Pozyskiwanie linków ze stron zewnętrznych to nie jedyny sposób działań SEO. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jest to jedno z wielu tychże działań. Mimo to linkowanie generuje całkiem spory odsetek kosztów całego pozycjonowania. Naturalnie podanie tu konkretnych kwot jest dość trudne, ale określenie szacunkowych wydatków ponoszonych z tego tytułu nie jest już tak dużym problemem.
Link to łącze, które dzięki umieszczeniu w dokumencie, może przenieść użytkownika do odrębnej strony, a nawet do pliku. Dlaczego więc jest to tak istotne narzędzie z punktu widzenia pozycjonowania? Zależność tą dość dobrze opisuje przykład "z życia wzięty". Załóżmy, że mamy bardzo dobrego przyjaciela, który przedstawia nam osobę trzecią. Początkowo jesteśmy wobec niej dość nieufni, ale dzięki rekomendacji naszego przyjaciela nawiązanie z nią bliższego kontaktu (zaufanie jej) jest dużo łatwiejsze. Google jest nami, a więc podmiotem, który nawiązuje znajomości, czyli w przenośni podnosi rankingi stron, którym "ufa". Jeśli otrzyma ono rekomendację od zaufanej strony (przyjaciela), to podniesie ono jej ranking w Google. Linkowanie (a właściwie linkowanie zewnętrzne) polega na tym, by "zdobyć" link należący do wartościowej strony WWW.
Udostępnienie w treści własnej, budowanej strony linku do dużego serwisu internetowego nie jest niczym trudnym. Sęk w tym, że takie zachowanie nic nikomu nie przyniesie. Sztuką jest zdobyć link działający w przeciwnym kierunku, a więc "nakłonić" duży, poczytny serwis do udostepnienia w swej treści linku do naszej strony. Jedną z metod dzięki której można to zrobić, jest realizacja tekstów sponsorowanych, których słowa kluczowe przenoszą użytkownika na naszą stronę. Naturalnie wiąże się to z kosztami, ale to niejedyny czynnik, na który trzeba zwrócić uwagę. Kolejnym z nich jest jakość tegoż odnośnika, a więc:
Korzyści wynikające z pozyskiwania linków zależą przede od tego, jak bardzo dany link jest "naturalny". Z punktu widzenia Google pozyskiwanie odnośników powinno być jak najbardziej naturalne, a więc generowane przez ruch użytkowników na takiej stronie. Problem w tym, że takie działania nie przyniosą realnych korzyści. Dlatego Linkbuilding jest tak naprawdę sztuką, której efekty na pierwszy rzut oka trudno przewidzieć. Owszem, można działać według ściśle określonych standardów i dobrych praktyk SEO, ale nigdy nie dadzą one 100 procentowej pewności, że przyjęta strategia faktycznie odniesie sukces.
Kilka akapitów wcześniej była mowa o pozyskiwaniu linku za pośrednictwem artykułów sponsorowanych. Jest to bardzo skuteczna, ale też jedna z wielu metod budowania własnego profilu linkowań. Skąd zatem można pozyskiwać odnośniki do własnej strony? Można to robić na kilka różnych sposobów:
Na koniec przejdźmy do ostatniej i chyba najbardziej interesującej kwestii, a więc kosztów działań rozumianych jako budowanie profilu linków. Oczywiście podawanie tu jakichkolwiek konkretnych kwot mija się z celem, gdyż wszystko zależy od sposobu ich pozyskiwania, jakości itd. Według ankiety przeprowadzonej przez firmę Linkhouse, koszt tego procesu pochłania około 50 procent wszystkich kosztów SEO. W przypadku artykułów sponsorowanych mowa tu o 100 - 150 złotych za artykuł, a w przypadku wpisów na forach lub w komentarzach jest to kilka złotych "za sztukę".
To wszystko sprawia, że Linkbuilding stał się nierozerwalną częścią SEO, bez której SEO optymalizacja stron nie istnieje.
Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie stron cennik ustalamy zazwyczaj indywidualne, w zależności od działań, które podejmiemy. W naszej agencji oferujemy chociażby pozycjonowanie za efekt, SEO outsourcing. Jeśli posiadasz sklep internetowy pozycjonowanie również jest możliwe.
Sprawdź:
pozycjonowanie Warszawa
pozycjonowanie Wrocław
pozycjonowanie Kraków
pozycjonowanie stron Szczecin