Allegro Ads

| czas czytania: 4 min | SEM

Na Allegro można kupić niemal wszystko. Wielu przedsiębiorców próbowało swoich sił w tym miejscu, jednak nie wszyscy z sukcesem. Największa w Polsce platforma e-handlu oferuje wsparcie sprzedaży w postaci systemu reklamowego Allegro Ads. Zanim jednak sięgniesz po to rozwiązanie, zastanów się, czy jest ono dla Ciebie.

Jak skuteczniej sprzedawać na Allegro

Niewątpliwym atutem Allegro jest jego popularność, choć wiąże się z tym także wysoka konkurencja cenowa. Handlujący narzekają również na prowizje, a reklama to dodatkowy koszt. Jeżeli sprzedaż organiczna w tym miejscu nie przynosi wystarczającego zwrotu z inwestycji, nawet kampanie płatne mogą nie być wystarczająco pomocne.

Co zrobić, by lepiej sprzedawać na Allegro? Ważnym czynnikiem są odpowiednio dopasowane, rozbudowane tytuły i opisy, dzięki którym użytkownicy znajdą Twoje produkty. Zależnie od specyfiki branży czasem warto wystawić ten sam przedmiot w kilku różnych kategoriach, żeby dotrzeć do możliwie dużej grupy odbiorców. Podobnie jak w przypadku Google Shopping większe szanse na sukces mają sprzedawcy oferujący szeroki asortyment. Wielu kupujących wybierze ofertę oznaczoną symbolem Allegro Smart (żeby nie płacić za wysyłkę zamówień o wartości przynajmniej 40 zł), warto więc rozważyć udział w tym programie (co niestety generuje dodatkowe koszty). Innym atutem jest status Super Sprzedawcy – jednym z kryteriów jego osiągnięcia jest minimum 100 ocen w ostatnich 12 miesiącach.

Allegro Ads – na czym to polega?

Jeżeli przeszłaś/przeszedłeś wspomniane wyżej kroki – to dobry czas, by wypróbować Allegro Ads. Idąc za przykładem Google, portal oferuje nowym kontom nawet dodatkowe 600 zł na reklamę. W Akademii Allegro znajdziesz bezpłatne materiały szkoleniowe dotyczące tworzenia i optymalizacji kampanii. Mniej doświadczeni albo zabiegani sprzedawcy mogą skorzystać z szybkiej, zautomatyzowanej formy kampanii – Ads Express. Konto reklamowe Allegro można również udostępnić agencji, by prowadziła działania w Twoim imieniu.

allegro-ads

Źródło: https://allegro.pl/akademia

Tak samo jak w przypadku reklam Microsoft panel Allegro pod wieloma aspektami przypomina Google Ads. Kampanie dzielą się na grupy, a te zawierają słowa kluczowe. Dostępne są trzy formy działań:

  • Oferty sponsorowane
  • Reklama graficzna
  • Sieć reklamowa

Pierwsza pozwala wyróżnić Twoje przedmioty, by były bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania Allegro (tu można pozwolić algorytmowi, by promował tylko bestsellery). Druga ma na celu zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Ostatnie rozwiązanie jest o tyle ciekawe, że umożliwia prezentowanie ofert na zewnętrznych serwisach – Facebook i Google (jeśli korzystasz już z tych form reklamy poza Allegro, może tu dojść do swego rodzaju kanibalizacji). System sugeruje optymalne stawki i budżety. W przeciwieństwie do Google czy Facebook Ads wydatki w panelu Allegro to kwoty brutto.

Czy sprzedaż i reklama na Allegro mają sens, jeśli prowadzisz już sklep internetowy? Platforma ma rzeszę wiernych fanów, którzy cenią sobie Program Ochrony Kupujących czy możliwość porównania wielu ofert w jednym miejscu. Jeżeli konkurencja oferuje atrakcyjniejsze ceny, obniżenie ich na Allegro może spowodować spadki w Twojej witrynie (gdzie nie ponosisz kosztów prowizji) – dlatego warto znaleźć złoty środek. Na horyzoncie pojawiają się również nowe platformy typu marketplace (jak Shopee czy Erli.pl), które mogą sporo namieszać w polskim e-commerce.