli i nie uciekli do konkurencji. Jednocześnie sprzedaż staje się nie tylko większa, ale również bardziej regularna. Programy lojalnościowe mogą polegać między innymi na:

  • zbieraniu punktów za zakupy, które następnie można wymienić na zniżkę lub nagrody,
  • otrzymywaniu jednorazowych rabatów po dokonaniu zakupów na określoną kwotę,
  • bezpośrednim zwracaniu niewielkiej części kwoty wydanej w firmie (cashback).

Pozwalają one na utrzymanie oraz rozwój relacji z obecnymi klientami i często cieszą się ich uznaniem. Oczywiście nie jest to metoda dla każdej firmy, ale może zdecydowanie pomóc w zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnej poprawie satysfakcji konsumentów.

Cross selling i up selling a wzrost sprzedaży

Cross-selling i up-selling – metody wsparcia wzrostu sprzedaży

Cross-selling i up-selling to techniki marketingowo-sprzedażowe, które pomagają skłonić klienta do tego, by dokonał większych zakupów, niż pierwotnie zakładał. Założenie jest bardzo proste – gdy klient wrzuci do koszyka określony produkt, można mu zaproponować inny, uzupełniający. Np. kupując buty, konsument może otrzymać propozycję dorzucenia do koszyka skarpetek, a kupując rower, kasku lub pompki. Z kolei decydując się np. na wyjazd wakacyjny, jest zachęcany do dopłacenia za poszerzony pakiet ubezpieczenia. To bardzo skuteczna metoda, dzięki której przeciętny koszyk klienta zwiększa swoją wartość.

W przypadku usług najlepiej sprawdza się za to up-selling. Polega on na proponowaniu wyższego, a więc oczywiście droższego pakietu klientom już korzystającym z jego tańszej wersji. Obietnica dodatkowych korzyści często skłania odbiorców zadowolonych z danej usługi do dokonania zmiany, szczególnie jeśli zostanie połączona z promocją cenową.

Działania marketingowe wspierające sprzedaż a analiza

Analiza – czy sprzedaż w pełni spełnia oczekiwania?

Zadaniem zespołu działu marketingu jest nie tylko prowadzenie kampanii, ale również sprawdzanie ich rezultatów, czyli poddanie ocenie efektywności działań. Dlatego ważną częścią działań marketingowych powinna być analiza. Należy kontrolować ruch na stronie, a także współczynnik konwersji, czyli to, jaki procent odwiedzających dokonał konwersji, a więc dołączył do grona Twoich klientów. Dzięki dostępnym narzędziom internetowym otrzymujemy wiedzę w postaci namacalnych wyników, które umożliwiają monitorowanie skuteczności podejmowanych aktywności. Tym samym można zaś sprawdzić, jak kształtują się zyski w odniesieniu do kosztów, czy budżet jest prawidłowo rozdysponowany i jakie kroki podejmować w ramach realizowanego marketingu.

Dzięki szerokim możliwościom analitycznym w ramach działań marketingowych zespół może bez większych obaw testować określone metody czy kampanie i sprawdzać, które z nich są najskuteczniejsze. Dzięki temu zwiększanie zysków staje się znacznie łatwiejsze.

>> CEO ASARI: Optymalizacja z automatyzacją i optymizmem! <<

Działania marketingowe odpowiadające na potrzeby klienta

Odpowiadanie na potrzeby w ramach marketingu

Kluczem do zwiększania sprzedaży jest też wiedza na temat potrzeb klientów. Podejmowane działania marketingowe mają je po prostu zaspokajać! Dlatego nie zapominaj o ciągłym monitorowaniu trendów wśród przedstawicieli Twojej grupy docelowej. W połączeniu z technikami marketingowymi wymienionymi powyżej da Ci to możliwość znacznego wsparcia działu sprzedaży!

Sięgnij po więcej!

Zainteresował Cię temat działań marketingowych? Rozbudziliśmy Twoją ciekawość, ale czujesz niedosyt? Doskonale! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania w zakresie działań marketingowych – zapraszamy do kontaktu!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany